Terug van weg geweest - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Blijf op de hoogte en volg Vincent

14 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Daar ben ik weer.....

Even een verslag van gisteren en vandaag. Gisteren geen zin om Engels te praten dus met Jitske (damesjurylid) op stap gegaan. We zijn in eerste instantie naar handbal gegaan waar we ons zelf uitnodigden voor een wedstrijdje Zweden - Nederland dames. We werden weer van harte welkom geheten hahah. Heerlijk hoor dameshandbal kijken en dan ook nog Blond tegen Blond!!! Het was een enorm spannende wedstrijd. Zweden liep in eerste instantie weg van Estefana Polman en Co maar later was dat precies andersom. Met nog 10 seconden te gaan stond Nederland met 29-28 over. In een alles of nietspoging scoorde Nederland in de laatste seconde de gelijkmaker. De hele hal die erg op de hand van ons landje was, ging uit zijn dak! Het was gaaffffffff. Door het verlies van Zuid-Korea zijn de dames nu in elk geval geplaatst voor de kwartfinale.

Tennis was daarna spannender om binnen te komen. Het was moeilijk om onze weg te vinden in dit stadion, maar ook dat lukte. Ik kon zelfs in de atletenlounge terecht voor gratis drinks. Zeer sympathiek van de Brazilianen. Nog niet genoeg van sport bewoog ik me naar het schoonspringstadion waar ik naar de kwalificatie dames voor de 3 meterplank keek met Gijan, Jeroen, René en Elly. Nederland werd daar vertegenwoordigd door de Duitse Ushi Freitag. Voor de mensen die haar hebben gezien: Jullie begrijpen na het zien van haar gestalte dat zij niet meer voor Duitsland uit mag komen.......daarom moet ze wel uitgeweken zijn naar Nederland. Ze plaatste zich wel voor de halve finale. Je bent jurylid of niet....zonder de regels van het schoonspringen te kennen jureerde ik alles mee. Nou ik kan één ding zeggen, om schoonspringjurylid te worden hoef je niet echt veel kennis te hebben geloof ik. Ik denk dat ik met de anderen zo'n 90% van de scores goed had. Na de wedstrijd gezellig met mijn Nederlandse vrienden gaan eten. Steak voor de verandering! Of zij mij heel gezellig vonden weet ik niet. Ik was kapot. Terug in het hotel ben ik direct mijn kamer op gegaan en heb heerlijk op bed sport liggen kijken. Pffff zwemmen duurde lang...het was echt moeilijk om mijn ogen open te houden zeg!

Vanmorgen na het ontbijt met AUS NOR USA en CAN naar het Olympisch park gegaan waar we baanwielrennen hebben gekeken. Jeetje wat was dat spectaculair zeg, niet normaal!!!!! USA ladies teampursuit verbrak het wereldrecord. Nog geen 5 minuten later verbeterde de Engelse ploeg het verse wereldrecord met 0.1 seconde. Echt vet! Heb je in de andere hallen het gevoel dat je je midden in Groenland bevindt, in de baanwielrenhal had ik het echt warm.......ik druk me geloof iets te voorzichtig uit....Het was er bloedverpleurend heet!!!!!! De Sahara is er niets bij!

Toen door naar tennis. Tennis blijft spannend om binnen te komen. Men kijkt daar behoorlijk strict naar de accreditatie, maar inmiddels ben ik ervaringsdeskundige...ook hier waren we toch weer van harte welkom en heb ik genoten van de wedstrijden tussen Andy Murray en Kei Nishikori en die tussen Del Potro en Nadal. Vooral de wedstrijd tussen Nadal en Del Potro was erg bijzonder! Brazilianen hebben het niet zo met hun buren uit Argentinië. Niet zozeer de Argentijnse tennisser werd uitgefloten, alswel het meegereisde Argentijnse publiek. Het Argentijnse publiek (ongeveer het niveau van de supporters van die club uit Rotterdam Zuid) was zeer luidruchtig en fanatiek. Ze werden heel de tijd uitgejoeld door het Braziliaanse publiek. Del Potro won wel verrassend van Nadal!

Daarna afgesloten bij de halve finale van het schoonspringen. Uschi weer aan het werk gezien. Het divingbad wordt groener en groener. Echt goor als je daar als schoonspringster in moet duiken. Het water van de Oude Maas is helderder! Daarna met de bus naar huis en ons onderweg laten droppen bij restaurant Paesi. Een geweldige Chateaubriand op. Smikkelen zeg jeetje!

Het is gedaan met freewheelen. Morgen gaan de toestelfinales van start. Als het goed is word ik of zondag of maandag of dinsdag ingeloot. Ik ben benieuwd. Ik kan hoe dan ook gelukkig niet aan rekstok jureren. Epke heeft me dat gelukkig onmogelijk gemaakt. De finales worden gejureerd door neutrale panels.

Op en top aan het genieten van de Spelen. Ze zijn weer bijzonder! 80% van jullie slaapt waarschijnlijk al. Ik zeg welterusten en sweet dreams!


  • 14 Augustus 2016 - 17:10

    Mieke Van Den Berg:

    Op een enkel regeltje na, weer erg genoten van jouw verslag. xxxx

  • 14 Augustus 2016 - 20:20

    Daan:

    Dit heb ik altijd al eens willen doen: het is EstaVana!!! Polman.

  • 16 Augustus 2016 - 12:59

    Ingrid Spoelman:

    Hey Vincent
    je hebt drukke dagen als ik het zo lees en af en toe mag je ook nog eens jureren. top !!
    Ik zag je bij sprong. het is je tot nu steeds gelukt om een positie te loten waar je prominent in beeld bent. echt leuk om je steeds weer te zien.
    kom je vandaag nog in aktie op brug ?
    verder mega veel success voor iedereen vanavond. Hoop toch zo dat onze Ep ook die gouden plak naar binnen trekt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 142346

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: