HHH - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu HHH - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

HHH

Blijf op de hoogte en volg Vincent

08 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Gisteren ontzettend moe wakker geworden. Best raar als je goed geslapen hebt. Ik denk dat de dagen ervoor er aardig ingeknald waren zeg maar. Na het ontbijt ben ik dus gewoon weer terug gegaan naar m'n bed. Lekker geslapen totdat ik wreed wakker werd gemaakt door Anniek die mij facetimede (hoe schrijf je dat???). Maar het is altijd leuk om Anniek te zien en te spreken dus ik was er blij mee.

Op tijd naar het Olympisch park gegaan om de dames te gaan kijken. Lees dit goed.......er staat DE dames en niet dames....anders zouden jullie nog een verkeerde indruk van mij krijgen. Ik kijk alleen naar Hedy!
Ook wilde ik even naar de megastore gaan voor wat Olympische souvenirs. De Megastore was echter dicht!!! Door de enorme storm die gisteren ineens opkwam is er iets op het dak van die megastore (een enorme tent) gewaaid waardoor er een gat in het dak is ontstaan. Dan maar een Moccachino en een biertje drinken om de tijd te doden. En natuurlijk mensen kijken.....
Grappig om te zien dat Braziliaanse jochies voetbalshirts dragen van het Nederlands team. Heb zo'n jochie nog een high five gegeven. Vond ie mooi!

De dameswedstrijd was best leuk om te zien. Dat is bijzonder voor mij omdat ik daar normaal niet zoveel geduld voor heb. Dat gefriemel op vloer vind ik vreselijk (sorry dames juryleden die dit lezen). Amerika zat ook in de subdivisie van Nederland en die USA-dames komen werkelijk van een andere planeet. Niet normaal zo groot als dat verschil is met de rest van de wereld. Meer dan 10 punten voorsprong op de nummer 2!!!! En dan zeurt de Olympische beweging over "ons" schaatsen waarin we de aller aller beste van de wereld zijn, waardoor het programma gewijzigd moet worden omdat we alle medailles winnen!
De Nederlandse dames deden het fantastisch! Een enorm sterk begin aan brug, gevolgd door weergaloze oefeningen op balk. Vloer en sprong zijn de wat mindere toestellen van de Nederlandse dames. Eythora scoorde met val 57,600. Dat is echt gigantisch! Sanne, Lieke en Eythora hebben finales gehaald en heel verrassend plaatsten de dames zich voor de teamfinale. Klasse gedaan!

Na afloop van deze wedstrijd ben ik met de stroom mee gewandeld naar het busstation. Zo'n stroom mensen is altijd prettig want je weet dan precies waar je naar toe moet. Met de BRT naar de metro gereden en daarna met de metro naar station "Jardim de Allah". De afstand tussen de stations is enorm groot, het is zeg maar iets anders dan de afstand tussen station Zuidplein en station Maashaven haha. Wellicht vragen jullie je af of ik me bekeerd heb tot de Islam dan moet ik daar ontkennend op antwoorden. Jardim de Allah (tuin van Allah) is de halte voor het Holland Heineken House. Een klein stukje lopen en ik was er. Het is een prachtig HHH deze keer! Sfeervol en vergeleken met Londen erg klein. Moet toch ff zeggen dat het HHH wel steeds commerciëler wordt. Jeroen, Gijan en Raymond waren er al en later kwam ik Tomm de Beer, de vriendin van Yuri en Frank, de trainer van Waalwijk tegen en tot mijn grote verrassing ook de familie Zonderland. Het was erg gezellig! Typhoon trad op en zij maakten er een mooi feestje van!

Toen mijn voeten aan de grond bleven plakken was het tijd geworden om huiswaarts te gaan. De metro verliep soepel en daarna wilde ik proberen om met de BRT nog een stuk naar mijn hotel te komen, want dat scheelt gigantisch in taxikosten. Dit ging makkelijk omdat ik aan de hand genomen werd door een Engels sprekende Braziliaanse vrijwilliger. Echt super fijn en ook nog heel tof. Aardige gast. Heel de weg gesprekken mee gevoerd. De mensen zijn hier echt ontzettend trots en je voelt je als buitenlander bij de Spelen erg welkom. Heel tof!!!! Anderhalf uur metroën, bussen en een ministukje taxi verder was ik in mijn hotel. Aan de bar stonden uiteraard nog GBR, USA en IRL dus naar mijn bed gaan was geen optie.

Vanmorgen redelijk brak wakker geworden. Het leek een beetje of mijn linkeroog in mijn rechter oogkas zat en andersom. In de spiegel kijkend viel dat mee....althans die lelijke kop zat er nog steeds, maar mijn ogen zaten toch op de goede plek.

Vandaag rustig aan en dan om 01:30 uur met de bus naar het Olympic Parc waar we om 15:00 uur loten voor de teamfinale. Benieuwd wat ik loot! De teamfinale wordt een heel spannende, want een stuk of 5 teams zitten echt heel dicht bij elkaar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 142329

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: