Hockey, Summerpalace en viezeriken - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Hockey, Summerpalace en viezeriken - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Hockey, Summerpalace en viezeriken

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

16 Augustus 2008 | China, Beijing

Gisteren middag ben ik met GER, AUT en SUI naar het hockey geweest....De eerste wedstrijd was tussen Nieuw-Zeeland en België, eindstand 4-2. Deze wedstrijd was niet zo spannend. De wedstrijd erna was tussen Duitsland en Korea. Toen we de tribune op kwamen bleek dat we volop tussen de Koreanen zaten, leuk voor mijn Duitse collega's. Ik zat daar natuurlijk als neutrale toeschouwer, maar was stiekem toch voor Korea (-: Toen Korea scoorde heb ik natuurlijk wel even gejuichd, wat me een leuke Koreaanse shawl opleverde en een paar hele leuke muziekklappers, die Anniek erg leuk gaat vinden en Monique iets minder haha.
Duitsland - Korea eindigde in 3-3 en het was echt een spannende leuke wedstrijd met prima hockey.

Daarna ben ik doorgegaan naar het HHH, waar het met de dag drukker wordt. Het HHH is toegankelijk voor alle nationaliteiten in tegenstelling tot alle andere landenhuizen waar alleen eigen burgers binnen mogen. Het was er erg gezellig en erg gelachen met z'n allen. Liesbeth Lim was er vanavond ook en ook kwamen we Wybren van der Wal tegen (een oud-turner). Beijing is klein......

Om 02.30 uur ging ik naar bed en dat was geen probleem omdat ik vandaag een vrije dag had en het ontbijt kon skippen.

Dat skippen gebeurde niet want om 09.00 uur was ik klaarwakker en ben ik toch nog even gaan ontbijten want het was nog niet opgeruimd.

Na het ontbijt ben ik met AUS- CAN - USA - NZL naar het Summerpalace geweest. Even een dagje de toerist uit hangen, ik heb voor Japanner gespeeld, ben tenslotte toch in Azië!

Het summerpalace is het vroegere verblijf van de keizer en zijn concubines. Het was er echt prachtig. Een heeeeeel groot heuvelachtig park met allemaal tempels. Het was veel lopen maar de moeite waard. Ter plekke nog in een restaurantje gegeten. Toen ik naar het toilet wilde draaide mijn maag om, de eerste echte ontmoeting met China vrees ik. Ik besloot om mijn plas maar op te houden, want als ik daar naar binnen wilde dan had ik kaplaarzen nodig om geen stront aan mijn voeten te krijgen, écht te ranzig voor woorden!!!!!!

Na het eten gingen we naar buiten en hebben de Engelstaligen zich geworpen op het onderhandelen over Breitling en Rolexhorloges. De Nieuw-Zeelander dacht een goede deal gemaakt te hebben. Hij betaalde met 100 Yuan en kreeg er 50 terug. Later bleek dat hij 50 Wit-Russische Roebels terug had gekregen (waarde 2,3 cent) hahah slimme zet van de handelaar en slechte deal voor NZL.

Na een uurtje slapen in het hotel zijn we met dezelfde groep als vanmorgen naar het Plein van de Hemelse vrede gegaan om daar te zien hoe de vlag naar beneden gehaald zou worden. Het was een grote teleurstelling omdat het hele plein afgesloten was. We hebben dus niet op de vlag gewacht maar zijn in de Forbidden City ergens Peking eend gaan eten. Was echt super lekker!

Terug in het hotel erg moe en last van maag en darmen en heb dus besloten om maar even te kiezen voor rust. Gerard was het daar niet mee eens en heeft mij geprobeerd over te halen om toch te komen naar het HHH. Ik ben deze keer eens sterk en ga niet! Morgen weer!

In NL heb ik ergens gelezen dat de Chinezen tijdens de Spelen niet mogen rochelen en spugen.......nou die volgzame Chinezen zijn op dat gebied gewoon niet te sturen hoor. Ze doen het toch. Regelmatig hoor je iemand zijn neus ophalen, om het slijm vervolgens de keel in te rochelen en het daarna met een giga fluim de mond te laten verlaten. Ik hoop dat je tijdens het lezen van dit stukje niet zit te eten.........brrrrrr stelletje viezeriken!

Morgenochtend ga ik naar het worstelen. Ik heb er echt geen verstand van maar heb er erg zin in en laat me graag verrassen door die dames die in de modder tegen elkaar tekeer gaan.....of is dat fantasie en krijg ik gewoon een paar van die dikke, naar zweet ruikende mannen te zien. Maandag heb ik een kaart voor atletiek en dinsdag vroeg op om Pakistan - Nederland (hockey) te zien. Kreeg een kaart aangeboden en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van.

Slaap lekker voor straks!





  • 16 Augustus 2008 - 15:27

    Nicolet:

    ik hoop voor je dat je bij het worstelen inderdaad dames in de modder te zien krijgt..... ik heb zo mijn twijfels! Maar ook als het kerels zijn is het best leuk om zo'n wedstrijd eens te zien, lijkt me. Veel plezier werderom!

  • 16 Augustus 2008 - 15:44

    Cock En Tiny:

    Nou samen met de Sint op de foto! Wat een lef! Zo amicaal was je vroeger niet met hem. Toen ritste je je cadeautje zo snel mogelijk uit zijn handen en Tonja bleef veilig achter je staan. Flinke bink!
    Veel plezier vooral maandag bij Cock's favoriete sport. Ik weet niet hoeveel de kaart kostte maar je hebt veel te zien dan: finales 800 meter/v, discuswerpen/v, polsstokhoogspringen/v, steeplechase/m, 400 m horden/m en verspringen/m. Nou wij kijken met je mee!
    EN:
    KEEP THOSE LETTERS COMING!
    Doeg: de thuisblijvertjes

  • 16 Augustus 2008 - 15:50

    Mama :

    heb jij echt eend gegeten? nu noch kaas en banaan !jammer van da plein van de hemelse vrede ik was er zo benieuwd naar had ik tog gelijk he 2.30 nou moet kunnen doei dikke kus

  • 16 Augustus 2008 - 16:45

    Cees:

    Naar een worstelwedstrijd? Laat ik nu altijd gedacht hebben dat jij graag echte sport ziet. Ik reken boksen en worstelen niet eens tot sport, gewoon omdat de doelstelling niet deugt, de uitgangspunten zogezegd. Ik zou alsnog bedanken als ik jou was. Je kunt beter de tijd besteden aan het kopen van kaplaarsen. Voor het geval dat......

  • 16 Augustus 2008 - 18:21

    Marjan:

    Vanaf onze vakantie bestemming tot nu toe thuis volg ik je en ik heb je al gezegd blijf (echt) SCHRIJVEN.

    Maar, ik hou niet zo van 'slijmerige' verhalen.

    Hoevaak moet je daar trouwens 'werken'?

  • 16 Augustus 2008 - 18:52

    Lidy:

    Leuk dat je de ene keer een Koreaan en de andere keer een Chinees bent (met spleetogen?) Gaaf om kennis te maken met al die mensen en de verschillende sporten. Bezienswaardigheden zien is ook leuk om het allemaal in die grote rugzak mee te nemen naar Nederland. Wat wc's betreft weet ik wat je bedoelt, kan er een boek over schrijven, vorig jaar naar Indonesie geweest. Hoop dat het met de maag weer gauw goed komt, een bruine vlek is niet zo prettig.Nog een week genieten en wij genieten van jouw verslag. Gr. Lidy

  • 16 Augustus 2008 - 19:01

    Buufmieke:

    je staat er weer leuk op met je fans. veel plezier met alle sporten kijken en we smachten hier naar een medaille.

  • 16 Augustus 2008 - 19:20

    Daisy:

    Hey Vinnie, Zo te lezen zijn het echt een stel viezerikken. Nog geen hond of iets anders onsmakelijk gegeten?

    Daisy.

  • 16 Augustus 2008 - 19:28

    Pippi:

    Hoi lieffie,

    de foto's zijn zO leuk. Wanneer kom je eigenlijk terug? Of mag ik dat niet vragen? Bij het hockey kijken was je zeer wel blij dat je ex-buurmeisjes op zo'n hoog niveau gehockeyt hebben ... nu weet je toch meer spelregels dan alleen "VOET!!!"
    nou doei!
    xxx p-tje

  • 16 Augustus 2008 - 20:12

    Tristano:

    fans jaja volgens mij ga je beetje wanhopig worden daar hehe ach ja beetje chinees op z'n tijd is ook lekker:P

  • 16 Augustus 2008 - 20:19

    Tristano:

    hey als je naar dat worstelen gaat kijk of er weer zo'n gek is die z'n medaile weg gooit kan je die mee nemen mooi souverniertje;)

    heheh later

  • 16 Augustus 2008 - 21:41

    Daniël:

    He! Leuk dat je ook effe de tijd hebt om de toerist uit te hangen. Lachen dat je ook bij andere sporten gaat kijken. Geniet nog even goed van het Chinese voer. Beterschap voor je maag en darmen. Greetz

  • 17 Augustus 2008 - 00:04

    Dusty:

    Weet het ff niet meer, t is veel te laat en had allang in bed moeten liggen, maar omdat ik zo'n trouwe fan ben krijg je bij deze toch nog een berichie van me.

    Geen vreemde dingen meer eten, veel plezier bij de wedstrijden straks en ben erg benieuwd naar die muziekklappers voor Anniek.

    Dikke Xus van mij

  • 17 Augustus 2008 - 00:04

    Dusty:

    Weet het ff niet meer, t is veel te laat en had allang in bed moeten liggen, maar omdat ik zo'n trouwe fan ben krijg je bij deze toch nog een berichie van me.

    Geen vreemde dingen meer eten, veel plezier bij de wedstrijden straks en ben erg benieuwd naar die muziekklappers voor Anniek.

    Dikke Xus van mij

  • 17 Augustus 2008 - 05:09

    Paul:

    Zo van je geloof gevallen. Niet naar het HHH. Hoe bestaat het.
    Wel leuk zo'n cultureeluitstapje ( 3xwoordwaarde0. Lijkt me allemaal erg mooi.

  • 17 Augustus 2008 - 07:05

    PSV-er:

    Zozo...je maakt dus een hoop mee. Heb mijn vrije ochtend even gebruikt om bij te lezen en ik moet zeggen...ziet er goed uit! Vooral die foto's van jou met die Chinezen. Wat lijk je groot!!!!

    Maar even serieus, erg leuk om allemaal te lezen. Ik hoop dat je nog even wat stukjes zal schrijven. Mis alleen nog de foto's met jou en de hockeydames....

    Groeten uit Hellevoetsluis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: