Dagje vrij - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Dagje vrij - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Dagje vrij

Blijf op de hoogte en volg Vincent

05 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve lezers van mijn dagboek,

Vandaag nog een dag vrij, voordat het morgen echt los barst. Ik schrijf nu vast maar een kort verslag want de komende twee dagen zal het er denk ik niet van komen. Vanavond ben ik zeer laat terug van de opening en morgen van 10:00 uur tot 22:00 uur jureren. Ik denk dat je me daarna kunt opvegen want dat is altijd een heel inspannende dag! Jullie denken natuurlijk: "pff een beetje een score invoegen in de computer, hoe kan dat nou vermoeiend zijn". Nou ik kan je vertellen: DAT IS HET! Vanaf mijn positie bij rek zit ik de volle dag in felle lampen te kijken (zie foto bij dit verslag), dat wordt dus paracetamol mee en m'n zonnebril. Normaal moet ik altijd erg lachen om het Oekraïense jurylid, die jureert namelijk altijd met zonnebril op. Dat ziet er echt niet uit, maar als het morgen helpt, want de lampen zijn hier feller dan normaal, dan ga ik het ook proberen. Zie er toch al niet uit, dus die zonnebril maakt dan ook niet meer uit. Toch?

Vandaag na het ontbijt met Paul van Australië naar het Olympisch park gegaan om daar de Megastore te bezoeken. We hielden er al rekening mee dat die gesloten zou zijn, maar toch.....hij bleek gesloten. Toen heb ik in mijn Remy maar even het park verkend. Het voor publiek toegankelijke deel is toch wel mooi en netjes. De Industrial zone waarmee ik van de week de vergelijking maakte is niet toegankelijk voor het publiek. Paar fotootjes gemaakt waar ik weer ongelofelijk fantastisch, knap, stoer en interessant op sta (zie verslag).

Daarna een ticketstore gevonden waar ik kaartjes heb kunnen kopen voor zwemmen en voor schoonspringen. Een grote wens was altijd al om een keer schoonspringen te bekijken, maar kaartjes daarvoor krijgen was tot nu toe altijd onbegonnen werk. Ik ga met Jeroen, Gijan, Elly, René en Raymond daar naar toe en ook mijn Belgische collega gaat mee. Allée plezant dus.

Verder geen hol gedaan vandaag. Goed geluncht want vanavond zal het moeilijk zijn om iets te eten bij elkaar te sprokkelen en ook nog even gezwommen op het dak van het hotel. Jemig het leek de Arctische zee wel zo koud! Ik hoefde nog net niet voor ijsbreker te spelen toen ik er in stapte. Ik was van plan rustig door te komen, maar helaas mistte ik een tree waardoor ik als een ijsschots in het zwembad viel. Redelijk kansloos! Gelukkig zag niemand het! (-:

Oké verslag van de opening volgt dus overmorgen, maar jullie hebben mij daar eigenlijk niet voor nodig want als jullie op mogen blijven van je papa of mama kun je ook zelf het moois aanschouwen!

De groeten aan je voeten!


  • 05 Augustus 2016 - 21:36

    Marit:

    Vin, super je verhalen! Jammer dat ik niet een om een hoekje kon kijken, uiteraard bij de Olympische Spelen, maar ook die zwembadactie had ik uiteraard graag willen zien! Wat mooi dat je kaartjes heb kunnen bemachtigen, probeer ook voor handbal, wordt vet! Veel plezier bij de opening en super veel succes met jureren.. het lijkt me doodeng, maar heb alle vertrouwen in jou!

  • 05 Augustus 2016 - 22:58

    René Edenburg :

    Hoi Vincent, mooie verhalen man. Net of we er bij zijn en ook leuk voor jezelf om terug te lezen later. Wij zijn net terug uit China en heb ook dagelijks een blog geschreven. Pas als je het terugleest realiseer je je weer wat je allemaal hebt meegemaakt. Veel plezier nog en geniet er van.
    René

  • 05 Augustus 2016 - 23:31

    Hedy:

    Hahaha mooi verhaal weer! Ja ik had die zwembadactie ook wel
    Willen zien

  • 05 Augustus 2016 - 23:34

    Hedy:

    Geniet van de opening zometeen en heel veel succes morgen met jureren schat! Xxx

  • 06 Augustus 2016 - 06:54

    Jeloentje:

    Een tree gemist! Hahahahahahaha

  • 06 Augustus 2016 - 09:18

    Ineke:

    Ha Vincent, iedere morgen als we koffie drinken op ons, behoorlijk warme, terras op Rhodos, pak ik m'n mobiel en lees ik je dagelijkse verslag voor aan Dick. We gaan er echt voor zitten. Leuk om de dag zo te beginnen!
    Liefs Ineke

  • 06 Augustus 2016 - 09:18

    Ineke:

    Ha Vincent, iedere morgen als we koffie drinken op ons, behoorlijk warme, terras op Rhodos, pak ik m'n mobiel en lees ik je dagelijkse verslag voor aan Dick. We gaan er echt voor zitten. Leuk om de dag zo te beginnen!
    Liefs Ineke

  • 06 Augustus 2016 - 09:51

    Ingrid Spoelman:

    wederom een leuk verslag en kan er wel wat beelden bij bedenken.
    ik mocht van mama opblijven dus heb de opening gezien maar ben afgetaaid toen NL binnen was. jammer dat ze zo kort in beeld waren.
    je ligt nu nog lekker te knorren om goed uitgerust te zijn voor vandaag. heel veel succes en plezier bij de wedstrijd en dat we maar een mooi resultaat voor de mannen mogen krijgen

  • 06 Augustus 2016 - 10:15

    Sophie Deurloo:

    Ik hoop dat je inmiddels ontdooid bent, althans met jou jouw warme persoonlijkheid smelt dat ijs toch als sneeuw voor de zon.
    Veel succes komende dagen.


  • 06 Augustus 2016 - 12:44

    Vera Melchers-Reimering :

    Hoi Vince, ohhhh whahahaha ik zou het gráág "live" gezien hebben maar zo als ik mijn ogen dichtdoe en ik laat de film voor me afspelen kan het óók hoor. Tranen in mijn ogen van het lachen!! Ik haakte na een half uur al af, mijn oogjes vielen dicht, maar heb het opgenomen dus ik ga het zo eens terugkijken. Ik hoop in ieder geval dat je genoten hebt. Vwb die zonnebril heb je helemaal gelijk hoor, ik hoopmdat je de paramol niet nodig hebt. Ik wens je héél veel succes bij het jureren en rust daarna lekker uit. Love you <3 XXX

  • 06 Augustus 2016 - 17:26

    Mieke Van Den Berg:

    Alles gezien vannacht. Vond het wel mooi. Intiem en "sober". Vooral de 5 groene ringen vond ik prachtig en goed overzicht daar aan voorafgaande wat allemaal gaat gebeuren bij de opwarming van de aarde. Amsterdam en achterland kwam helemaal onder water. Team nl. kwam wel heel erg kort in beeld, maar Rutte kwam aan bod. W.A. niet gezien. Gaat ie misschien toch samen met Max naar de Gay parade? Veel sterkte bij rek en met de lampen . xxxx

  • 06 Augustus 2016 - 23:32

    Daan:

    Beetje laat aangehaakt deze keer, maar zojuist even helemaal bijgelezen. Het is weer geweldig om te lezen! Het brengt de Olympische Spelen voor mij (zo sportief als een baksteen) echt dichtbij. En je foto's met onze sporthelden maken het helemaal echt! Ik begrijp dat ik het mooiste Olympische moment, jouw entree in het zwembad, alweer gemist heb. Het naarste moment (ik hoop tenminste dat er niets naarders meer gebeurt) heb ik helaas dan weer wel gezien. Wat een afschuwelijk ongeluk met die beenbreuk!

    Ik hoop dat deze zware dag voor jou voorspoedig verloopt. Sterkte en plezier! En ik blijf van je verslagen genieten

  • 07 Augustus 2016 - 10:11

    Laura:

    Hey vakantie vriend!
    Ik heb tot nu toe al je verslagen gelezen en ik vind het geweldig! Rio is toch even andere koek dan Spanje of niet dan. Je hebt het daar goed naarr je zin zoals ik lees. Trouwens hebben ze daar in Rio geen Gin Tonic

  • 07 Augustus 2016 - 13:01

    Aukje:

    Als ik dit schrijf dan heb je de wedstrijd er al weer op zitten. Volgens mij moet jij ook een gelukkig man zijn na de prestaties van het team. ook aan jouw toestel. Veel plezier en geluk met de volgende lotingen. Super dat je nog naar andere sporten gaat en nog wel het schoonspringen! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 142320

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: