Happy birthday to me! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Happy birthday to me! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me!

Blijf op de hoogte en volg Vincent

10 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Goede morgen,

Ik weet best dat het voor jullie al tegen het einde van de middag loopt hoor, maar ik hou toch maar Braziliaanse tijd aan. Ik ben de dagen hier volledig kwijt, de tijd gaat hard, het is druk en intensief. Ik moet dus regelmatig in mijn agenda kijken wat de dag me brengt.

Ik schrijf dit verslag terwijl het buiten grauw, grijs en regenachtig is. Dat hebben degenen die de tijdrit vrouwen hebben bekeken ook kunnen zien. Ik heb gewoon "kouwe poten". En ik zit nog wel in Rio.....Net te grappig op Facebook: Iemand feliciteerde mij en wenste me nog veel plezier in Mexico hahahahahaha......waar heeft die persoon de afgelopen weken gezeten!

Gisteren was een heerlijke dag! Vroeg mijn bed uit voor een interview met Radio Rijnmond en daarna was ik zo fit dat ik direct met de bus naar de megastore op het Olympisch park ben gegaan. Het was zo vroeg dat er nog maar een klein rijtje stond. Je hebt hier ontzettend snel aanspraak. Ik raakte in gesprek met een man in de rij. Ik zei tegen hem: "Your English is really well". Af en toe een complimentje uitdelen natuurlijk want die Brazilianen spreken echt nauwelijks Engels. Zijn reactie: "Well, I am Canadian". Hahahahah wat een flater van mij. Maar goed het was een Canadees die al jaren in Rio woont en hier nooit meer weg wil. De Megastore snel doorgerend. T-shirtje gescoord en snel weer weg van al die graaiende mensen. Het leek de Primark wel en mensen die mij een beetje kennen die weten wat een hekel ik heb aan die winkel.
Uiteraard weer moeten betalen met VISA. Alles betaal je hier met VISA, ook al is het één colaatje. Dat heeft VISA goed bedacht zo'n monopolie.

Eigenlijk had ik vandaag niet echt een doel en ik had nog niet echt zin om terug te gaan dus ben ik naar het handbalstadion gegaan. Helaas lukt het me niet om binnen te komen. Best een lullig gevoel om terug gestuurd te worden terwijl je dondersgoed weet dat je met je turnaccreditatie niet naar handbal kunt en dus te doen alsof je dat niet wist (-:
Ik was echter niet voor één gat te vangen. Ik ben gaan proberen om bij schermen te gaan kijken. Dat leek me ook best interessant omdat ik nog nooit een schermwedstrijd heb gezien. Het tonen van mijn accreditatie bij de ingang voor de Technical Officials deed wonderen. Kan ik er wat aan doen dat ze me door laten? Het schermen was geweldig. Vrij snel snapte ik een beetje hoe het werkte. Het publiek zat geheel in het donker en de atleten stonden letterlijk in de spotlights. Er was op dat moment een Braziliaan actief dus het was in deze kleine arena een heksenketel. Echt tof. Ik had niet het idee dat die Brazilianen nou echt snapten waar ze naar zaten te kijken, dus ik voelde me niet zo alleen. Nadat de Braziliaan uitgeschakeld was ging het publiek even hard uit z'n dak voor een winnende Venezolaan. Ja, je bent Zuid-Amerikaan of je bent het niet hè.

De smaak te pakken....bij schermen naar binnen, dan ook maar eens een andere sport gaan bekijken. Althans een poging daar toe. Via de Technical Officialingang van het waterpolo de arena bereikt. Ik werd ook nu weer van harte welkom geheten na het half tonen van mijn accreditatie. Brazilië - Italië was on en ook nu weer gekkenhuis in de arena. Na deze wedstrijd nog USA - Spanje gekeken. Iets beter niveau! Erg grappig vond ik trouwens dat er een lifeguard aan de waterkant zat. Olympisch waterpolo??? Ik mag toch hopen dat zij allemaal hun A-diploma hebben. De lifeguard had een relaxed ochtendje, ze hoefde niet in actie te komen. Het was best een leuke lifeguard.....ik heb nog overwogen om op de tribune te doen alsof ik aan het verdrinken was. Volgens mij moet je als je waterpoloster wordt wel als heks geboren zijn (sorry Esther!), jeetje wat zijn die vrouwen fel en vals. Ik mag toch hopen dat van te voren de nagels gecontroleerd worden?!

Terug naar het hotel om nog even te chillen en daarna naar de damesteamfinale. De Nederlandse dames turnden een bijna optimale wedstrijd. Kleine fouten, maar geen vallen. Dit resulteerde in een historische 7e plek. USA won met overmacht maar dat wist iedereen eigenlijk al van te voren (zoals ik eerder beschreef). De wedstrijd was verder niet heel erg boeiend en ik was blij dat Frank naast me zat. Beetje ouwehoeren, beetje kijken, een klein beetje irriteren aan hoe lang het soms duurt voordat een cijfer gepubliceerd wordt en genieten van het turnen van USA en NED.

In de avond zijn we met een grote groep naar een restaurant Paesi gegaan. En daar heb ik me toch een lekkere T-Bonesteak gegeten zeg!! De eerste echte goede in Brazilië! Rood van binnen heerlijk!!!!
We waren met 15 man USA NZL RSA AUS SWE ISL IRL NED. Ik kreeg mijn eten toen iedereen al klaar was. De bemanning hier was duidelijk niet gewend aan het bedienen van zo'n grote groep. Drankjes kwamen niet aan, ze begrepen niet zo goed wat wij bestelden en wij begrepen niet zo goed wat we bestelden (-: Lekkere chaos, maar leuk!

Om 00:00 uur werd er in de bar voor me gezongen door de juryleden en heb ik een rondje gegeven. Toch een beetje jarig!

Vanmorgen vroeg wakker en fris ontbeten en daarna de tijdrit wielrennen dames gekeken met prachtig commentaar van Wouter, Sjoerd en Michiel. Brons voor Anna. Er had meer gezeten voor Ellen van Dijk als ze de berm niet was ingereden. Jammer!

Straks m'n apenpak weer aan en richting de turnhal, voor de allroundfinale mannen. Ik jureer aan rek op de positie E1. Bart Deurloo turnt mee in deze finale en ik hoop dat hij het erg goed gaat doen! Het zal er weer om gaan spannen wie Olympisch kampioen zal worden...Wordt het Uchimuera of Verniaiev? En haalt Bart een top 10-klassering?? Het kan allemaal!!! Go Bart!


  • 10 Augustus 2016 - 16:48

    Esther:

    hahaha geen grappen over mijn sport he?!? Leuk dat je daar bent geweest! Veel plezier weer!

  • 10 Augustus 2016 - 17:37

    Mieke Van Den Berg:

    Nog een keer van harte gefeliciteerd met weer een jaartje er bij. Benieuwd of je daar ook nog een Braziliaanse taart met kaarsje krijg. Leuk verslag weer. En veel succes bij het jureren en we gaan duimen voor Bart. Weet niet of je dat daar meekrijgt, maar Youri gaat hier naar de rechtbank. Hij wil maandag "gewoon" starten bij jullie. Veel succes met alles. xxxxx

  • 10 Augustus 2016 - 17:42

    Mieke Van Den Berg:

    Sorry, flinke fout, Youri moet uiteraard Yuri zijn. xxx

  • 10 Augustus 2016 - 21:11

    Kim:

    Ook via deze weg : nog van harte gefeliciteerd neef! En wat is het een feestje om zo ook een beetje in rio te zijn! go Vincent... Go Vincent.... Gooooooooo.....

  • 11 Augustus 2016 - 10:28

    Marco:

    Geen grappen over mijn vrouwtje he?! ;-)

  • 11 Augustus 2016 - 15:02

    Vera Melchers-Reimering :

    Hoi Vin, wouwww wat zag ik jou goed zeg gisteravond en zéker toen Uchimura gewonnen had en met zijn vlag om richting jou liep.....alleen had je wél ff mogen lachen hoor ;-).... We waren precies op tijd thuis om nog een aantal toestelfinales te kijken, heerlijk genoten van het mooie turnen én van Bart Deurloo natuurlijk. Wat een mooie plek heeft hij behaald, dit beloofd wat voor de toekomst!! Ik zit(of lig) trouw jou verhalen voor te lezen aan Marcel en we lachen wat af om jou mooie commentaren en je fratsen wat je nu weer hebt uitgehaald :-)).
    Eigenlijk te gek voor woorden dat jullie juryleden/scheidsrechters niet gewoon bij alle sporten mogen gaan kijken op jullie accreditatie. Jullie doen dit allemaal als hobby maar niemand staat erbij stil hoeveel moeite je moet doen(en hoeveel tijd het allemaal kost) om zover te komen als jurylid of scheidsrechter dus daar mogen jullie wel méér voor gewaardeerd worden. ......maja das mijn persoonlijke mening hè! ! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, Dikke kus van mij XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 142351

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: