Worstelen - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Worstelen - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Worstelen

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

17 Augustus 2008 | China, Beijing

Weer eens op tijd ontbeten...dat dat nog kan...

Om 09.15 uu rin de lobby verzameld om naar het worstelen te gaan. Een kort taxiritje met een enthousiaste chauffeur die dacht dat we naar het boksen gingen.......dat zij hij in vloeiend Chinees wat ik natuurlijk niet begrijp maar aan zijn handbewegingen maakte ik dat op. Daarna heb ik nee geschud en heb ik in de taxi een worstelaar na gedaan. Ik denk dat ik meer op een aap leek dan op een worstelaar, maar ik kon niets anders bedenken dan mijn schouders omhoog te trekken en mijn armen breed te maken. Op 1 woord, 3 lettergrepen en klinkt als reageerde hij niet echt...Ik denk dat hij het begreep....

Het worstelen was een gedeeltelijke tegemoetkoming aan mijn in modder stoeiende vrouwenfantasie, echter verder dan stoeien en vrouwen kwam het niet. Niet dat ik nu altijd worstelen ga volgen op de tv maar het was echt leuk! Die vrouwen lagen in de vreemdste houdingen (net twister met gekleurde vlakken alleen dan zonder cirkels). Ik heb zelfs een aantal keren een hand richting het kruis van de tegenstandster zien gaan......

De laatste halve finale was er één van formaat.. China - Japan, dat moet net zoiets zijn als Nederland - Duitsland. Een kolkende hal, waarbij ik als leek echt kon merken dat het ook een spannende wedstrijd was! China won...

Daarna bij de KFC een heerlijk verantwoorde kipburger gehaald en nu in afwachting van de toestelfinales turnen. Vandaag 2 toestellen dames en 2 toestellen heren. Ik zit vanavond op de tribunes want ik ben pas dinsdag (de dag van Epke) aan de beurt bij brug.

Greetz


  • 17 Augustus 2008 - 07:36

    Suze:

    Worstelen! Natuurlijk naar de vrouwenworstelaars. Zijn er daar geen echte mannen die aan worstelen doen? Dinsdag wordt het stil in Friesland en de rest van Nederland, Epke nog twee dagen, we duimen!!!Ook voor jou hoor Vincent, kun je weer naar het HHH!

  • 17 Augustus 2008 - 08:24

    Marion:

    hai vincent.
    blijf schrijven, dit is toch anders dan wedstrijden op tv volgen.
    groet

  • 17 Augustus 2008 - 08:30

    Ingrid :

    Jammer he ?? dat er geen modder aan te pas komt. Nou wellicht kun je iets met de lokale chineze regelen :)
    Vandaag eindelijk weer eens turnen , begon het al te missen. Gelukkig is er genoeg aan andere fantastische sporten te zien en hebben we 2 plakken gescoord. Dat gaat dus de goede kant op.
    Nou ben benieuwd of ik je straks kan spotten op de tribune.
    kus ingrid

  • 17 Augustus 2008 - 08:30

    Nicolet:

    Lijkt me heel bijzonder om twee meiden te zien vechten zonder dat ze aan elkaars haren trekken, spugen, krabben en elkaar voor prostituee uitschelden!

  • 17 Augustus 2008 - 08:35

    Paul:

    Vrouwen die vechten, en er is niet eens uitverkoop. heel vreemd. Lijkt me wel een leuke sport om te kijken. veel plezier bij het turnen vandaag

  • 17 Augustus 2008 - 09:52

    Mama :

    WEER EENS WAT ANDERS GEEN EEND MAAR EEN KIPBURGER WAT EEN VARIATIE HEBBEN ZE DAAR.nou even n paar dagen uitrusten en kijken weer eens wat anders ben benieuwd naar dinsdag dikke kus

  • 17 Augustus 2008 - 09:58

    Karin:

    We kunnen Twister wel invoeren als we kermisje gaan doen.

    CU pammie

  • 17 Augustus 2008 - 10:21

    Cock En Tiny:

    Gisteravond bij Mart Smeets Suzanne gezien! Leuk! En met de resultaten van vandaag tot nu toe (je weet maar nooit) zilver en goud zijn we weer helemaal tevreden. Ons kleine landje telt toch wel mee!! Van de dames moet je het maar hebben, nietwaar Vince? We wachten de dag verder af .........
    Amuseer je en XXXX

  • 17 Augustus 2008 - 12:01

    Daan De Leeuw:

    Hoi Vincent,

    Ik heb nogal zitten suffen (eigen vakantie enzo) en heb dus nu pas 'even' bij zitten lezen. Indrukwekkend hoor. Gaaf om je met al die celebrities te zien. Maar dat zelfs de Sint met je op de foto ging: WOW! Daar verbleken zo'n W.A. van Buren en Maxima toch weer bij.

    Ik begrijp dat ik je jarig bent geweest. Gefeliciteerd! 43 geloof ik, he? Betekent dat nou ook dat we op school nog getrakteerd worden?

    Zo'n Rus op schoot... ik snap niet wat je er tegen hebt. Waarom zou je zo'n schat afweren als hij niet eens kan wachten tot na de wedstrijd? Dat worstelen kijken, dat snap ik dan weer wel...

    Alle gekheid op een stokje: natuurlijk moest ik de hele OS aan je denken en heb ik lekker op lopen scheppen dat mijn collega daar aan het jureren was. Ik ga dinsdag mijn best doen om te kijken. En al zit het er bijna op: geniet, geniet, geniet!

    Groeten,
    Daan.

  • 17 Augustus 2008 - 13:44

    Buufmieke:

    volgens mij ben jij kilo's aangekomen van al dan eten en vooral drinken. vandaag weer genoten van de medailles. smaakt nog steeds naar meer.
    gr. buufmieke

  • 17 Augustus 2008 - 13:45

    Corine:

    Leuk toch om je verhalen voor te lezen aan manlief. Om hem zo een beetje inzicht te laten krijgen hoe leuk het volgen van dit sportevenement is.

    Ik weet niet waar ik het aan verdiend heb, maar hij is zo on-chauvinistisch als de pest. Zitten we naar mannenhockey te kijken, (nu nog niet afgelopen) zegt hij; tsja, die Australiërs spelen echt veel beter hoor. *zucht* Heb je nog een plekje over daar?

    Zeg, zal ik je inschrijven voor de reüni op de Blaise. Krijgen we tenminste nog een leuke celeberty op bezoek!!!

    Geniet ze, en blijf vooral zo schrijven. Toppie!
    Corine

  • 17 Augustus 2008 - 13:55

    Ko En Betty:

    Hai Vincent,

    Net terug van 4 weken Italië. Afgelopen week af en toe iets van de OS gezien. De Italianen zenden alleen de onderdelen uit waaraan zij meedoen! Veel schermen en volleybal dus. Gaan je weblog van de week op ons gemak lezen. Veel plezier nog,
    Ko en Betty

  • 17 Augustus 2008 - 16:07

    Rob:

    Vincent, luister :
    dames hockey, vrouwen beach volleybal, vrouwen worstelen, heren turnen. wat hoort er niet in dit rijtje thuis.... ?

  • 17 Augustus 2008 - 16:24

    Gerda:

    en ik maar denken dat worstelaars moddervet zijn.
    Mooie vloeroefeningen gezien.

  • 17 Augustus 2008 - 18:44

    Dusty:

    Waren het ook vrouwen waar je trucjes op kan???
    Of was het niet zo spectaculair?
    Heb je eindelijk een keer iets vertrouwds gegeten.

    Dikke Xus mij

  • 17 Augustus 2008 - 22:30

    H&k:

    Collega's, Vi in Chi vooral, vrienden en (on)bekenden, worstel en modder niet langer en 'keep on sanding' to me. Greetz, H&k

  • 18 Augustus 2008 - 11:46

    P-tje:

    HoiVin,

    Het moet jeugdsentimetn zijn dat je zo hebt genoten van 2 worstelende chica's. Wie leek er meer op de chinese winares Kalin of ik?

    x p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: