Podiumtraining - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Podiumtraining - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Podiumtraining

Blijf op de hoogte en volg Vincent

04 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag was de dag van de podiumtrainingen…… Gisteren al uitgelegd wat dat precies inhoudt. Vroeg uit het hotel vertrokken. Bij het Olympisch park aangekomen stond er al een enorme rij van bussen en een aparte rij van mensen die uit de bus moesten gaan voor security check om vervolgens na de controle weer in de bus te mogen stappen. Wij mochten echter doorrijden met de bus en werden totaal niet gecontroleerd. Niet bij het betreden van het park en ook niet bij het binnen gaan van de hal. Heel eigenaardig en nog niet eerder meegemaakt bij de spelen. Normaal zijn de controles erg streng. Blijkbaar zien wij er als juryleden zeer betrouwbaar uit. Dat zijn we natuurlijk wel, maar ja we hebben ook dat Syrische jurylid hè (-: Benieuwd of de komende dagen de security aangescherpt wordt.

Korte juryvergadering gehad waarin eigenlijk niets gemeld werd. Daarna naar de zaal waar we even hard weer uit geloosd werden omdat we moesten opmarcheren. Marching in tijdens een podiumtraining???????? Die Brazilianen zijn wel erg onzeker of wij op de maat binnen kunnen komen. Wat denken ze zelf? Het antwoord op die vraag is bij ons mannenjudges sowieso: NEE! Dus oefenen heeft ook geen zin. Voor subdivisie 2 en 3 moesten we trouwens weer opmarcheren. Wat een gekken……Poco Loco

Nederland turnde in subdivisie 1. Ze begonnen aan rekstok en dat ging prima. Ook de andere toestellen verliepen redelijk tot goed, alleen was er de tegenvaller dat Epke alleen rekstok kan doen hier in Rio. Een enorme aderlating voor het teamresultaat hier. Epke en Bart aan rek turnden hun oefening lekker uit, dus dat geeft vertrouwen voor de kwalificatie van zaterdag.

In de lunchpauze even over het Olympisch park gelopen. Om eerlijk te zijn ziet dat er echt niet. Het lijkt meer een industrial area dan een park waar mooie spelen moeten gaan plaats vinden. Niet aantrekkelijk voor het publiek wat er dadelijk rond moeten gaan lopen. In Beijing en Londen waren die parken juist heel mooi.

De organisatie in onze hal houdt zich vandaag vooral bezig met het afplakken van alle logo’s op onze kleding die niet zijn toegestaan. De officiële kledingsponsor is 361◦ Medewerkers lopen gewapend met een rol tape rond om alle logo’s op kleding en schoenen af te plakken. Bijna hilarisch om mensen te zien die volgeplakt zijn met tape omdat het Nike- of Adidaslogo niet is toegestaan.

De laatste subdivisie was om 21:00 uur afgelopen. Het was weer een mooie- en lange dag. De kansen van de verschillende landen en turners zijn alweer wat duidelijker. Radivilov uit de Oekraïne maakt een nieuwe sprong: Overslag drievoudige salto…spectaculair maar meer een levensgevaarlijke truc dan een safe sprong!

Aan de overkant op het strand even wat gegeten. Volop muggen trouwens. Er was gezegd dat die er niet zouden zijn...waarschijnlijk om de pers tevreden te stellen. Ik heb tot nu toe meer muggen gezien dan in april en erger nog.....ze vreten me op. Ach dan maar ZIKA.....ik heb toch al een afwijkend hoofd en zwanger was ik niet van plan te worden.

Morgen even een dagje vrij!
Laterzzz

• 04 Augustus 2016 - 09:11

Sophie Deurloo:

Dat was weer genieten

• 04 Augustus 2016 - 10:23

Aukje De Jong:

Hoi Vincent, leuk dat je weer een verslag schrijft. Ik weet dat daar best nog wel wat tijd in gaat zitten, maar het is geweldig voor ons hier thuis. Je schrijft inderdaad heel beeldend en het is net alsof we erbij zijn. Niet alleen een opsomming van feiten, maar je laat je gevoel ook spreken. Je proeft als het ware de sfeer aldaar; knap hoor. Veel sterkte morgen tijdens de wedstrijd als E1 op rek, geen gemakkelijke opgave inderdaad.
    Niet dat jij het niet goed gaat doen, daar twijfel ik niet aan, maar wat doen die andere 6 juryleden, dat is de vraag! Ik zal voor je duimen. Geniet ze verder!

• 04 Augustus 2016 - 22:45

Mieke Van Den Berg:

Hopelijk gaan ze toch wat beter controleren . Voor ieders veiligheid ! Epke is wel heel erg jammer. Maar het is niet anders. Ik duim voor mooie sportieve spelen. Ben er helemaal klaar voor en jij ook. Succes.

• 05 Augustus 2016 - 00:11

H&k:

Toch maar gereageerd op die app van je: nog geen spijt!