Teamfinale en Yuri - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Teamfinale en Yuri - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Teamfinale en Yuri

Blijf op de hoogte en volg Vincent

09 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Nog steeds een beetje in shock!

Gisteren de dag van de teamfinale. Een wedstrijd die altijd gegarandeerd spanning brengt. Ook deze keer was het echt heel spannend. Vijf landen die strijden om de medailles en echt allemaal heel dichtbij elkaar liggen. In het begin zijn de scores altijd moeilijk met elkaar te vergelijken omdat de scores op de toestellen heel verschillend zijn (op sprong zijn de scores bijvoorbeeld altijd erg hoog). Naar de mate de wedstrijd vordert zie je dan een beetje aankomen wie er echt voor de medailles gaan. Elk land heeft fouten gemaakt, niet leuk voor het land, maar wel leuk voor de wedstrijd. Japan had op brug, rek en vloer een ijzersterke finish waardoor zij van de 6e plek aan het begin van de wedstrijd klommen naar de 1e plek. Een stuk beter dan tijdens hun kwalificatie! Een zeer terechte Olympisch kampioen! Rusland werd voor mij nog wel verrassend tweede boven de Chinezen. Ik jureerde aan ringen en dat ging eigenlijk heel lekker.

Na de wedstrijd in een ongelofelijk trage bus naar het hotel terug. Na drie kwartier rijden waren we eigenlijk weer bij het beginpunt. De buschauffeur was geen vrouw, maar had wel het richtingsgevoel van een vrouw. Oh...dit zal ik maar direct rectificeren: het richtingsgevoel van de GEMIDDELDE vrouw. (Oehhhh dat scheelt een hoop verbolgen reacties denk ik (-:)

Aan de bar een biertje gedronken om daarna met een groep van 15 man/vrouw te gaan eten. Dat eten werd niets zo'n succes. Het buffet zag er echt niet uit en de smaak van de gerechten was nou ook niet om te zeggen dat er een topkok in de keuken staat. Ik denk dat ik met mijn kookkunsten iets beters op tafel zet. Het kan ook bijna niet anders of vandaag wordt één van de betere toiletdagen. Ik hoop dat ik "veilig" poepjes kan laten.

Onder het eten kreeg ik het schokkende nieuws over Yuri van Gelder onder ogen. Gisterenavond, vannacht en vanmorgen heb ik niet normaal zoveel appjes ontvangen (ook van mensen die mij nooit appen). Het is onmogelijk om al die appjes te beantwoorden. Reden hiervan is dat ik gewoon niets meer weet dan wat er in de pers geschreven is. Ik heb het nieuws ook uit de media moeten vernemen, dus mensen sorry als ik niet antwoord.....ik weet gewoon niets. Ik vind het wel een treurige zaak want Yuri is echt een hele sympathieke gozer en dit gun ik hem niet. Het legt wel een negatieve schaduw over de mannenturnploeg en dat is ook niet terecht want de mannen hebben de laatste jaren echt een enorme prestatie geleverd met z'n allen. Ik hoop serieus dat Yuri goed opgevangen wordt in Nederland, want geloof me het zal bizar zijn wat er over hem heen gaat komen. Een oordeel vel ik niet want ik de achtergrond niet!

Vanmorgen vroeg mijn bed uit want ik werd gebeld door Radio Rijnmond (stond overigens los van Yuri, men wilde een interview met een regiogenoot die actief was tijdens de Spelen). Eigenlijk best fit dus ik ben maar niet terug gegaan naar mijn nest, maar ga zo een nieuwe poging doen om de megastore in te komen. Het is vroeg dus hopelijk geen rijen. En met m'n credit card in mijn hand gaat het vast goed komen.

Vanmiddag ga ik dan bij de dames de teamfinale kijken. Dit wordt een geheel andere wedstrijd worden als bij de mannen. De nummer 1 staat namelijk al vast: Team USA. Het zal een gevechtje worden om de plekken 2,3 en 4 en natuurlijk hoop ik dat de Nederlandse meiden het erg goed gaan doen! We will see!

Hasta Luego!

  • 09 Augustus 2016 - 15:30

    Marcel Ijsselstijn:

    Hallo vincent,

    weer een leuk verslag, helaas met een naar eind. Jammer voor het herenturnen en voor Yuri dat we op deze manier in het nieuws komen.
    Ik hoop idd ook dat Yuri goed opgevangen gaat worden hier in nederland.

    groetjes
    Marcel

  • 09 Augustus 2016 - 16:38

    Mieke Van Den Berg:

    Ook ik heb genoten van het mannen turnen. Het bericht van Youri hoorde ik vlak voordat ik naar bed wilde. Was gelijk klaar wakker en een naar onderbuik gevoel. Ik vind het heel erg voor allemaal . Hopelijk kunnen de mannen van turnen zich er over heen zetten. Tot op heden gaat het niet echt lekker met Team.nl. Positief blijven en hopen op betere tijden ook voor jou. Een feestje in HHH is toch wel heel erg hard nodig. Ik zag je trouwens volgens mij op je rug. Je zat bij het jureren met jouw gezicht er recht voor. ZO niet, dan toch. (-:xxxx

  • 09 Augustus 2016 - 23:38

    Mieke ;-):

    Hoi Vincent,wat een mooie verslagen heb je weer geschreven,ik heb genoten van je teksten en dat zal ik zeker de komende verslagen die je vast nog gaat schrijven doen..
    Geniet van de mooie tijd in Rio..
    Wat een mooie en bijzondere ervaring..
    Wat Yuri betreft, Ik hoop ook serieus dat Yuri goed opgevangen wordt in Nederland, want wat je zegt dat hij heel veel over zich heen gaat krijgen in Nederland is zo, als je leest wat er in de media gezegd wordt en wat er geschreven wordt te bizar..
    Ik heb echt te doen met Yuri..

    succes Vincent..

    Groetjes Mieke x

  • 10 Augustus 2016 - 10:09

    Daan:

    Ongelooflijk balen van Yuri! Het zag er allemaal eindelijk eens stralend uit voor hem, en nu dit... Moet echt ongelooflijk zwaar voor hem zijn om dit te dragen! Oordelen laat ik aan anderen, maar man man man....! Wat een drama!

    Ondertussen beleef jij weer een prachtige tijd daar. Blijf ervan genieten! Maar pas wel goed op jezelf. Ik lees net dat er een bus journalisten is aangevallen. Fijn dat georganiseerde vervoer, maar het maakt je ook tot 'sitting duck'. We willen je wel veilig terug hé!

  • 10 Augustus 2016 - 16:06

    Mieke ;-):

    Hoi Vincent,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van,maar dat komt vast goed ;-)

    Groetjes Mieke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 142335

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: