Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

21 Augustus 2008 | China, Beijing

Een berichtje vanuit Nederland.....

Gisteren ochtend na een kort nachtje wakker geworden en tegen de verwachting in toch maar gaan ontbijten, mijn laatste ontbijt in China.

Koffer dicht gedaan en naar de hal, waar het volledige personeel weer klaar stond met fotocamera's. Die Chinezen zijn net Japanners.

Al snel werd er naar beneden gebeld dat ik iets vergeten was in de kamer.....het kamermeisje kwam naar beneden met de enorme doos met het Koreaanse schilderij.........

Nu moet je weten dat ik die doos heeeeeel goed verstopt had in een enorme tas met oude kranten en ander afval dus ik was nogal verbijsterd. Helaas had ik echt geen plek meer in mijn koffer (-: en heb ik de doos maar aan het kamermeisje gegeven.

Er stond een hele touringcar voor me klaar om mij naar het vliegveld te brengen. Zou een gewone auto niet goedkoper zijn???

In de bus werd ik begeleid door 2 vrijwilligers, waarvan met name de jongen prima Engels sprak en zelfs dingen over Nederland wist te verteleln (bloemen en molens). Hij had een documentaire over "your beautiful country" gezien.

Op het vliegveld was alles perfect geregeld. Een nieuwe vrijwilliger stond klaar om mij weer volledig te begeleiden. Er was een speciale counter voor Olympiagangers. Binnen 5 minuten was ik ingecheckt en ging mijn bagage als speciale Olympiabagage naar weer een andere plek. Mijn koffer werd niet eens gewogen!!!!!!!!!

Na de gebruikelijke winkeltjes bezocht te hebben en mijn laatste Yuans uitgegeven te hebben ben ik naar de gate gegaan waar grote tv's klaar stonden waarop heel toevallig de finale brug en rek getoond werden. Vreemd om daar anoniem op een stoeltje te zitten en "NED" in beeld te zien verschijnen bij de scores en wetend dat dat mijn score was.

Keurig op tijd konden we het vliegtuig in wat weer half leeg was. Nadat ik me geïnstalleerd had kwam er een speciale stewardess naar mij toe (en naar nog een paar) om te vertellen dat ik een speciale gast voor China Southern was en dat ze een meer comfortabele plek voor me had en of ik even mee wilde lopen. Ik kreeg een rij van 4 stoelen toegewezen!!!!!!! Gelijk kwam er een gebakje en Champagne en moest ik op de foto met de stewardessen....hahaha

Een lange vlucht van 10½ uur voor de boeg. De vlucht was langer dan op de heenweg omdat er behoorlijk wat tegenwind en turbulentie was. Redelijk relaxed kunnen zitten en zelfs languit kunnen liggen zorgden ervoor dat het redelijk aangenaam was.

Op Schiphol ging alles ook erg voorspoedig en tot mijn grote verbazing stond er een volledig ontvangstcomité van mijn beste vrienden klaar. Niels, Mark, Robert, Jeroen, Paul en Daniël echt geweldig dat jullie er waren!!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk even wat biertjes gedronken met z'n allen om vervolgens afscheid te nemen en op weg naar huis te gaan.

Onderweg hoorde ik over de vliegtuigramp in Madrid. De omgekomen mensen daar zijn net als ik het vliegtuig ingestapt met het idee om veilig aan te komen op de plaats van bestemming! Het heeft voor deze mensen niet zo mogen zijn. Echt verschrikkelijk verdrietig! R.I.P.

Vreemd maar heerlijk om weer in een stil huis aan te komen. OM 23.30 uur gaan slapen en om 05.00 uur alweer klein wakker. Ik heb nog geprobeerd door te slapen maar dat werkte niet en ben toen dus maar gaan ontbijten en mijn koffer uit gaan pakken. Wat een troep!!

Ik voeg nog even wat foto's toe, waaronder ook de beloofde foto voor de gemeente Sportief Spijkenisse!

  • 21 Augustus 2008 - 06:59

    Paul:

    He die vincent, ja we wilden je graag verrassen op schiphol. Het was supergaaf dat je de verhalen met ons wilde delen. erg bedankt. tussen 2 haakejes ik snap wel dat die chinezen 2 begeleiders meestuurden. Ze moesten zeker weten dat je het land uit ging. alle gekheid op een stokje. Ben blij dat je weer goed en gezond terug bent. Bedankt.

  • 21 Augustus 2008 - 07:33

    Suze:

    Hallo die Vincent,
    Weer terug op je oude vertrouwde stekje. Fijn dat jouw reis zo voorspoedig is verlopen. Goed om je weer terug te hebben al zal ik je verhaaltjes gaan missen.
    Bedankt voor alles!!!

  • 21 Augustus 2008 - 07:34

    Wim:

    Ha die Vincent,

    Goed op te lezen dat je weer thuis bent. Zeker (zoals je zelf ook aangeeft) nu er in Madrid zo'n vreselijke ramp heeft plaatsgevonden.
    Ik hoop spoedig de verhalen van je te horen. Maar wen eerst maar even aan ons heerlijke klimaat.
    En ga daarna ook door met je stukjes.

  • 21 Augustus 2008 - 07:42

    Marion:

    en nu nagenieten van een ervaring die je nooit meer vergeet.

  • 21 Augustus 2008 - 08:16

    Corine:

    Welkom terug! Hopelijk wordt Nederland niet te saai voor je.

    Jij hebt in ieder geval een fantastische ervaring die niemand je meer kan afnemen!

    Ik heb genoten van je verhalen. Je schrijft geweldig.

    groetjes, Corine

  • 21 Augustus 2008 - 08:37

    Hans:

    Hoi Vincent,
    Weer veilig thuis met een koffer vol herinneringen en mooie momenten. Nu weer terug naar de realiteit. Nog een weekje vrij en dan ...... Tot ziens bij de komende wedstrijden en bedankt voor alle leuke en soms ontroerende stukjes. Van sommige foto's vraag ik mij af of je ze niet heb gefotoshopped. (JPB en IB)
    Het Koreaanse schilderij heb ik nog niet bij de post gezien zoals afgesproken.

  • 21 Augustus 2008 - 08:40

    Kim:

    Hey Neef,
    welkom thuis en succes met acclimatiseren!Heb genoten van je verhalen!
    Liefs, Kim

  • 21 Augustus 2008 - 09:00

    Cock En Tiny:

    Fijn dat je weer heelhuids hier bent. Inderdaad dat vliegtuigongeluk brengt je weer even terug in de realiteit. Wij gaan nu op weg voor 6 weken Provence, ook niet slecht. Liefs en XXXX

  • 21 Augustus 2008 - 09:09

    Joop:

    Vincent,
    Blij dat je weer heelhuids thuis bent. Zoals je zelf constateerde kan het ook anders zijn.
    Geweldig genoten van je verslagen. Dit alles nemen ze je nooit meer af.
    Het was je hastikke gegund. Geniet nog maar even na.
    We komen elkaar wel weer tegen
    Groet
    Joop

  • 21 Augustus 2008 - 09:38

    Cathy:

    Hoi Vincent.
    Fijn dat je weer heelhuids terug bent.Las net het bericht in de krant.Nu nog even uitrusten en dan is het weer zover. Jammer dat je het schilderij niet mee hebt genomen. Je hebt er toch wel een foto van mag ik hopen:).
    Tot gauw en de laatste dikke kuz.
    Cato

  • 21 Augustus 2008 - 09:43

    Menny:

    Hoi Vincent,
    Een goede reis terug is niet verkeerd,welkom thuis zeggen we dan.
    Bedankt voor de geweldige verhalen en foto's en tot ziens.

  • 21 Augustus 2008 - 09:55

    Annette:

    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen in Hollandia! Wat een vip-treatment heb jij gehad zeg! Super om dat mee te mogen maken allemaal een keer. Nu met mooie herinneringen weer terug in NL. Enjoy the peace and quiet, haha!

  • 21 Augustus 2008 - 10:47

    Tonja:

    Hee lieve neef,

    Blij dan je weer helemaal safe and sound terug bent!!

    XXXX
    Tonja

  • 21 Augustus 2008 - 11:01

    Hedy:

    Welkom thuis!!
    Het zal wel vreselijk wennen zijn na al die luxe en verwennerij weer alles zelf doen...je eigen eten maken...maargoed..je kan altijd nog naar de sjinees :)
    Geniet nog maar lekker na en rust maar goed uit want voor je het weet moet je weer aan het werk.
    Groetjes Hedy x

  • 21 Augustus 2008 - 12:11

    Johan:

    He Vincent kei bedankt voor de leuke verslagen van uit China! Goed gedaan en als je niet als jury mag over 4 jaar dan kun je wellicht als journalist aan de slag hoor! Dat gaat je prima lukken! Tot snel!

  • 21 Augustus 2008 - 12:42

    Lidy:

    Vincent, goed thuis gekomen, leuk van de boy's om je op te halen. Hardstikke bedankt voor de leuke gezellige verhalen, met veel plezier gelezen. Prachtig.
    Gr. Lidy

  • 21 Augustus 2008 - 13:45

    Dusty:

    Hoi meester,

    Ben blij dat je weer heel huids thuis bent gekomen...

    Dikke Xus en ik zie je bij de bb-knoei.

  • 21 Augustus 2008 - 14:58

    Sietske:

    Welkom thuis..
    Nu moeten we hier weer afkicken van het steeds op de site kijken of je alweer een stukje geschreven hebt..
    Met 16104 pageviews tot nu toe ben ik niet de enige die er aan zal moeten wennen, dat het avontuur voorbij is..
    Maar je bent een hele mooi herinnering rijker.. en dat kan niemand je afnemen..
    Liefs, Sietske

  • 21 Augustus 2008 - 17:01

    Mama :

    gezellig dat je weer thuis bent ,en straks die kleine wildebras weer in je armen bedankt voor het verslaan van je belevenissen dat wordt afkicken voor heel veel mensen inclusief mijzelf en papa nou weer dromen naar de volgende reis liefs mama !!!!!!!

  • 21 Augustus 2008 - 17:26

    Ingrid:

    Zo je bent gelukkig weer veilig thuis. Wel raar zeker... van een complete sport gemeenschap naar een leeg huis.
    We moeten gauw afspreken want ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Ik zal je stukjes missen.
    dikke kus Ingrid

  • 21 Augustus 2008 - 18:38

    Marian:

    Gelukkig dat jij niet in Madrid bent geland. Je bent terug met een koffer vol bagage en 'n hoofd met zóveel indrukken, nou dat moet denken wij nog verwerkt worden. Fijn dat je deze side had!!!!!!!!!!
    We hebben allemaal meegenoten. Hier moet je een boek van maken, met schrijven heb je je overtuigend bewezen, het zijn alles bij elkaar wel véél complimentjes.
    Eerlijk is eerlijk, je verdient het.
    Waarom maak je niet een side voor de fèmelie!!!!
    Dan horen we alle nieuwtjes. Verder nog een Hollandse vakantie gewenst. Daaaag Vinc.Gr.

  • 21 Augustus 2008 - 19:12

    Buufmieke:

    Hoi Vin, gelukkig ben je goed veilig en heel aangekomen. je zal het de komende dagen nog wel druk krijgen i.v.m. van alles wat je hebt meegemaakt en mee zal maken. neem overal goed de tijd voor want voor je het weet sta je weer voor de klas.
    xbuufmieke

  • 21 Augustus 2008 - 20:22

    Nancy:

    Gelukkig weer gezond terug. Dat is niet altijd zeker!! Genoten van jouw verhalen en was het voor ons een belevenis dat wij het nederlandse jurylid kenden, Moet het voor jou helemaal een ervaring zijn om deze dagen te hebben beleefd. Je zult er zeker nog vaak aan terug denken.
    Bedankt!!

  • 21 Augustus 2008 - 22:16

    Arthur:

    Welkom terug !!!

  • 22 Augustus 2008 - 19:51

    Annemieke:

    thx voor het delen van je belevenissen...heb je zelfs in frankrijk gevolgd(via m'n grote zus)zal het missen,maar wel fijn dat je weer veilig thuis bent...zie je gauw weer xx

  • 24 Augustus 2008 - 22:07

    Marja:

    Wij waren (niet zo handig gepland) op vakantie tijdens de olympische spelen en hebben dus alles gemist. Door jouw verslagen heb ik het gevoel het toch een beetje meebeleefd te hebben. Bedankt daarvoor. We hebben er erg van genoten!

  • 25 Augustus 2008 - 09:20

    Hans Van 't Hof:

    Ik was wat achter geraakt met lezen.
    Ik ben nu weer helemaal bij. Leuk hoor die stukjes van je. Je hebt "verborgen" talenten.
    Groet en ik krijg nog wel eens een "live-verslag".


  • 27 Augustus 2008 - 08:35

    Joerie Tullenaar:

    Hej Vincent,
    Wat sta je met veel celebs op de foto!! Je bent er zelf nu ook een. Doe wat met die fame!!!

    Tot volgende week,
    Joerie

  • 01 September 2008 - 09:00

    P-tje:

    Hoi Vin,
    beetje laat ... maar welkom thuis.
    dikke x pippi
    ps ... als je zin hebt om mee te eten, Chinees, of iets anders, een belletje is genoeg en cijfers geven mag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 2493
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: