Vervolg zondag 3 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Vervolg zondag 3 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Vervolg zondag 3 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

03 Augustus 2008 | China, Beijing

Het is hier 6 uur later dan bij jullie in Nederland. Terwijl ik dadelijk ga slapen moet bij jullie de avond dus nog beginnen.

Vanmiddag ben ik met een aantal juryleden naar het National Indoor Stadium gelopen. In dit stadion vinden alle turnwedstrijden plaats....en het is GROOT. En als ik zeg groot...dan bedoel ik ook groot! De wedstrijdhal mogen we in, de trainingshallen zijn deze keer weer dicht voor juryleden. Helaas dus..... Het ene toernooi mag het wel het andere weer niet. Blijft vaag. Het lopen naar de wedstrijdhal was aardig zwaar omdat het zo drukkend warm is. Je merkt dat de stad in de stemming begint te komen. Overal worden de mensen bezig gehouden en er staan veel mensen op straat die Chinese vlaggetjes verkopen.

Hoe kan het ook anders....ik kwam nog Nederlanders tegen op de fiets.

Terug in het hotel zijn we gaan eten in het Chinese restaurant op de 2e verdieping. De menukaart zag er indrukwekkend uit. Overal zag je de kop van de beesten nog liggen en je kon ook gefrituurde varkensoren en zelfs een varkensKOP bestellen...brrrrr we hebben het maar neutraal gehouden. Al het eten werd op een draaischijf gezet en het geklooi met de stokjes kon beginnen. Toch wel lastig hoor om een boontje op te pakken met 2 stokjes. Nogal vernederend....na mijn eerste poging kwam men al met een vork aan gelopen. Zie ik er dan zo wanhopig uit of heeft men direct in de gaten dat ik geen stokjestalent heb....Ik heb natuurlijk vriendelijk bedankt voor de vork en ben verder gaan kloten met mijn stokjes. Het eten was prima te doen. Leuk was dat je hier eet met publiek. We zaten met 6 man aan tafel en ik lieg het niet......er stonden 13 man rond de tafel om ons glas bij te vullen als ik van het bier genipt had......om je continu te voorzien van Chinese groene thee....heerlijke combinatie hoor met bier!

Men houdt hier de mensen aan het werk, er zit zelfs iemand bij de lift die voor jou op het knopje van de lift duwt. Hallo ik ben toch niet bij de Paralympics? Ik kan dat best zelf hoor, ik weet zeker dat al die hulp hoe goed ook bedoeld deze 3 weken op mijn zenuwen gaat werken. Men houdt mensen aan het werk hier he maar dat is natuurlijk het systeem hier. In dit soort landen kent men geen werkloosheid....
Het levert me in elk geval weer mooi materiaal op om dadelijk in mijn economielessen te gaan gebruiken!

Toen ik op mijn kamer kwam, was mijn bed netjes open geslagen en stonden de badstof pantoffeltjes voor me klaar....ik kan dadelijk naar bed met een heerlijk stukje Dove-chocola....ach dat is weer eens wat anders...het bed delen met een stukje chocola!

Ik kan hier trouwens de Hyvessite niet openen...ik vermoed dat men dat niet toe staat. Ik hoop dus dat deze waarbenjijnu site wel beschikbaar blijft!

  • 03 Augustus 2008 - 13:33

    Robert:

    He Vinnie,

    Leuke Stukjes man...
    Wel jammer dat je de trainingszalen niet in mag. Altijd leuk om dat te zien en om Ep nog een beetje te kunnen helpen.

    En is het nu een fijn gevoel dat de mensen eindelijk eens letterlijk tegen je op kijken

    Dikke Kus

    Robert

  • 03 Augustus 2008 - 13:51

    Sietske:

    Hi Vincent,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt..
    Komt ons overlevingspakket je nog van pas..
    Toch te weinig geoefend met de stokjes?? :-)
    Hoop nog veel van je te lezen..
    Groetjes Sietske

  • 03 Augustus 2008 - 14:50

    Sandra:

    Hoi Vincent. Gaaf dat wij zo met je mee kunnen lezen en kijken van alles wat je daar mee maakt. We wensen je daar veel plezier.De groeten van Jordy en fam.

  • 03 Augustus 2008 - 15:37

    Rob:

    als het je nu niet lukt met twee stokjes, moet je eerst eens proberen met één stokje...
    Rop

  • 03 Augustus 2008 - 15:46

    Dusty:

    Ben erg jaroers....

  • 03 Augustus 2008 - 15:48

    Dusty:

    tikfout moet kunnen he.
    Ben erg jaloers

  • 03 Augustus 2008 - 17:10

    Esther:

    Haha, jouw stukjes zijn echt grappig...

    XXX

  • 03 Augustus 2008 - 17:13

    Marjan (Slinge):

    Hoi Vincent

    Erg leuk dat we je weer kunnen lezen.
    (Wanneer ga jij een boek sdchrijven????)

    Kheb gisteren, iets minder makkelijk dan jij gevlogen.

    Na een eerste poging van de piloot om ons veilig vanaf Gran Canaria naar Nederland te brengen, bleek het lampje van een nooduitgang te blijven branden.
    Security voor all. Terug naar af, allemaal uitstappen en in onwetenheid afwachten totdat de boel gerepareerd is.
    (Gelukkig was er wel een rookplek voor de verslaafden)
    Vijf uur later dan gepland kwamen we (gezond en wel) thuis.

    Kben benieuwd wat jij nog allemaal meemaakt.

    Heel veel plezier!!!

    Groetjes,
    Marjan.

  • 03 Augustus 2008 - 17:37

    Mama:

    geweldig vincent en thuis ook z n bediening ZEKER HET IS WAT JE ZEGT DAT GAAT GAUW VERVELEN HOOR GENIETEN HE WAT IK AL SCHREEF MET DE SMS HOU JE TAAI EN WE HOUDEN VAN JE PAPA&MAMA

  • 03 Augustus 2008 - 18:14

    Marja Vink:

    Ha Vincent,

    Blijf schrijven over alles wat je meemaakt. Het leest heerlijk weg.
    Heel veel plezier en geniet er van.
    groetjes, Marja

  • 03 Augustus 2008 - 18:52

    Tonja (en Han :-)):

    Hallo grote neef,

    Ben je eindelijk eens mijn grote neef :-). Heerlijk om te lezen en om een beetje te kunnen mee genieten zo.

    We hopen je nog live te kunnen zien op tv, zitten aan de buis geplakt vanaf as weekeinde.

    XX
    Tonja

  • 03 Augustus 2008 - 20:09

    Annemieke:

    echt tof dat je ons laat meegenieten van het wel en wee van een olympier,foto's zijn ook leuk hoor...keep up the good work :) knuffel

  • 03 Augustus 2008 - 20:56

    René:

    Hee lekker ding,
    Kun je ook eens op iemand neer kijken!!!!
    Hebben al die cadeautjes bij he NK toch niet voldoende geholpen? toch een beetje jammer, haha.
    Groetjes en veel plu van die kale en Elly

  • 03 Augustus 2008 - 20:58

    Robert:

    Hoe goet het poepen daar? Scheten laten is daar heel normaal, het is zelf een blijk van waardering, probeer maar eens als je net gegeten hebt (en je zeker weet dat je niet aan de race-kak bent)!
    Hyves zal wel niet werken omdat daar te vaak het woord tiebed (je schrijft het anders, maar je spreekt het zo uit), daar scannen die gasten op. Te vaak ... en je website bestaat niet meer. Doen ze trouwens ook als je na een week nog niet met stokkies kan eten ...

    Groetjes,
    PiCaRo

    PS Daarnet nog bij M&A geweest. Je zorgt er toch wel voor dat je alle schriffies vol met handtekeningen krijgt!

  • 03 Augustus 2008 - 21:42

    Liesbeth:

    Hey great man, (nogal wiedes als je op al die goudstaven staat)
    Welcome in China!!!!!!
    Geen last van jetlag, zo te lezen en te zien (mooie foto's)

    succes

  • 03 Augustus 2008 - 22:12

    Ingrid:

    Inderdaad heel erg indrukwekkend het stadion. Hoop dat je vannacht goed geslapen hebt en niet te veel last hebt van de reis en het tijdverschil. Hier is het weer zwaar k.... het regent al de hele dag. Jammer maar moet toch de hele week werken., Wat is jouw schema trouwens ? wanneer heb je judge's course en loting ? ben benieuwd waar je terechtkomt.
    Wat doe je nu de hele dag als je niet naar de trainingen mag ? beetje voorbereiden of Beijing bekijken ?
    Spreek je morgen weer !
    kus ingrid

  • 04 Augustus 2008 - 06:41

    Paul:

    Wauw het stadion ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Ik snap wel dat eten met stokjes lastig is voor je. Normaal eten gaat soms al moeilijk.

  • 04 Augustus 2008 - 08:15

    Suze:

    Hai Vincent,
    leuke stukjes en leuke foto's. Blijf vooralschrijven en genieten en veel succes!

  • 04 Augustus 2008 - 08:22

    Deb:

    He vin,

    Birdnest is mooi he. Lijkt me echt te gek om in het echt te zien, heb wel alle bouwstadia gevolgd via discovery en dat was al erg indrukwekkend. Grappig hoe je beschrijft over de eindeloze baantjes mogelijkheden in China, vooral geen fooi geven hoor, dat is beledigend. Typisch dat hyves off limit is, hoe westers ze ook willen zijn, de macht van de absolute controle van het communisme opgeven is not done. Maarja het motto is veelbelovend haha ^^

    Veel plezier en succes! Ook met het eten met stokjes ;)

  • 04 Augustus 2008 - 08:57

    Jack:

    Leuke stukjes. Zal ze de komende weken zeker blijven lezen.
    Veel plezier en geniet van het verblijf in Beijing.

  • 04 Augustus 2008 - 09:15

    Jan Doorakkers:

    Leuk die stukjes Vincent. Leest lekker weg.
    Maar blijf vooral genieten hé van al het moois. Enne met die stokjes, dat komt best wel goed hoor.

    Grt
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 142411

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: