Dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

19 Augustus 2008 | China, Beijing

Dinsdag 19 augustus.....een dag die al heel lang in mijn agenda stond....een dag die niet bracht wat we ons er van voorgesteld hadden.....een dag die toch een bijzondere was omdat Epke het als eerste Nederlandse turner sinds 1928 geschopt had tot de spelen......en daarbij ook nog eens in de finale gekomen..... Dubbel gevoel!

Vanmorgen met Babette naar het hockey geweest...Nederland - Pakistan. Een super leuke wedstrijd met behoorlijke hockey. Leuke hockeysupporters met liedsjes als: "We hebben de L, we hebben de A, we hebben Lalala....."

Nederland won verdiend met 4-2 na een moeizaam begin.

Terug in het hotel heb ik mijn kamer uitgemest.......ik heb er geen foto van gemaakt maar geloof me het was een megatroep....nog erger dan de puinhoop die het vroeger was in mijn zus haar kamer.......ahhaahah.

Alles uitgestald op bed en beslissingen moeten nemen, wat wel mee wat niet mee. Als eerste heb ik een Koreaans cadeautje gedoneerd aan de prullenbak, wat een afzichtelijk schilderijtje zeg en ook nog in een doos van een meter bij een meter...moet ik dit traditionele Koreaanse schilderijtje nog voor iemand opsturen per DHL????
Verder heb ik afstand gedaan van wat boxershorts en heb ik mijn koffer en handbagage nogal onverwachts vreemd ingepakt.....De koffer is nu 23 kg dat wordt morgen dus mijn voet onder de weegschaal plaatsen (-: of nog wat overladen in mijn handbagage, waarin ik wat noodruimte heb vrijgelaten.

Daarna geprobeerd te slapen, maar dat lukte niet. Een hartslag van 3000 vanwege de aankomende brugfinale en de rekfinale van Epke.

Om 16.20 uur met de bus naar het NIS voor de juryvergadering. Het MTC was niet geheel tevreden met de jurering van de finales gisteren, maar vond alles nog net acceptabel.

Om 18.00 uur de opmars, de juryleden netjes in een rijtje en plaats genomen op de positie B6. Zweterige handjes...eerste turner Petkovsek een onverwachte fout...Vincent keurig in het cijfer.

Bij 2 turners (Huang en Kryukov) viel ik er duidelijk aan de onderkant van het cijfer uit. Bij hun val heb ik zowel 0.8 aftrek gegeven voor de val en 0.5 voor een grote fout. En wat ik al verwachtte...een aantal van mijn collegae hadden dat niet gedaan. Voor mijn gevoel heb ik consequent en volgens de code gejureerd en had een zeer tevreden gevoel na afloop van de finale. Stoica en Marcos kwamen me nog complimenteren en vertellen dat ik goed had gezeten! Fijn te horen!

Daarna Epke...een half-illegaal plekje veroverd op de tribune naast rekstok. Fabian Hambuechen gaat niet lekker....dat opent perspectieven.....Epke begint goed, maar helaas mist hij zijn combinatie Kovacs - Kolman en gaat hij er bij zijn Kolman vanad. Wat een teleurstelling voor Ep en voor turnend minnend Nederland. Epke overschrijdt na zijn val de 30 seconden hersteltijd maar mag verder van de jury! Gelukkig!

De finale blijkt een foutenfestival. Heel Europa turnt niet zoals verwacht. China en de VS gaan er met de medailles van door en Fabian heeft nog geluk met zijn brons wat voor hem een mega teleurstelling is.

Zo eindigt een fifafantastisch toernooi. Olympische Spelen die ik NOOIT meer kan zal en wil vergeten. Gigantische indrukken op gedaan, een eervol gevoel hebbend dat ik er bij heb mogen zijn.

"Beijing Welcomes You".... zo heeft het ook echt gevoeld. Forever friends dat is hier de song die steeds gedraaid wordt.....De jurygroep was fantastisch, veel gelachen en misschien wel forever friends!~

Morgen naar huis, proberen mijn leven weer op de normale rails te krijgen, hopend op geluk en vooral gezondheid voor mijn moeder!

Ik ben blij met jullie mijn ervaringen ge

  • 19 Augustus 2008 - 14:08

    P-tje:

    ik wens je een goede reis...

    xxx pippi

  • 19 Augustus 2008 - 14:26

    Luciënne:

    Ik heb met trots en veel plezier je berichten gelezen. Ook je achternichtje heeft je gevolgd. Zij vindt zo'n jury-oom natuurlijk superstoer!

    Heb tijdens de wedstrijd constant jouw hoofd gezocht. Jeetje wat zitten jullie laag.

    Moest erg lachen om je tekstje over de troep op je hotelkamer. Kan me nog van een logeerpartij herinneren dat Betty alle troep, incl. planten, op je grote zus' bed donderde. Deze methode heeft navolging gehad!

    Ik wens je veel succes en geluk met de rails en ik begrijp dat je je schouders er thuis ook weer onder wilt zetten. Veel liefs van je nichtje.

  • 19 Augustus 2008 - 14:50

    Ingrid:

    God wat heb ik gevloekt toen Epke van het rek af moest. Zoooo jammer. Als hij de combinatie had gemaakt en geen val , dan had hij dik 16 punten gescoord en een zekere medaille. In ieder geval kan Epke trots zijn op zijn prestatie. Gelukkig krijgt hij in de toekomst ook nog kansen.
    Wel schat, jouw tijd zit erop. Ik ben mega trots op je. Je hebt het volgens mij hardstikke goed gedaan. In 2012 weer? Ik zit dan ieder geval op de tribune om je weer van afstand te steunen.
    Een goede reis morgen en geen zorgen ... 23 kg mag nog zonder bijbetalen.
    dikke kus !! Ingrid

  • 19 Augustus 2008 - 16:45

    Marty:

    Leuk steeds je belevenissen te lezen. En heel jammer van Epke maar goed dat hij er stond.
    Goede reis morgen.

  • 19 Augustus 2008 - 17:10

    Carin:

    Vincent, bedankt voor het laten lezen van jouw ervaringen daar in het verre oosten. Heb de berichten elke dag met plezier gelezen. Een goede reis en hoop je snel weer te spreken
    Groetjes
    Carin

  • 19 Augustus 2008 - 20:24

    Mama :

    dak je wel voor je goede wens ik doe mijn uiterste best. en ik van jou ook liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: