Maandag 4 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Maandag 4 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Maandag 4 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

04 Augustus 2008 | China, Beijing

Heel goed geslapen op een keihard bed (het lijkt wel een bed uit een strafkamp) maar werd wel bewusteloos wakker. Redelijk dizzy aan het ontbijt gezeten, maar werd daarna toch wel wakkerder.

Met een aantal juryleden zijn we daarna in de taxi gestapt richting de Silkmarket. Wat een smog vandaag.....zo helder als het gisteren was zo mistig is het vandaag. De media in NL heeft dus niet overdreven als het gaat om de smog. Ach mijn longen moeten het wel aan kunnen voor de korte tijd dat ik hier ben (-: De taxi kostte 39 Yuan (3 euro 90)dus dat is wel een hele kluif met zn drieën voor 45 minuten in de taxi (-:

De Silkmarket was een echte belevenis. Allemaal kraampjes em kleine winkeltjes met natuurlijk overal 12 man personeel. Je kunt op de markt echt alles maar dan ook alles kopen wat je wilt! Ik betrad redelijk naïef de markt maar kwam al snel achter de gang van zaken daar....Bij het eerste kraampje gaf iemand mij vriendelijk de hand om mijn hand vervolgens nooit meer los te laten. Ik werd de winkel in getrokken en er werd een zonnebril op mijn neus gezet en gevraagd wat ik ervoor wilde betalen......nou niets dus wijffie...ik heb een prachtige zonnebril. Toen ik haar 4 keer op haar hoofd had geslagen liet ze eindelijk los en kon ik haar winkeltje uit vluchten!

Iedereen wil weten waar je vandaan komt en ook hier is al doorgedrongen dat als je uit Nederland komt het kijken kijken maar niet kopen is. Dus op de rest van de markt heb ik mijn eeuwenoude truc van ik kom uit IJsland maar weer gebruikt. Daar weet men namelijk niets over dus word je snel met rust gelaten!

Op de markt heb ik mij een kostuum aan laten meten (donkerbruin) compleet voor omgerekend 90 euro, een IPOD Nano gekocht voor 12 euro en een riem voor 8 euro. Het afdingen verliep weer bijzonder prettig en voorspoedig. Het is mijn prijs of niet.... en dan nog hoef ik denk ik geen medelijden te hebben want ze lijden vast geen verlies anders zou ik het niet mee krijgen.

Over een paar dagen kan ik mijn handgemaakte pak (gemaakt van 100 % Kasjmir zoals men zegt...yeah right) ophalen. ben benieuwd!

Daarna zijn we gaan lunchen bij een soort van pizzeria waarbij ik het risico heb genomen om een salade te eten. Je weet nooit in wat voor water de sla is gewassen......alhoewel morgenochtend of eerder weet ik het wellicht wel haha. Het zag er allemaal keurig uit daar dus heb er vertrouwen in!

We zijn met de metro terug gekeerd naar ons hotel. De metro is hier fantastisch!

Voor diegenen die denken is hij daar op vakantie? Nog wel....morgen heb ik de eerste jurybijeenkomst en vindt de loting plaats voor de kwalificaties! Dan weet ik dus ook waar ik de eerste wedstrijd zal gaan jureren. Ik hoop dat ik niet hoef te vlaggen of te klokken en ook tref ik liever geen rekstok. Het lijkt me erg moeilijk om hier Epke te moeten jureren. Doe ik liever niet!

Voor diegenen die nog in shock zijn vanwege de 4 klappen die ik de mevrouw in het winkeltje op haar hoofd heb gegeven.......jullie kennen me toch: ik doe geen vlieg kwaad en dat verhaal is dus het resultaat van mijn rijke fantasie!

Blijf reageren...ik vind het erg leuk om allemaal te lezen. Reageren is niet echt mogelijk dus vergeef me!

  • 04 Augustus 2008 - 09:26

    Wim:

    Zo te zien heb je het dus wel naar je zin daar. Ik had ook niet anders verwacht.
    Leuk om elke dag je ervaringen te kunnen lezen. Met die van Epke en Aukje erbij weten we hier ook aardig hoe het er daar aan toe gaat.
    Sterkte met de loting morgen. Ik lach me natuurlijk dood als je René's taak gaat overnemen.

    Groetjes
    Wim

  • 04 Augustus 2008 - 09:27

    Jack:

    Over 4 jaar een column in de wakkere krant van nederland ?
    Ga zo door.

  • 04 Augustus 2008 - 09:30

    Annette:

    Echt zo leuk om te lezen! Blijven bloggen hoor, we volgen je op de voet!
    Groetjes, Annette

  • 04 Augustus 2008 - 09:48

    Elly:

    ik lees met veel plezier jouw ervaringen en zie ook voor me hoe jij bezig bent op de markt. blijf ons op de hoogte houden veel succes !!

  • 04 Augustus 2008 - 10:08

    Barry Wijers:

    Hey Vincent,

    Ik ga je zeker volgen op internet. Ben benieuwd naar je verhalen daar in China. Nog veel plezier daar!!!

    En maak nog een paar foto's van het tafeltennis ;)

    Groeten Barry

  • 04 Augustus 2008 - 10:29

    Ineke:

    He Vincent, wat een leuk idee om ons op de hoogte te houden! Wij zitten nu in Split, en drijven de tent uit van de hitte.
    Gr. van ons

  • 04 Augustus 2008 - 10:47

    Mama :

    GELUKKIG MAAR N GRAPJE DIE KLAPPEN OP HAAR HOOFD TOCH NOG GOEDD OPGEVOED JE SCHRIJFT ZOALS ALTIJD WEER LEUK HOU JE TAAI DIKKE KUS MAMA

  • 04 Augustus 2008 - 10:58

    Cock En Tiny:

    Volgens ons een goeie deal! In de NRC gelezen dat iemand voor een kostuum + 4 overhemden 100 Euro heeft betaald. En dat van jou is ook nog van Kasjmir, kan je nagaan. Haha, je hebt nog steeds dezelfde humor! We kijken elke dag uit naar je life verslag. Grosses bises van cock en tiny

  • 04 Augustus 2008 - 11:42

    Paul:

    ja ja, ik heb het druk als jurylid. vakantie zal je bedoelen. Leuk om die verhalen allemaal te lezen. Is die vrouw trouwens de klap nog te boven gekomen? Ik hoop voor jedat je geen rek,klokken of hoeft te vlaggen. Daar hebben we rene voor. Ik hoop ook dat je geen reserve jurylid wordt. Want dan doe je helemaal niks.

  • 04 Augustus 2008 - 11:42

    Cees:

    Die pakken verkopen ze in Nederland voor nog lagere prijzen, want soms is het hier in de winkels een dolle boel. Wil je een paar echte Chinese stokjes meenemen en ons een voorproefje geven hoe je daarmede die bonen opp(r)ikt?
    Waarom geen rekstok? Epke ziet dat helemaal zitten heeft hij bij Frits Barend gezegd. Vincent Reimering is een uitmuntend jurylid heeft hij gezegd. En hij meent wel een licht voordeel te hebben als jij daar jureert. Dus........
    CEES

  • 04 Augustus 2008 - 12:39

    Richard De B:

    Hey Vincent!

    Echt heel tof om je verhalen hier te lezen! Lijkt me echt een ervaring zoals ik het zo lees, maar ook om te lachen (jij naar beneden kijkend :D)
    Ik dacht dat Moskou vol met smog zat maar die foto slaat echt alles!!

    Keep up the good work...

  • 04 Augustus 2008 - 13:25

    Buufmieke:

    tof zo'n mooi bruin kasjmir pak. je hebt toch wel genoeg kleding meegenomen. nu heb je 3 en 4 aug. hetzelfde aan.
    jammer van al die smog, mondkapje misschien?
    gr. buufmieke

  • 04 Augustus 2008 - 14:12

    Annemieke:

    het werkt verslavend die blog van jou,ik kijk er al helemaal naar uit :-) ha ha...i know, get a life.
    veel plezier,maar dat gaat jou wel lukken.
    kussie annemieke

  • 04 Augustus 2008 - 14:32

    Dusty:

    He meester,

    Echt lachuh die blog van jou, eerste wat ik doe op de compu... FF kijken of Vin al wat geschreven heeft.

    Xus

  • 04 Augustus 2008 - 16:10

    Erik:

    Whahah een iPod Nano voor 12 pleuries? Mijne kostte 150 =.= lijkt wel kerstmis zeker:P Succes met alles en sla nog maar een paar kaboutertjes voor mij haha:P
    Kusjes Erik:P

  • 04 Augustus 2008 - 17:39

    Deb:

    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus, 12 euro?
    Doe mij ook maar een reisje china ^^
    Have Fun enne niet te diep inademen he met al die smog..... das vies

  • 04 Augustus 2008 - 17:42

    Marjan (Slinge):

    Jéé, trek je het pak aan op Hans feest??

  • 04 Augustus 2008 - 19:21

    Tris:

    hahah die gozer heeft het helemaal gemaakt hoor daar:P nog leuke chinese dames gezien?:P kan je wel in je koffer stoppen klein genoeghehehe jonge leuk om je verhaaltjes te lezen voelt gelijk een stuk dichter bij:P

    veel plezier

  • 04 Augustus 2008 - 19:40

    Lisette:

    Hey Vincent!

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar in China. Heb je al zo lang niet gezien maar zo weet ik toch een beetje hoe het gaat! Hier in Frankrijk alles goed. Succes daar en geniet ervan natuurlijk!

    Kus Lisette

  • 04 Augustus 2008 - 19:45

    Jeroen:

    facinerend wat je tot nu toe verteld hebt. die vrouw was niet zo blij met jou hahaha. kus j

  • 04 Augustus 2008 - 20:02

    Babette Van Wetering:

    Wat ontzettend leuk zo'n weblog! Jammer dat ik me daar nog niet in getraind heb. Ik krijg helemaal de kriebels van al je berichten en foto's. Ik wilde dat ik er ook al was. Tot de 13e dan waarschijnlijk en alvast veel succes met de loting! groetjes Babette

  • 04 Augustus 2008 - 20:36

    Marian.:

    Dat pak lijkt me wel mooi, en nog wel casjmir, helemaal uit china.

    Vincent, het is allemaal hardstikke leuk om dit te lezen. Trouwens wij hebben pas een badlaken gekocht bij Zeeman en leuk joh, met een hele leuke print, we hoefden nog niet eens af te dingen.
    Zijn weer benieuwd naar je volgende "miskoop"
    Daaaaaaaaaaaag Vincent.

  • 04 Augustus 2008 - 21:04

    Felicia&Yuri:

    Hey lieve vin!!

    je hebt het dus wel naar je zin daar horen we! kijke kijke niet kopen, kennen we wel hahah.. wij waren er afgelopen februari ook nog geweest! hier in mexico is het top! gisteren wezen vissen (felicia: ahum) yuri vond het natuurlijk helemaal top hahah.. die gaat donderdag nog maar een keer.. pfoeewww.. hou je em in de gaten als hij die kant op komt? ;-) ahah.. (yuri) ik kom van 15 tot 23 augustug! zie je daar!

    nou veel plezier nog vin! en we/ik blijf je volgen :D

    liefs,

    Felicia&Yuri

  • 04 Augustus 2008 - 22:03

    Sjoster:

    Mooie verhalen allemaal! Over acht jaar ga ik met je mee!!! ;-)

    Ik blijf je volgen. Veel succes met het jureren. Ik gok op ringen voor de kwalificaties!!

    Laters

  • 05 Augustus 2008 - 06:14

    Ingrid Spoelman:

    Inderdaad is het verslavend. Kijken wat jij, esther en Aukje gedurende de dag weer hebben meegemaakt. Ben benieuwd wat je vandaag loot en dan morgen echt aan de bak. wordt een lange dag. Ga je trouwens naar de opening of heb je automatisch toegang ?
    kus ing

  • 05 Augustus 2008 - 07:16

    Wim Van H Orik:

    Hoi Vincent,
    Dit lijkt me een geweldige ervaring!
    Geniet er van.
    Succes!

  • 05 Augustus 2008 - 09:44

    P-tje:

    Ja hoor ... zit ik mezelf helemaal het Chinese zweet te vertalen, kent dit programma geen Chinse tekens!!! Dat berichtje hierboven, met al die komma's, was dus een bericht in het chinees maar je ziet alleen de vertaalsite en dus wat komma's maar dat had en bericht in het Chinees moeten zijn! Daar had je dan leuk mee naar je Chinese hazentand-ex-lotgenoot kunnen gaan om vervolgens samen met haar te kunnen lezen dat ik trots op je ben! Nou eh ... dan maar zo ... gaat ook een stuk sneller dan al die chinese tekens.
    xxx Rocky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 142412

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: