Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

03 Augustus 2008 | China, Beijing

Zo......aangekomen. Op Schiphol de eerste verrassing......mijn vliegtuig gaat een half uur eerder dan op mijn ticket staat aangegeven....vaag maar wel fijn!

De vlucht met China Southern Airlines was echt prima. Goed eten en wat mij verbaasde....het vliegtuig was half leeg. Dus ik had 2 stoelen, zodat ik een beetje heb kunnen slapen.

Op het vliegveld werd ik al direct goed opgevangen. Er staan mensen klaar die er voor zorgen dat Olympiagangers snel het vliegveld afgeholpen worden.

Op de weg was er een speciale baan....de zogenaamde "Olympic lane". Alleen auto's met olympiers mogen hierop rijden. Een beetje genant maar wel prettig om zo in een limousine (Skoda (-:) vervoerd te worden. Ik zit in een prachtig hotel, het Hong Xiao hotel op ongeveer 15 minuten van het National Indoor Stadium. Heel luxe dus dat is lekker. Vrij internet op de kamer dus mijn blog bij houden is geen probleem. Leve China.

Ongelofelijk wat een begeleiding hier. Als je een vraag aan iemand stelt dan stel je die niet aan 1 persoon maar gelijk aan 7 personen en alles gaat onder begeleiding......zelfs toen ik naar het toilet wilde werd ik begeleid door een heel lief meisje....helaas ging ze net niet mee naar binnen om hem vast te houden en af te kloppen (-:

Vandaag heb ik de casual kleding ontvangen. Prachtig...maar maat L is een Chinese maat L. Wat geweldig trouwens dat ik mensen eens van bovenaf kan aanschouwen. Echt ik ben GROOT hier.

Ik ga maar niet op mijn bed liggen nu want anders vrees ik dat ik in slaap stort en ik niet echt in een ritme ga komen. Ik ga zo met de Zwitserse, Duitse en Oostenrijkse juryleden de buurt hier verkennen. Het is hier bloedverpleurend heet. Het is een heldere dag wat redelijk bijzonder schijnt te zijn omdat de hemel hier meestal grijs gekleurd schijnt te zijn ivm de smog....maar vandaag schijnt de zon!

Ik groet jullie allen!

  • 03 Augustus 2008 - 07:52

    Nicolet:

    hoi vincent!
    nu al leuk om te lezen.. en je bent er nog maar net! heel bijzonder ook om op deze manier alles over de Olympische Spelen van zo dichtbij van jou te horen. Ik verheug me erg op je verslagen. Fijn dat je onbeperkt kan internetten!!

  • 03 Augustus 2008 - 07:53

    Nicolet:

    goh... wat zouden ze van mij vinden hier met mijn 1.87 meter en schoenmaat 44!!!

  • 03 Augustus 2008 - 07:57

    Aukje:

    Fijn te horen hoe goed alles geregeld is bij aankomst. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken als ik morgen aankom. Vrij internet is perfect, kan ik ook mijn blog op waarbenjij.nu bijhouden. Tot maandag

  • 03 Augustus 2008 - 08:26

    Kim:

    Hey Vince,

    dan heb je de vraag van het vasthouden en afkloppen vast aan de verkeerde meid gevraagd ;)
    Maar in ieder geval fijn dat je goed bent aangekomen! Ga genieten!
    greetz, Kim

  • 03 Augustus 2008 - 08:30

    Theo:

    He Vincent,
    Leuk om te lezen. Tja je WC begeleiding was net niet af maar ja je bent er nog een tijdje. Wie weet wat de toekomst brengt.

    Succes daar en geniet van die andere cultuur. Heel leuk om zo bij te blijven via jou.

  • 03 Augustus 2008 - 09:10

    Ingrid Spoelman:

    Hey kleine grote man !! Zo te lezen is alles in orde met je.
    Logisch van al die vrijwilligers ; er wonen er zat daar dus geen probleem.
    Plaats je wel snel wat foto's want ik ben razend nieuwsgierig.
    Je bent trouwens niet alleen hier in Spijk een celebrity maar je naam wordt ook al op tv genoemd maar dat had je zelf al geconstateerd.
    Nou hou je taai daar en ik lees wel weer hoe het je vergaat.
    groeten Ingrid

  • 03 Augustus 2008 - 09:35

    Cock En Tiny Stienen:

    Dat is leuk:om het China-gebeuren d.m.v. de ogen en oren van een echte insider te kunnen beleven! Normaal lees je verslagen in de krant of bekijk je het op TV maar dit is natuurlijk super cool! Vince: doe je best ons 'jouw China'te laten zien.
    Wij groeten jou ook!
    Cock en Tiny

  • 03 Augustus 2008 - 09:45

    Dennis:

    Heey Vincent. Zijn wij kleintjes echt een keer groot. Leuk al die weblogs van jullie in China.

    Gr. Dennis (man van Eshter)

  • 03 Augustus 2008 - 10:19

    Paul:

    Wauw dat moet een bijzondere ervaring zijn: Groot. Dit is zeker de eerste keer in je leven dat je het meemaakt. Geniet ervan jongen.

  • 03 Augustus 2008 - 10:23

    Hans:

    ok op vakantie ben je te volgen. Ik zit buiten onder de luifel op een camping met een laptop op schoot. Gisteren stond er in de Volkskrant nog een kort stukje over je. Hartstikke leuk initiatief van jou.

  • 03 Augustus 2008 - 10:49

    Daisy.:

    Hey vin,

    Lijkt me heerlijk al die luxe.
    Hoe veel uur verschil zit er van hier naar daar?

  • 03 Augustus 2008 - 10:54

    Wim:

    Zeker een heel bijzondere ervaring dat zo veel mensen tegelijke naar je opkijken.
    Geniet ervan en ga door met je leuke verslaggeving.

    Groet,
    Wim

  • 03 Augustus 2008 - 10:59

    Marian.:

    Fijn om dit te lezen en ja zo krijgen wij met z'n allen een héél leuk verslag van de spelen, ook van het binnenste wat er gebeurt. Fantastich. Mazzel hoor dat je daar kan zijn.Nou de groetjes.Maar wel 'n keertje slapen,

  • 03 Augustus 2008 - 11:29

    Annette:

    Hey hoi!
    Fijn dat de heenreis zo vlotjes is verlopen en zo te lezen zit je daar prima! Enjoy!
    Groetjes, Annette & Roland

  • 03 Augustus 2008 - 12:11

    Buufmieke:

    lieve vin
    gelukkig ben je goed aangekomen. laat het allemaal maar over je heen komen dan kun je je straks beter concentreren als het echt nodig is. lief meisje?! kijk uit hoor ze lachen graag maar je weet niet wat daar achter schuilt!? ben blij voor de sporters dat de lucht en dus de zon te zien is. het is hier vandaag pleuris weer.
    xxx buufmieke

  • 03 Augustus 2008 - 12:46

    Willem:

    Ja kleine mannetjes kunnen het nog niet zelf vasthouden ..........

    C u

    Willem

  • 03 Augustus 2008 - 13:56

    Esther:

    Heey Vincent !!!

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen... Morgen gaan Suus en ik na de training naar de stad, heb jij nog plannen voor morgen ?

    Nou hoop je snel te zien en doe de groetjes aan Aukje als je haar morgen ziet !

    Kussie

  • 03 Augustus 2008 - 15:34

    Rob :

    hoeveel ben je aangekomen dan ?
    dat staat er niet bij.
    Rop

  • 03 Augustus 2008 - 17:50

    Erik:

    Klinkt zwaar dope, wil dr ook wel bij zijn hehe Nja nog veel plezier he en geniet van je korte tijd dat je op mensen naar kan kijken...want na de vakantie doe ik dat wel voor je :P
    Lataaah (of hoe je dat ook in het chinees zegt)

  • 04 Augustus 2008 - 12:09

    Gerda:

    ik ben blij dat je mijn voetenbankje deze keer niet nodig hebt. Leuke stukjes trouwens.

    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 142413

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: