17 en 18 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu 17 en 18 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

17 en 18 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

18 Augustus 2008 | China, Beijing

De avondwedstrijd was de eerste avond van de toestelfinales.....Dragulescu en Hypolito gingen verrassend de fout in waardoor anderen er met de gouden medaille vandoor gingen. Het was in elk geval een spannend avondje turnen!

Na terugkomtst in het hotel direct doorgegaan naar het HHH, samen met Aukje, Esther en Babette (het trampolinejurylid). In het HHH eerst genoten van een heerlijke ordinaire puntzak patat met vette mayonaise. In één woord goddelijk!

Het was ontzettend druk in het HHH. Vanavond 3 huldigingen.....de 4 x 100 m vrije slag (dames), de roeisters uit de Skiff en de Holland 8 bij de vrouwen. Eindelijk weer eens iets te vieren, eindelijk weer medailles. Het is hier één grote Nederlandse gezelschap dus alle sporters worden op de voet gevolgd en iedereen is blij of teleurgesteld voor iedereen.

Yuri van Gelder is ook aangekomen dus die is ook kennis komen maken met het HHH.

Het was ontzettend warm en aangezien ik het formaat van Piggelmee heb kon ik niets zien van de huldiging. Op mijn tenen gestaan met mijn camera ver boven mijn hoofd om toch maar wat vast te kunnen leggen. Weinig gedronken en toen om 01.30 uur terug op de kamer. Erg moe en de wetenschap dat ik om 08.00 uur al weer mijn bed uit moet deed me besluiten om maar niets te schrijven.

Droomland kondigde zich snel aan.....

Vanmorgen met GER - SUI en AUT naar het National Stadium (Birdsnest) gegaan om voor het eerst van mijn leven live atletiek te gaan bekijken. Echt vet in dat stadion. 's Ochtends al 90.000 toeschouwers en het kogelslingeren bij de vrouwen, de 200 m en 400 m mannen en het hinkstapspringen mannen was echt fantastisch! Aan de 110 m horden mannen namen 2 landgenoten deel, Gregory Sedoc en Marcel van der Westen. Allebei plaatsten ze zich voor de volgende ronde. Echt super. Atletiek is toch wel heel gaaf. Bij de 110 m horden werd er in de serie van de 110 m horden vals gestart. Liu dé Chinese favoriet voor goud en staatsheld verliet na de 2 "valse"passen het stadion, de Chinezen om ons heen verbijsterd achter latend. Dit was het teken voor de Chineesjes om maar direct het stadion te verlaten.

Nadat de wedstrijd afgelopen was had ik het lumineuze idee om naar de souvenirshop in the Olympic Green te gaan. Was niet echt slim want alle 1 miljard Chinezen hier aanwezig hadden hetzelfde plan opgevat )-:

Snel wat gekocht en naar de naastliggende Mc Donalds gegaan om te lunchen. De enige vrije stoel die er te bekennen was, was aan een tafel met een Duits stel. Het was gezellig lunchen met onze Oosterburen! (Ja mensen dat kan!)
Deze 2 Duitsers waren in het HHH geweest en waren ganz begeistert.... (goed geschreven Mo en Betty???)
Ze vonden het geweldig om daar die idioten te zien en waren niet te spreken over het DeutschlandHaus waar je 300 euro (echt waar) moet betalen om binnen te komen.

Nog vergeten te vermelden....gisteren heb ik mijn Olympische medaille ontvangen, super mooi ding! Krijgt een prominent plaatsje in mijn nieuwe huis wat ergens in de 22e eeuw klaar schijnt te zijn! Tevens ontvingen we van het organisatiecomité de DVD van de opening, ook super leuk om nog eens terug te kijken.

Vanavond vonden de volgende toestelfinales plaats...ringen en sprong heren en brug ongelijk bij de vrouwen. Ik kon me vinden in de winnaar op ringen, maar was in gedachten bij Yuri die hier in de finale een zekere medaille had gewonnen.... De sprongfinale werd bijzonder slecht gejureerd naar mijn mening en ik hoop voor mijn 2 collegae die een onmogelijke score van 9.00 gaven voor een sprong met een landing tot buiklig, dat dit geen schorsing gaat opleveren! Ook met dames brug was ik het niet eens...jurysporten he....maak er zelf deel vanuit!

Vanavond Jolanda Sap nog ontmoet, het Nederlandse RG-jurylid. Veel succes Jolanda.

Na de wedstrijd met 40 man en vrouw gaan eten, erg gezellig maar al vroeg afgehaakt omdat ik op tijd wil gaan slapen. Toen ik vertrok werd er door veel juryleden gekscherend geroepen...eerst alles betalen, anders morgen geen medaille voor Epke. Vanavond werd alles betaald door Kroatië en de Oekraïne die vandaag medailles hebben binnen gehaald. De jurygroep is echt een gezellige leuke familie waarbij het fijn is om te merken, dat iedereen elkaar de behaalde medaille gunt.

Morgen een heftig dagje. Om 08.30 uur moet ik al in het hockeystadion staan voor de wedstrijd Pakistan - Nederland. Heb er erg veel zin in en ga er samen met Babette heen!

Daarna heb ik me voorgenomen om even bij te gaan slapen en daarna mijn koffer proef te gaan pakken. Wie heeft ooit bedacht dat je maar 20 kg mee mag nemen........Dat gaat echt niet lukken....Mag een handbagage van 20 kg ook??? Ik zou anders niet weten hoe ik alle rotzooi mee moet gaan nemen! Ik hoop dat het Stewardessje van China Southern meer gaat kijken naar die blonde HUNK die voor haar desk staat dan naar het display van de weegschaal.....(Pamela..nog advies???)

Dan 's Avonds jureren bij brug, toch wel heel spannend moet ik zeggen....een Olympische finale en daarna hopelijk een geweldige Epke aan rek. Zullen we met z'n allen duimen voor een prachtprestatie, de finale is al geweldig maar misschien is er een kans op meer. Laten we het hopen.

Woensdag naar huis....ik ben hier dan 17 dagen geweest, lang genoeg en ik ben er ook wel weer aan toe om te landen op het vliegveld van ons Kikkerlandje!

Ik geniet van jullie geweldige reacties!












  • 18 Augustus 2008 - 15:34

    Hans:

    Weer een leuk stukje joh. Betaal jij al die mensen om met jou op de foto te gaan, of staan ze in de rij? Veel succes met jureren en een goede terugreis toegewenst.

  • 18 Augustus 2008 - 15:44

    Cock En Tiny:

    Inderdaad Atletiek is leuk om naar te kijken. Cock geniet. Blijf jij nog maar interessante stukjes schrijven want we zullen toch wel moeten afkicken als je weer thuis bent. Het is zo leuk om een paar keer per dag je weblog op te zoeken!
    Hou doe en groetjes.

  • 18 Augustus 2008 - 16:03

    Dusty:

    He stuk,

    Sta ik eindelijk eens ergens bovenaan in het rijtje...

    Ik vond het leuk om ff twee tellen contact gehad te hebben met je.

    Nog ff doorbijten, er staat nog een hele mooie dag op je te wachten daar.. Jij in de finale ;) en Epke die de gouden medaille gaat winnen... Hoop ik.

    Hele dikke Xus mij

  • 18 Augustus 2008 - 16:14

    Suze:

    Hockey is ook fantastisch om te zien net als atletiek. Volg hier alles op tv. Maar morgen natuurlijk allemaal voor de tv voor onze Epke. Eerst even kijken of jij ook gevangen wordt in de camera bij brug.
    Een hele fijne brug finale gewenst en misschien......toch weer het HHH dinsdagavond.
    Woensdag al weer terug. Ik ga je stukjes missen. Kun je in Holland ook niet zo iets doen van de wedstrijden? Geweldig en ik meen het nog steeds: bundelen!!!

  • 18 Augustus 2008 - 16:17

    Martin Verweij:

    Hey kanjer!!!

    Het avontuur zit er bijna op!!!!Maar dit wat jij allemaal hebt meegemaakt zal je nooit meer vergeten je hele leven lang zal dit bij je blijven, en kan je het vol trots aan je klein en achterklein kinderen vertellen hahaha.Jammer genoeg moeten we die geweldige verhalen van je gaan missen. Toch als ik jou was zou ik er toch iets mee gaan doen,maak er een mooi boek van verhalen en foto's genoeg!!!! Nou gozer alvast een goede en vooral veilige terugreis wel spreken elkaar snel!!!!

  • 18 Augustus 2008 - 16:23

    Pippi:

    Hoi Vin,

    Misschien kun je smokkelmethoden toepassen ...! Ga als zwangere man langs de incheckbalie! Je zit niet echt comfortabel maar ja dat is tijdelijk. Maarre ... woensdag naar huis! aan de ene kant wel jammer dat je niet kan blijven. Aan de andere kant, wel fijn dat je nog een beetje olympisch af kan bouwen ... Als je het hierandaan nog een stukje kan volgen, val je misschien niet zo (hard) in een gat. Nou poep ... dikke x

    rocky

  • 18 Augustus 2008 - 16:31

    Janet GYm:

    Heerlijke spannende jongensverhalen... fantastisch om te lezen...enne suc6 met het jureren...en fingers crossed voor EPKE...
    gr. Janet :)

  • 18 Augustus 2008 - 16:34

    Anne-Wil:

    Hoi Vincent,

    het einde is in zicht maar eerst het leukste ... de hockeywedstrijd. Doe teun en zijn vriendjes de groeten van mij.

    groetjes AW

  • 18 Augustus 2008 - 16:40

    Marjan:

    dan nog ff lekker een paar dagjes thuis.
    Ga je nog wat leuks doen met je meisje.
    We zien elkaar in de koffiekamer en ik sluit me aan bij de andere lezers: Je hebt ons veel leesplezier gegeven.
    Geniet nog even en tot de apv.
    Trouwens, iets meer meenemen is iets meer bijbetalen. Dat is het toch wel waard. Gewoon doen. Er zal best wel een chinese sjouwer in de buurt zijn en op schiphol heb je van die karretjes.

  • 18 Augustus 2008 - 16:44

    Ingrid:

    Jeetje pik, morgen alweer je laatste dag. Wat zal je het missen, of niet ? Gelukkig heb je een hoop foto's en vast mega veel aandenkens bij je.
    Ik blijf die 20 kg belachelijk vinden ; dat lukt me voor 2 weken Griekenland al nauwelijks en voor jullie houden ze er helemaal geen rekening mee.
    Ik heb morgenmiddag vrij genomen want wil Epke life zien,. Heb de laatste dagen weinig meer van hem gehoord, dus : is ie fit en gretig voor die medaille ? Ik weet zeker dat hij een plak gaat halen. Mocht je hem en gerard nog spreken ; wens ze heeeeel veeeeel succes van mij. Ik zal aan ze denken.
    Mocht ik je niet meer spreken : veel plezier nog morgen en een goede reis terug. Ik spreek je wel weer als je in Spijkenisse bent.
    dikke kus van mij en de groeten van Annemieke en Esmee ( ze volgen je niet via internet maar ik houd ze steeds op de hoogte )

  • 18 Augustus 2008 - 16:52

    Jolanda Sap:

    Leuk jullie(Aukj, Esther en jij) te ontmoeten op de tribune van bovengenoemde turnfinales. Vooral het bijbehorend technisch commentaar was zeer leerzaam! Het is interessant om een expert naast je te hebben die gelijk verteld wat er mis( en soms goed) gaat.
    ook de trampolinefinale werd door China gewonnen. Het wordt saai in het turnen zo.
    Tot morgen in het HHH, ik probeer nog de finale te zien met Epke, maar onze jurycursus loopt laat door en je weet, met een taxi ben je er niet zomaar, daar zal ik morgen over schrijven.
    Veel succes met jureren.
    Jolanda

  • 18 Augustus 2008 - 16:58

    Lidy:

    Hoi Vincent. Leuk die foto's met bekenden. Heb vanmiddag de finale van de toestellen gezien, af en toe denk ik dat de Chinezen een klein beetje te hoog worden gejureerd, maar wie ben ik. Woensdag dus op naar huis, heerlijk gevoel toch. Jammer, zijn er geen verhaaltjes van jou. Nog een paar dagen op teren dus. veel succes met jureren. Gr. Lidy

  • 18 Augustus 2008 - 17:13

    Betty:

    Je Duits is ausgezeichnet
    ;),vielleicht kun je ook een paar uurtjes Duits geven dit jaar?!

    Betty

    PS ik heb je aangemeld voor een nascholingscursus rekenvaardigheid. Je snapt wel waarom...!!!

  • 18 Augustus 2008 - 17:28

    Mama:

    alweer een leuk verhaaltje zal moeten afkicken enne zijn die boeda,s zo zwaar ? je kan ook bijbetalen ! nou vincent nog even en we zien je weer morgen noch en fijne dag en wens epke succe6 noch even genieten hoor ? dikke kus

  • 18 Augustus 2008 - 17:37

    Vader Annemarie:

    hoi Vincent alles gevold via annemarie mooie tijd voor je zie je nog met de meiden bezig goede reis terug en welkom thuis bij je spruit!!

  • 18 Augustus 2008 - 17:50

    Vera:

    Heeee das leuk, ik sta onder m'n mamsje..hihi. Ik heb ff gebeld met de vliegmaatschappij,'t heeft me wel wat overredingskracht gekost, en alleen JIJ mag 2x 20kg meenemen hoor. Jeetje zeg met Inge op de foto, hoeveel heb je daarvoor betaald? Nou jongen nog ff doorbijten en dan kan je je kleine meidje in je armen sluiten. Een hele veilige vliegreis, is nu maar ff afwachten met dat overgewicht van jou. Veel liefs en Knuffels van je liefhebbende zusje XXXX

  • 18 Augustus 2008 - 17:51

    Vera:

    Chips... mislukt. Bedankt he vader van Anenmarie :-) . HIHI

  • 18 Augustus 2008 - 18:13

    Anja Van Der Meer:

    Hoi, nog niet eerder gereageerd, maar wel elke dag je stukjes gelezen.Leuk om al je belevenissen te lezen. Zelf hang ik hele dagen voor de buis om alles tot me te nemen.
    Groetjes

  • 18 Augustus 2008 - 18:45

    Sjoster:

    Leuk om te lezen dat ons beste jurylid de jurering op de toestelfinale van sprong heel slecht vond. Ik heb er (nog) niet zoveel verstand van, maar ik was dezelfde mening toegedaan. Was al niet anders tijdens de meerkampfinale.... ;-)

    Succes morgen op brug, en met z'n allen duimen voor Epke!!!!!!!

  • 18 Augustus 2008 - 19:22

    Nancy:

    Ik ben waarschijnlijk de enige die het jammer vind dat je alweer naar huis komt. Ik vond het net zo leuk om je verhalen te lezen. Maar als je dan toch naar huis moet dan wel gezond weer terug. Morgen een hele mooie dag en nog ff genieten.

    Groetjes,

  • 18 Augustus 2008 - 19:54

    Robert:

    Leuk die foto met Inge ... jullie hebben trouwens dezelfde mond!
    Blijf je echt niet wachten op de huldiging van de hockey dames in het HHH?
    Trouwens, je kan je stukjes ook gewoon blijven schrijven als je weer terug bent in NL. In Spijkenisse schijnen ze ook heerlijke patat te hebben (en een chinees)!

    Groetjes,
    PiCaRo

  • 18 Augustus 2008 - 19:54

    Robert:

    Leuk die foto met Inge ... jullie hebben trouwens dezelfde mond!
    Blijf je echt niet wachten op de huldiging van de hockey dames in het HHH?
    Trouwens, je kan je stukjes ook gewoon blijven schrijven als je weer terug bent in NL. In Spijkenisse schijnen ze ook heerlijke patat te hebben (en een chinees)!

    Groetjes,
    PiCaRo

  • 18 Augustus 2008 - 19:56

    Robert:

    He, ik sta er twee keer in?

  • 18 Augustus 2008 - 19:58

    Robert:

    Je moet gewoon bij het inchecken zeggen dat je 20kg bent afgevallen en dat je helemaal geen overgewicht heb!

  • 18 Augustus 2008 - 20:25

    Buufmieke:

    mijn duimen doen zeer van al het duimen voor al onze sporters, maar ik ga door... en duim dubbel voor EPKE.

  • 18 Augustus 2008 - 21:13

    Paul:

    Zo die inge de bruin durft. Met jouw op de foto. Leuk stel zo. Ja morgen een spannende dag voor jouw maar ook voor epke en de rest van Nederland. Ik wems jullie heel veel succes.

  • 18 Augustus 2008 - 22:08

    H&k:

    Ha die Vinees!
    Jammer dat we geen Peking-poule hebben gedaan, was leuk geweest!
    Heb je nog wat Chinees zand kunnen scheppen? Mag ook uit de ver- of hoogspringbak, lijkt me prachtig!!!
    H&k

  • 19 Augustus 2008 - 06:44

    Betsie En Gerrit:

    Vincent heel veel succes vandaag vorr jou en natuurlijk voor Epke.
    Wij hebben genoten van je stukjes. Misschien een idee voor de site van de KNGU?
    Voor woensdag een hele goede reis terug.

  • 19 Augustus 2008 - 07:03

    Johan:

    Erg spannend toch wel deze dag! Gister bij de NOS de "special" van Yuri gezien die op de tribune zit tijdens de finale. Hij hield het niet droog, moet eerlijk bekennen had het wel met hem te doen! Nog maar een paar uur en dan weten we het! Niets is onmogelijk toch dat is wel gebleken deze week! Dus zit vol spanning zo achter het scherm! Vincent ontzettend veel succes vandaag en super wat je de afgelopen dagen vanuit Peking heb laten zien en met ons heb gedeeld, zo waren we er toch een beetje bij!

  • 19 Augustus 2008 - 08:34

    Mariken:

    Hallo Vincent,

    Wij zijn onbekenden voor mekaar maar ik ben een grote liefhebster van de turnsport en vervolg het dan ook op de voet. Ik wilde je bedanken voor je geweldige verhalen. Ik heb ze iedere keer gelezen en enorm genoten!! Jammer dat het nu voorbij is maar wat anderen al opmerkten; ga hiermee door en misschien een leuk idee voor de site van de kngu.....

    Succes nog met jureren vandaag en groetjes van een onbekende fan.

  • 19 Augustus 2008 - 09:38

    Paula:

    Hoi Vincent,

    Al aanbiedingen gehad om columnist te worden? Heb genoten van je schrijfsels. Hartelijk dank.

  • 19 Augustus 2008 - 09:46

    Hedy:

    Nou ik kan wel inpakken met mijn foto van Ali B nu!!!
    Ik denk dat er kasten bij moeten voor al jou VIP foto's...
    Heb echt genoten van je verhalen! Veel plezier nog vandaag en een goede terugreis morgen!
    Tot gauw xxx

  • 19 Augustus 2008 - 10:21

    Daan De Leeuw:

    Zwaardere handbagage dan gewone bagage? Werkte vorig jaar prima voor mij! (Had toen meer dan 40 kilo bij me op de terugreis).

    Inge staat er prachtig op en al die V.I.P.-foto's zijn natuurlijk geweldig, maar die wat overflitste foto met Yuri vind ik toch het ontroerendst. Wat moet er door hem toch allemaal heen gaan daar. Koester deze foto maar als een relikwie!

    Overigens: ben jij minder klein dan Yuri? Of sta je op een trapje?

    Een hele goede reis terug naar huis, ik zie je op school weer.

  • 19 Augustus 2008 - 12:11

    Johan:

    Jammer!!! O wat was het spannend! Zo zonde van zijn val!!! Maar dat de chinees 1e is geworden toch vaag? al zeg ik het zelf! De A score van de amerikaan was naar mijn inzien wat laag. Maar goed het was erg spannend! En Epke stond er gewoon wel en dat telt!

  • 19 Augustus 2008 - 12:13

    Jitske:

    Hoi Vincent,

    Met heel veel plezier heb ik je verhalen van de afgelopen twee weken gelezen. Wat heb jij/hebben jullie een hoop meegemaakt. Wat een ervaring zal het zijn geweest.
    Wat een bizarre val van Kruykov, gelukkig dat hij wel gewoon verder kon.

    Geniet nog van je laatste momenten in het verre oosten. Een tip voor een te volle koffer... laagjes? Zo warm is het niet in Nederland.

    Groetjes,
    Jitske

  • 19 Augustus 2008 - 12:17

    Maurice :

    leuk stukje en tot dat ik de live uitzending van de rekstok finale zag had ik ook een redelijk respekt voor de jury leden maar na dat fiasco dat ze daar volbracht hebben kan ik alleen maar hopen dat de internationale bond deze jury leden toch minstens zwaar op de vingers tikt . dat onze deelnemer niet het podium haalde is normaal immers hij viel maar dat die chinees goud haalde kan ik alleen maar verklaaren met de vraag hoeveel steekpeningen zijn er nu gevloeid ik denk dat zowel de amerikaan als de italiaan duidelijk beter waren maar ja china mag geen gezichts verlies lijden dus laat ze maar winnen.

  • 19 Augustus 2008 - 12:19

    Wim:

    Jammer van het slot, maar verder natuurlijk een fantastische spelen.
    Bedankt voor de ontzettend leuke manier waarop je ons op de hoogte hebt gehouden.
    Goede reis en tot ziens in het (veel te koude en natte) Nederland.

    Wim

  • 19 Augustus 2008 - 12:34

    Johan:

    Jammer!!! O wat was het spannend! Zo zonde van zijn val!!! Maar dat de chinees 1e is geworden toch vaag? al zeg ik het zelf! De A score van de amerikaan was naar mijn inzien wat laag. Maar goed het was erg spannend! En Epke stond er gewoon wel en dat telt!

  • 19 Augustus 2008 - 12:44

    Corine:

    Jammer hè?

    We zaten op het puntje van de bank en schrokken ons rot toen Epke viel. Zoooo zonde! En zijn nuchtere antwoord daarna vond ik weer helemaal top!

    Tjeetje Vincent, zit het er al weer bijna op. Wat heb jij een wereldtijd gehad zeg. Yep, ik ben jaloers. Gelukkig heb je een geweldige manier van schrijven en kunnen we mee leven. En gelukkig...., ik heb een hekel aan vliegen dus wacht wel af tot 2028. Kan ik er lopend naar toe. Wie weet hou ik dan ook wel een dagboek bij ha.!

    Geniet er nog eventjes van!

    groetjes
    Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: