Olympische fakkel - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Olympische fakkel - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Olympische fakkel

Blijf op de hoogte en volg Vincent

05 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na een zware dag podiumtraining is er altijd een dagje bijkomen en ontspannen. Geen wekker is altijd lekker, toch op tijd wakker. Door de jetlag is mijn ritme nog niet helemaal wat het moet zijn. Lekker liggen lezen op bed tot ik ineens een ongelofelijke herrie hoorde buiten. Nieuwsgierig als ik ben toch maar even mijn balkon op gegaan. In eerste instantie dacht ik dat het een reclamekaravaan was voor het wielrennen, er wordt binnenkort namelijk gewielrend voor mijn hotel. Steeds meer militairen en toen jawel....de fakkel. Heel erg leuk om dit eens te zien. Als Olympiër is het echt bijzonder en het bezorgde mij wel kippenvel moet ik zeggen. Emotioneel persoontje hè ik?!

De fakkel heeft de tocht weer overleefd. Ik heb begrepen dat er in Brazilië al op diverse manieren geprobeerd is de fakkel zijn weg niet te laten vervolgen, waaronder met een brandblusser hahaha. Ik snap het wel.....als je zo arm bent en je kijkt om je heen en je ziet wat er allemaal aan geld uitgegeven wordt en de fakkeloptocht door jouw favela heen wandelt, dat je daar niet echt happy van wordt.

Na een rustig ontbijt in een hele drukke ontbijtzaal nog even gechilled op mijn hotelkamer om rond 11:00 uur met een groep juryleden naar een shoppingmall te gaan. Het openbaar vervoer hier naar toe was mega druk. Ik had zo'n beetje een hangplaats.....onbegrijpelijk dat die gele stangen in de bus zo hoog hangen. Die ienieminie vrouwtjes om me heen werden alle kanten opgeslingerd. Ik stond naast zo'n pyggelmee en in deze drukke, warme bus bevond haar neus zich ongeveer in mijn oksel. Als verdoofd heeft zij vermoedelijk de busrit voltooid.

In de shoppingmall bier gedronken en daarna hebben we ons opgesplitst en zijn we wat rond gaan lopen. Een mooi winkelcentrum was het! Rio t-shirtje gekocht en daarna weer met z'n allen wat gaan eten bij een Mexicaan. Een aantal van ons was er klaar mee. Samen met een viertal andere juryleden zijn wij met google earth als chaperonne op zoek gegaan naar een Olympic Store en het Olympic ticketcentre. Deze twee bevonden zich in een andere shoppingmall. We vonden al snel de Olympic Store.......een heel klein winkeltje met ongeveer 5 items te koop. Niet echt wat we in gedachten hadden. Dan maar naar de ticketoffice. Daar stond echt een rij van hier naar Tokyo....oh nee dat kan natuurlijk niet, laten we maar zeggen: een rij van hier tot diep in de amazone. We hadden niet echt zin om in deze Eftelingrij te gaan staan dus zijn we maar weer een biertje gaan drinken, want van al dat lopen krijg je dorst en aangezien bier niet zorgt voor uitdroging hebben we toch maar weer zo'n goud gele heerlijkheid tot ons genomen. Na betaald te hebben, hebben we de "kroeg" verlaten. We realiseerden ons buiten echter pas dat de biertjes wel heel goedkoop waren geweest. Het besluit om toch maar niet naar huis te gaan was snel genomen, we zijn terug de kroeg in gegaan om nog maar een rondje, oh ja en nog een rondje naar binnen te vloeien. Mensen die denken dat ik hier alleen maar ben om bier te drinken hebben het mis! Ik ben heus wel in staat om te doseren, 's Avonds bij het eten heb ik gewoon cola zero gedronken. Ik wil natuurlijk geen bierbuikje krijgen, oh wacht die heb ik al...nou ja het gaat om het idee!

We hebben gegeten in een Braziliaans restaurant waar ze aan de tafel komen met grote spiesen rood vlees. Intimi weten dat ik daar wild van word, dus dan kun je ook de conclusie trekken dat ik genoten heb.

Terug in het hotel direct naar mijn kamer gegaan omdat ik van jullie zonodig weer een verslag moet schrijven. Jullie zijn er dus eigenlijk de reden van dat ik nu niet in de bar zit maar als een kneus achter mijn laptop!

Morgen gaat het dan echt los: De opening van de Olympische Spelen in het Maracanastadion. Ik kijk er erg naar uit! Dat wordt weer iets bijzonders!

Bedankt voor het feit dat jullie dit zo trouw lezen, het is net of ik al mijn familie, vrienden en kennissen een beetje bij me heb. Dat maakt deze drie enorm zware weken Brazilië een beetje draaglijker! (-:

21.937 stappen gezet vandaag..... Ik ben echt uitgeput.....(-: Vincent gaat slapen


  • 05 Augustus 2016 - 04:25

    Manuela:

    Je schrijft echt superleuk! :)
    Heel veel plezier morgen bij de opening !
    Xxx

  • 05 Augustus 2016 - 07:12

    Judith:

    Voor ons voelt het ook een beetje alsof we erbij zijn.... Super leuk om je blog te lezen

  • 05 Augustus 2016 - 07:36

    Suze:

    Fijn dat je het gevoel hebt dat we er als familie enz een beetje bij zijn. Heb dus hier thuis ook maar een biertje genomen. En ja de prijs iel ook mee!

  • 05 Augustus 2016 - 08:41

    Marcel Ijsselstijn :

    Veel plezier bij de opening

    Groetjes Marcel

  • 05 Augustus 2016 - 09:45

    Anneke:

    De kroeg in? Bierbuikje kweken? Dacht dat je je salsamoves aan het verbeteren was(met panamahoed)

  • 05 Augustus 2016 - 13:14

    Mieke Van Den Berg:

    voor ons Nederlanders wordt het een latertje vannacht. Mijn kleinkids noemen mij ook wel vleermuis. Ben nl. een nachtmens. Komt nu goed uit. Ga ervan genieten. Slaap lekker en veel plezier. xxxx

  • 05 Augustus 2016 - 14:12

    Bianca Edenburg:

    Erg leuk om je blog te lezen Vincent. Van mij mag je er 2 per dag schrijven maar dat gaat hem denk ik niet worden hé

  • 05 Augustus 2016 - 17:02

    Jeroen:

    Wat een dag weer, lekker relaxen voor de zware dagen die komen gaan.

  • 05 Augustus 2016 - 19:05

    Aukje De Jong:

    Ik las bij Paddy anders vandaag dat de Olympic Store nog niet open was. Dus nog even verder zoeken. Geniet van de opening, dat zal vast een kleurrijk en swingend geheel worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 142331

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: