Kloten - Reisverslag uit Kloten / Holberg, Zwitserland van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Kloten - Reisverslag uit Kloten / Holberg, Zwitserland van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Kloten

Blijf op de hoogte en volg Vincent

01 Augustus 2016 | Zwitserland, Kloten / Holberg

Een beetje rare titel wellicht voor een reisverslag. Hoewel ik normaal best heel grof in de mond kan zijn zal blijken dat ik deze keer toch een uiterst keurige titel heb uitgekozen! Waarom wordt vanzelf duidelijk! Ik pas hier een beproefde schrijverstechniek toe waarbij de lezer zo nieuwsgierig wordt gemaakt dat hij verder wil blijven lezen.

Alors.... Mijn reis is eindelijk begonnen! Gisteravond heb ik ingecheckt in het hotel van de Toekan op Schiphol. Het was een kort nachtje. Mijn wekker ging alweer om 03:30 uur. Niet dat ik nou heel vast geslapen heb want om het half uur werd ik wakker om te kijken hoe laat het was. Niet dat ik me ooit verslapen heb in m'n leven en ook wetende dat ik zowel de wekker van mijn telefoon als die van m'n iPad had gezet, maar toch....

Na een strenge doch snelle controle door de marechaussee voor- en op Schiphol checkte ik vlot in. Om 07:00 uur koos mijn vliegtuig het luchtruim voor een korte- maar turbulente vlucht naar Zürich, alwaar ik nu 5 lange uren doorbreng op het vliegveld "Kloten". Vijf uren waarin ik probeer te bedenken wie nou toch de naam van dit vliegveld heeft bedacht.

Die Zwitsers zijn trouwens fokking gierig. Twee uurtjes gratis internet...daar moet ik het mee doen. Je bent econoom of je bent het niet maar ik heb vanzelfsprekend geprobeerd de Zwitserse WIFI experts te slim af te zijn door op Hedy haar nummer een nieuwe code te ontfutselen. De code kreeg ik maar helaas werkte die niet omdat ik al twee uur gehad had op mijn telefoon. Het is natuurlijk ook een illusie dat ik denk dat ik slimmer ben dan een paar Zwitserse computernerds.

Die Zwitsers zijn trouwens niet kinderachtig in de manier waarop ze zichzelf proberen te verrijken. Een colaatje kost hier € 4,64 en een broodje ei € 9,16. Duur dus en misschien niet heel slim om een broodje ei te eten voordat je gaat vliegen. Arme buurman of buurman in het vliegtuig....De Zwitserse Franc heeft geloof ik niet heel erg veel last gehad van de recessie in Europa. Patrick (een oud-leerling van me) heeft goed opgelet in mijn lessen! Jouw conclusie in de commentaren bij mijn eerste verslag over een lage Braziliaanse Real (de munt van BRA) is helemaal juist. De Braziliaanse munt staat erg onder druk, waardoor naar Brazilië gaan voor ons inderdaad redelijk goedkoop is. Voor 1 Euro krijg ik nu meer Real. Uitgaande van gelijkblijvend prijspeil is Rio dus goedkoper geworden voor me. (lesje economie voor beginners).

Over de commentaren bij mijn eerste verslag gesproken: mijn zus beweert dat ik ooit een lederhose heb gehad...Geloof haar niet alsjeblieft!!!! Het is gewoon niet waar......En mocht het toch waar zijn dan was het geen vrijwillige keuze, maar één van de gekke ingevingen van mijn moeder.

Waar was ik ook alweer? Oh ja op Kloten......Over twee uurtjes heb ik mijn connectie naar het Zuid-Amerikaanse continent waar ik vanavond laat aan zal komen. En 12-urige vlucht met Edelweissair waarin ik heel de weg Jodelahitie mag roepen!!

Gruss Got!!!

  • 01 Augustus 2016 - 12:56

    Caroline Meershoek:

    Jouw stukje lezende is de titel precies goed: het is kl.... om 5 uur daar te moeten zitten, het is kl.... om maar 2 uur internet te hebben, het is kl.... dat het er zo verschrikkelijk duur is, maar het is helemaal kl.... dat je er zo achter moet komen dat je helemaal niet zo intelligent was als je altijd dacht te zijn.
    Toch een goede reis en een onwijs mooi toernooi toegewenst.

  • 02 Augustus 2016 - 20:27

    Mieke Van Den Berg:

    Lekker slapen in het vliegtuig , gaat het opschieten en ben je zo in Rio. Veel succes en geniet er zo veel als mogelijk van. Ik moet weer snel verder met "mijn opdracht ". xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Kloten / Holberg

Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 142347

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: