Volle dagen - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Volle dagen - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Volle dagen

Blijf op de hoogte en volg Vincent

16 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve lezers,

Volle dagen, dus weinig tijd om te schrijven. De afgelopen dagen stonden in het teken van de toestelfinales. Zondag waren de toestelfinales sprong dames, vloer mannen en paard-voltige mannen. Stuk voor stuk spannende finales om te zien, waarbij de verschillen erg klein waren. Ik ging voor niets in m'n pak naar de zaal. Voor niets omdat ik niet werd ingeloot. Dat betekende dat ik gisteren (maandag) weer in pak naar de zaal moest.

Zondagavond weer met een hele grote groep gaan eten bij Paesi. Heel leuk toch altijd weer om met zo'n groep van verschillende nationaliteiten samen te zijn! De menukaart alleen in het Portugees, dus mijn steenkolen Spaans komt dan goed van pas. Jullie denken nu misschien "verstandsverbijstering"??? Maar nee, dat is het niet....het Portugees kent best wat raakvlakken met het Spaans, dus ik kan me redelijk redden. De mislukte cursus Spaans die ik kort geleden met Hedy, Daan en Jeroen volgde en waarbij de 3 mannen leken op puberende VMBO'ers, heeft dus toch nog zin gehad. Hedy deed tijdens die cursus wel heel erg haar best, volgens mij altijd het braafste meisje van de klas geweest die Hedy.

Gisteren weer naar de zaal voor de loting en de meeting. Ik werd ingeloot!!!!!! Gejureerd aan sprong, ik geloof dat ik een aantal keer gespot ben door jullie lezers. Jureren ging lekker, hoewel ik wel vaak wat lager zat dan de gegeven scores. Grote afwijkingen waren het echter niet. Tijdens de juryvergadering werd "afscheid" genomen van het Hongaarse jurylid Istvan Berczi, zelf turner tijdens de OS van 1972 in München en tijdens maar liefst 8 OS actief als jurylid. Een juryheld die terecht een staande ovatie van de andere juryleden kreeg.

Na sprong snel weer naar de tribune om de finale balk met Sanne Wevers te kijken. Een sensationele finales waarin Sanne onverwachts maar heel terecht de gouden plak binnen harkte met een 15,466, een PR. Dat heet pieken op het juiste moment, echt geweldig. De koning, de koningin en hun drie dochters waren er ook. Zonder last te hebben van security konden we hen de hand schudden. Maxima en Willem wilden zelfs met mij op de foto. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren (-: :p

Daarna mijn Nederlandse vrienden hier weer getroffen en op naar het HHH. Vanavond werden Sanne en Sharon van Rouwendaal gehuldigd. Die Sharon is ook echt een heldin zeg...10 km tegen de golven in zwemmen. Dan ben je bikkel!!! De race heb ik op mijn kamer kunnen kijken, echt klasse goud!!! Het werd een mooi feestje in het HHH. Heel erg genoten en nu brak haha

De Nederlandse handbalsters zijn nu, terwijl ik m'n verslag typ, aan het spelen tegen Brazilië. Een heel moeilijke tegenstander maar EsteVana Polman & Co spelen niet onaardig. Spannend.

Vandaag de finale rekstok met Epke, dat levert bij mij ook wel een wat snellere hartslag op. Ik neem aan dat jullie vanavond ook aan de buis gekluisterd zullen zijn. Ik geef commentaar bij NOS Langs de Lijn, dat is me in Londen 2012 ook goed bevallen.

Go Epke!

  • 16 Augustus 2016 - 16:21

    Vera Melchers-Reimering :

    Yo Vince, of moet ik je nu met een titel aanspreken :-D...... helemaal te gek dat je Willem-Alexander, Maxima en de prinsessen de hand hebt kunnen schudden en wat een eer voor HUN zeg haha
    oohhhh ff tussendoor Ferry Weertman óók GOUD!!!! Ze hebben lang moeten vergaderen maar wij hadden het op tv allang gezien. De handbalsters doen het ook goed, staan voor en moeten nog anderhalve minuut, ze staan voor! !
    Waar was ik gebleven.....oh ja bij de King & Queen, historisch voor jou net zoals de gouden plak voor Sanne. Superspannend en wat deden die juryleden er lang over zeg, vooral bij de laatste turnster wat ik niet helemazl begreep want de beelden spraken voor zich.
    Volgens mij heb ik toch wel aardig wat trotsheid laten zien hè met al mijn berichten en foto's hihi maar ik ben ook terrecht TROTS. Vanavond je laatste optreden voor deze Spelen bij NOS langs de lijn, écht tof hoor!! Héél veel succes en ik ben er klaar voor....hóóp Epke óók. ...yo GO EPKE!!
    Oh ja, love you ♡ XXX


  • 16 Augustus 2016 - 17:17

    R, Reimering:

    Hardstikke leuk dat je het zo naar je zin hebt ook op facebook al je foto,s gezien echt leuk, gr, pappa

  • 16 Augustus 2016 - 17:38

    Mieke Van Den Berg:

    weer genoten van jouw verslag maar vooral van Sanne. Vanavond Epke.. Duimen maar weer. Veel plezier verder. xxx

  • 16 Augustus 2016 - 19:06

    Suze:

    Hallo Vincent, zoals elke keer lezen jouw stukjes vanaf het front als gesneden koek. Met een lach en een traan. Maar de koning en koningin ontmoeten en de prinsessen dat zijn weinigen gegeven. Het is jou van harte gegund. Laten we het met een mooi feest vanavond af kunnen sluiten. We duimen voor Epke!!! Maar ook een beetje voor jou. Dat het een mooie afsluit turnavond mag worden.

  • 17 Augustus 2016 - 00:47

    Daan:

    Zo, weer even bij gelezen. Nog van harte! Hoe vaak ben je nou 39 geworden? Wat een belevenissen man! Prachtig voor jou om het mee te maken en voor ons om het te kunnen volgen. Het is bijna weet voorbij, maar geniet er nog van zoveel je kan!

  • 17 Augustus 2016 - 09:40

    Kim:

    Flink balen zeg voor Epke!! Moest ook best wel schrikken op het moment dat hij viel en hoe! Ik vond het er eng uit zien. Wel ontzettend respect dat hij zijn oefening heeft afgemaakt. Een ware sportman en sportheld! Ga je nog naar de handbal dames en/of volleybal dames kijken? Heel veel plezier nog en genieten van alles! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 142330

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: