Dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

19 Augustus 2008 | China, Beijing

Dinsdag 19 augustus.....een dag die al heel lang in mijn agenda stond....een dag die niet bracht wat we ons er van voorgesteld hadden.....een dag die toch een bijzondere was omdat Epke het als eerste Nederlandse turner sinds 1928 geschopt had tot de spelen......en daarbij ook nog eens in de finale gekomen..... Dubbel gevoel!

Vanmorgen met Babette naar het hockey geweest...Nederland - Pakistan. Een super leuke wedstrijd met behoorlijke hockey. Leuke hockeysupporters met liedsjes als: "We hebben de L, we hebben de A, we hebben Lalala....."

Nederland won verdiend met 4-2 na een moeizaam begin.

Terug in het hotel heb ik mijn kamer uitgemest.......ik heb er geen foto van gemaakt maar geloof me het was een megatroep....nog erger dan de puinhoop die het vroeger was in mijn zus haar kamer.......ahhaahah.

Alles uitgestald op bed en beslissingen moeten nemen, wat wel mee wat niet mee. Als eerste heb ik een Koreaans cadeautje gedoneerd aan de prullenbak, wat een afzichtelijk schilderijtje zeg en ook nog in een doos van een meter bij een meter...moet ik dit traditionele Koreaanse schilderijtje nog voor iemand opsturen per DHL????
Verder heb ik afstand gedaan van wat boxershorts en heb ik mijn koffer en handbagage nogal onverwachts vreemd ingepakt.....De koffer is nu 23 kg dat wordt morgen dus mijn voet onder de weegschaal plaatsen (-: of nog wat overladen in mijn handbagage, waarin ik wat noodruimte heb vrijgelaten.

Daarna geprobeerd te slapen, maar dat lukte niet. Een hartslag van 3000 vanwege de aankomende brugfinale en de rekfinale van Epke.

Om 16.20 uur met de bus naar het NIS voor de juryvergadering. Het MTC was niet geheel tevreden met de jurering van de finales gisteren, maar vond alles nog net acceptabel.

Om 18.00 uur de opmars, de juryleden netjes in een rijtje en plaats genomen op de positie B6. Zweterige handjes...eerste turner Petkovsek een onverwachte fout...Vincent keurig in het cijfer.

Bij 2 turners (Huang en Kryukov) viel ik er duidelijk aan de onderkant van het cijfer uit. Bij hun val heb ik zowel 0.8 aftrek gegeven voor de val en 0.5 voor een grote fout. En wat ik al verwachtte...een aantal van mijn collegae hadden dat niet gedaan. Voor mijn gevoel heb ik consequent en volgens de code gejureerd en had een zeer tevreden gevoel na afloop van de finale. Stoica en Marcos kwamen me nog complimenteren en vertellen dat ik goed had gezeten! Fijn te horen!

Daarna Epke...een half-illegaal plekje veroverd op de tribune naast rekstok. Fabian Hambuechen gaat niet lekker....dat opent perspectieven.....Epke begint goed, maar helaas mist hij zijn combinatie Kovacs - Kolman en gaat hij er bij zijn Kolman vanad. Wat een teleurstelling voor Ep en voor turnend minnend Nederland. Epke overschrijdt na zijn val de 30 seconden hersteltijd maar mag verder van de jury! Gelukkig!

De finale blijkt een foutenfestival. Heel Europa turnt niet zoals verwacht. China en de VS gaan er met de medailles van door en Fabian heeft nog geluk met zijn brons wat voor hem een mega teleurstelling is.

Zo eindigt een fifafantastisch toernooi. Olympische Spelen die ik NOOIT meer kan zal en wil vergeten. Gigantische indrukken op gedaan, een eervol gevoel hebbend dat ik er bij heb mogen zijn.

"Beijing Welcomes You".... zo heeft het ook echt gevoeld. Forever friends dat is hier de song die steeds gedraaid wordt.....De jurygroep was fantastisch, veel gelachen en misschien wel forever friends!~

Morgen naar huis, proberen mijn leven weer op de normale rails te krijgen, hopend op geluk en vooral gezondheid voor mijn moeder!

Ik ben blij met jullie mijn ervaringen ge

  • 19 Augustus 2008 - 14:04

    Ton VW:

    Vincent, ik weet niet of jij Epke nog ziet maar feliciteer hem met het behaalde resultaat. Hij heeft een prestatie geleverd waar hij terecht trots op mag zijn.
    Wie niet waagt, wie niet wint.
    Goede reis terug.

  • 19 Augustus 2008 - 14:09

    Paul:

    Heey vinc,

    Anders kijk je die vrouw van het vliegveld toch gewoon lief aan over je koffer ;-)

    Idd jammer dat Epke eraf ging, gelukkig dat hij nog wel door mocht.

    We zien je snel weer.

    Dikke kus.
    xxxx

    Paul-vW

  • 19 Augustus 2008 - 16:25

    Marcel W.:

    Hey Vincent,
    In ieder geval bedankt voor je fantastische verhalen en schrijfwerk. je hebt je belofte waargemaakt, ik heb er geen een gemist!
    SUPER ! en voor komende dagen : Goede Reis !

  • 19 Augustus 2008 - 16:50

    Cock En Tiny:

    We kregen bijna tranen in onze ogen toen wij bij het einde van je verhaal kwamen. Hihi. Maar we kunnen ons inderdaad heel goed voorstellen dat deze Olympische Spelen een enorme indruk gemaakt hebben. Het was GROOTS! En ook je verslagen waren SUPER! Bedankt en goeie reis terug. XXX

  • 19 Augustus 2008 - 16:53

    Hans:

    Bedankt voor je smeuiige verslagen en een goede reis terug toegewenst. Jammer voor Epke.
    Als jij betaalt mag je het opsturen naar Nederland.

  • 19 Augustus 2008 - 20:08

    Sjoster:

    Inderdaad even een bittere pil vanmiddag. Iedereen op mijn werk keek mij zeer verbaasd aan toen ik na de gemiste combi van Epke al balend met mijn vuist op de tafel sloeg, en helemaal toen ik een iets te harde kreet van afschuw uitstootte, toen hij ervan af ging. Logisch aangezien lang niet al mijn collega's mijn turn-achtergrond kennen....

    Desondanks blijft de prestatie van het behalen van de finale natuurlijk fantastisch, maar stiekem hoopten we toch op meer.....

    Vincent, bedankt voor al je leuke verhalen. Je bent een fantastische ervaring rijker! En super dat wij er ook een beetje van mochten meegenieten!

    Goede reis en tot snel!

  • 19 Augustus 2008 - 20:32

    Mams :

    ik heb echt genoten van al je verhalen het heeft mij geholpen ik keek er elke dag naar uit zoals zovelen met mij dikke kus .

  • 19 Augustus 2008 - 20:34

    Marcel Ijsselstijn:

    Vincent, jammer van epke, maar toch een hele ervaring en een hele prestatie van hem.
    Goede reis terug en bedankt voor je verslag. Heb hem iedere keer met veel plezier gelezen.

    groetjes en kus

    Marcel

  • 20 Augustus 2008 - 08:26

    Paul:

    Ha die vincent, Wij waren in nederland net zo zenuwachtig als jij. je hebt het ontzettend goed gedaan en zijn trots op je. Jammer voor epke, er had echt meer ingezeten. Maar goed we mogen echt blij zijn dat hij de finale heeft gehaald. Echt historisch. Ik vond het echt super om al die verhalen van je te lezen. Echt gaaf dat nederland dit met jou heeft mogen delen. Vincent Bedankt.

  • 20 Augustus 2008 - 22:50

    Arthur:

    Ha Vincent,

    Ik ben blij dat ik mee heb mogen lezen met je avonturen.
    In één adem heb ik je stukjes uitgelezen (iets voor een boekje??)

    Gaaf die foto met Youri van G. Het was zeker wel dubbel voor hem om vanaf de zijlijn mee te kijken ;-)

    Goede reis naar huis en sterkte met het wennen aan het Hollandse weer.
    Eén voordeel: de lucht is hier schoner !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: