Dinsdag 5 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 augustus

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Vincent

05 Augustus 2008 | China, Beijing

Zo weer een nieuwe dag...hoewel het bij jullie vroeg is ben ik alweer bijna aan het avondeten toe....over avondeten gesproken....gisterenavond extreem duur gegeten. 3 gerechten en 2 biertjes van een halve liter voor 4 euro. Ik hoop dat ik voldoende geld bij me heb want als het zo door gaat met die exorbitant hoge prijzen red ik het hier niet deze 3 weken.....(-:

We hebben de gok gewaagd om zomaar een restaurant in de stad te bezoeken. We werden daar te woord gestaan door een lief meisje, de enige die daar Engels praatte en die toch niet te verstaan was omdat het arme kind ook nog een spraakgebrek had en konijnentanden, maar goed die had ik vroeger ook dus ik voelde direct een zwak voor haar.

Grappig was dat we ons eigen bord en bestek moesten kopen dat keurig geseald in plastic zat. Maar ja wel weer 1 Yuan armer (10 cent). De menukaart bevatte gelukkig foto's van de gerechten die we konden bestellen...hoewel gelukkig??? Er stonden echt ranzige dingen op....een bord vol met eendekoppen, eendetongen, een glibberige schildpad zonder schild. Na het zien van de kaart had je al snel geen honger meer. We bestelden dingen met beef en kip, maar je weet niet of die Chinezen te vertrouwen zijn. Het zou goed kunnen zijn dat ik hond heb gegeten, misschien wel een Chihuahua...

De nacht verliep niet zo soepel. Mijn lichaam stribbelt nog een beetje tegen de tijd hier aan. Om 4 uur was ik klaar wakker en het heeft geloof ik 2 uur geduurd voordat ik weer insliep.

Vandaag de eerste serieuze dag, de eerste juryvergadering. Er werd op een vriendelijke manier direct druk op ons gezet, vanwege de toestanden die zich hebben voorgedaan bij de OS in Athene van 2004. De ogen van de media zijn gericht op het mannen turnen. Vervolgens hebben we 6 uur lang 6 toestellen behandeld waarbij rek het meest verrassend was....Voor de insiders...de Yamawaki kent ineens een andere omschrijving dan in het verleden. De hele wereld dacht dat het criterium was dat hij gestrekt moest zijn. Vandaag is duidelijk gemaakt dat hij ook gehoekt mag zijn zolang er maar een hechtbeweging plaats vindt. Echt een shock voor alle aanwezige juryleden omdat dit echt een andere interpretatie is dan wij allen deden....sorry turners...er zijn in het verleden Yamawaki's B gerekend die volgens deze nieuwe regel die volgens het MTC niet nieuw is, gewoon D waren!

Na de juryinstructie vond de loting plaats. Altijd een spannend moment omdat elk jurylid zijn voorkeur heeft. Prettig was dat we geen tijd of lijn konden loten. Dat komt natuurlijk omdat René de Koster er niet is en dus onze Nederlandse expertise node gemist wordt. In plaats van Dutch timing is er nu Chinese timing. Deze vervelende functies worden hier dus bekleed door spleeto....Chinezen.

Voor mij kwam de functie B2 op brug uit de pot rollen, daar ben ik best tevreden mee!

Bij rek zitten: AUS - COL - VEN - JPN - AUT - LUX Sommigen zullen dat i.v.m. Epke interessant vinden.

Morgen vindt de podium plaats. Voor de turnleken onder jullie. Ik ben dan de hele dag in de sporthal om de generale repetitie van de turners te bekijken. Dit is een verplichting!

Die podiumtraining is een lange dag dus mijn verslag zal waarschijnlijk pas 's avonds laat verschijnen! (Voor jullie laat in de middag).

Grappig is dat gisteren een prachtige Russische schone die overal goed van voorzien was met mij op de foto wilde omdat ze dacht dat ik een sporter was. Dat hebben we maar zo gehouden (-:

Foto's heb ik helaas vandaag niet gemaakt. Deze gast had wel zn camera bij zich maar was vergeten de accu uit de oplader te halen haha

De groeten aan je voeten!

• 05 Augustus 2008 - 08:40

Robert:

He Scheetje

Wat een leuke stukjes toch weer elke dag... De hele dag op werk wachten tot je weer wat hebt geschreven...

Wel jammer dat je geen tijd kunt loten. We hadden je daar graag een jaar of vier tot londen mee willen pesten.

Heel veel plezier op de podiumtraining morgen en hopelijk gaat het slapen een stuk beter. En ik weet dat je het zaterdag super goed gaat doen...

En oja voor degene die het niet weten vincent is Zondag 10 augustus jarig en dan wordt hij 31 (of was het 39). Sms ontvangen is gratis in het buitenland dus allemaal smssen zaterdagavond 18:00 uur nederlandse tijd.

groetjes

Robert

• 05 Augustus 2008 - 08:51

Robert:

Even ter verduidelijking:
    Ik las een stuk in de volkskrant waarin stond dat vincent 38 jaar is. Ik weet natuurlijk wel beter dat dit 30 is.

groeten

Robert

• 05 Augustus 2008 - 09:03

Annette:

Eendekoppen en varkenshoofden... brrrr... Hoop dat je gewoon kip en beef hebt gekregen!
    Welke dag moet je nu jureren?

Groetjes, Annette

• 05 Augustus 2008 - 09:18

Jan Doorakkers:

Best een goede loting voor jou Vincent.
    Veel succes maar ook veel plezier toegewenst.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Eerlijk gezegd, twijfel ik daar niet aan hoor.
    Enne, denk nog maar eens terug aan de eerste jurylessen die je hebt gehad.
    Ik ben trots op je Vincent.

grt
    Jan

• 05 Augustus 2008 - 09:40

Cock En Tiny:

Hoi Vince,
    Vanochtend om kwart voor 8 hoorden we op Radio 1 een herhaling van een gesprek waarin jij je mening gaf over c.q. uitlegde hoe e.e.a. toeging tijdens de OS Athene 2004. Interessant, zeker voor niet-super-insiders (zoals ikke). Zo raak ik, voordat het echt begint, al aardig op de hoogte. Ga door met je verhalen over het 'eet'-gebeuren e.d. We lachen ons kapot.

• 05 Augustus 2008 - 10:00

Kim:

Hey grote neef (dat ben je voor mij altijd al geweest!)
    Ben wel een beetje jalours hoor op je reisavonturen, met name je culinaire belevenissen spreken me erg aan *grinnik* Ter geruststelling: De kans dat je chihuawa hebt gehad acht ik echter klein... De prijzen voor zo'n delicatesse liggen hoger en je zult dat dus niet zomaar op je bord krijgen!
    Veel succes met je werk!
    Greetz, Kim

• 05 Augustus 2008 - 10:40

Daniël:

Kerel!
    Super leuke stukjes. Wist niet dat je talent voor schrijven had.. hahah. Zie jou namelijk helemaal zitten eten met die klere-stokjes. Geweldig. Geniet ervan daar! Groeten Daan

• 05 Augustus 2008 - 11:05

Nicolet:

31? 39? Je moet toch nog 30 worden???

• 05 Augustus 2008 - 11:39

Mama :

deze keer niet voor jou vincent de gemoederen houden zich noch al bezig met jouw leeftijd komt i hoor 1969 reken maar uit groetjes allemaal

• 05 Augustus 2008 - 12:40

Cees:

De accu vergeten uit de oplader te halen? Dit zegt ons meest accurate jurylid? Gaan de jaren toch tellen? En dan die slaaptoestanden, heeft dat wat met het hondenvoedsel te maken of met het vrouwelijk schoon? Ik vergeet dan op voorhand maar even die juffrouw met de wonderschone tanden..... Beste Vincent een beetje satire kan geen kwaad om je weer helemaal bij de les te brengen. Als echte onderwijskracht moet hij dat weten. Dan komen die brugcijfers helemaal goed.
    Veel wijsheid, veel plezier en veel bekijks toegedicht door CEES

• 05 Augustus 2008 - 13:55

Marjan:

ik wil je wel helpen om een boek te schrijven!!!!

• 05 Augustus 2008 - 14:52

Marian.:

Nou je hoort het van je moeder. NEGENTIEN NEGEN EN ZESTIG. Nu wel duidelijk dus.je hebt weer een leuk verslag gemaakt, dat technische van turnen zegt mij ook niets, 't is een klein beetje te begrijpen, maar ben blij dat je tevreden bent met je functie van de brug. Dat zien we wel eens meer, dat D2 weet ik niet wordt er dan "van de brug gevallen". veel plezier en zeker met het eten.Doeg doeg.

• 05 Augustus 2008 - 15:02

Annemieke:

Fijn voor je brug...hoef je iig niet epke te jureren.En ja dat eten er gaat niks boven een bal gehakt met jus...jammie!!!:-) Ik hoop dat je de jetlag gauw te boven bent want je moet nu toch wel bijna aan de bak ,ik weet cker dat je het super gaat doen. Veel plezier morgen met de podiumtraining.....en eh suc6 met al die (Russische)fans ;-)

p.s je stond weer in de krant van Spijk met foto ... we zijn trots hier!!

kussie annemieke

• 05 Augustus 2008 - 15:15

Aan Mamma Betty:

He wat jammer, ik rekende mezelf plotsklaps ook al jaren jonger! Wat een tegenvaller
    Tiny

• 05 Augustus 2008 - 17:00

Ton V. W.:

Hé Vin,

Leuke verhalen, lijkt me een heel spannende belevenis.

Groetjes.

• 05 Augustus 2008 - 18:44

Jeroen:

hoi maatje,

jammer van die foto (met die russische).

Beter voor jou dat tijd en vlaggen al waren vergeven, kan je inieder geval niet de 2de renee genoemd worden.

voor epke is de jury een stuk rustgevender zonder china en rusland.

Als je iets van de menu kaart wil kan je het ook op zn nl ch zeggen, nr hoenda at en vieta (148) weet alleen niet wat het is hahaha.

zoen zoen zoen de groeten van jeroen.

• 05 Augustus 2008 - 18:53

Herre:

Hey Vincent!
    Leuk om zo je belevenissen te volgen. Ben natuurlijk razend nieuwsgierig wat daar allemaal gebeurd. Succes morgen met de podiumtraining! Ben benieuwd naar de turners, in het bijzonder die van rek natuurlijk :) En mooi dat je brug mag jureren. Gelukkig geen tijdwaarneming idd, 1 specialist voor Nederland is voldoende!

Gr Herre

• 05 Augustus 2008 - 18:53

Anniek:

Ik heb vanmiddag lekker met Joy gespeeld. Truste pipi.

• 05 Augustus 2008 - 19:04

Tonja:

Heerlijk om te lezen allemaal. Je bent echt in een andere 'wereld' daar, zo gaaf! Reed vanochtend met een licht duf hoofd naar mijn werk toen ik ineens mijn grote/kleine neef zo maar op de radio hoorde. Ik lag bijna in de vangrail... :-). Gelijk klaar wakker! Very interesting stuff! Hopelijk slaap je vannacht beter!

Liefs
    Tonja

• 05 Augustus 2008 - 19:12

Janny:

Hé Vincent,

Je wordt ook gevolgd door "turnen dames" hoor, het is dat je het maar weet hè?

Groetjes van TD.
    Hou je taai is niet nodig, want jij houdt je daar wel staande, maar toch veel succes !!!

• 05 Augustus 2008 - 19:13

Marja En Hans:

Hallo Vincent,

Wij volgen jou belevenissen met plezier en hopen nog vele leuke verhalen te kunnen lezen.
    Veel succes en plezier op de podium training en zet de knop om wat je nachtrust betreft, want anders kunnen drie weken wel eens erg lang duren.

Groetjes Marja en Hans

• 05 Augustus 2008 - 19:36

Gerard:

Leuke stukjes man. Ik vindt het alleen wel een beetje zwak dat de de eendekoppen of schildpad gewoon aan je voorbij laat gaan.

Goeie loting trouwens, in ieder geval geen rek wat je ook niet wilde.

Wel een beetje jammer dat je je accu vergeet juist nu je ook een keer op de foto mag met een mooie Russin.

Hou je haaks en veel succes met de podiumtraining (let je er trouwens wel op dat je je slaaptekort niet inhaalt in de zaal)

Gerard

• 05 Augustus 2008 - 20:05

Buufmieke:

wat je allemaal mee mag maken, geweldig. heel leuk om alles op deze manier te kunnen volgen.
    xbuufmieke

• 05 Augustus 2008 - 20:58

Dusty:

Hahaha, als ik je moeder moet geloven, zit je tegen de 40... Maar je blijft een lekker stuk.

Ben blij voor je dat het geen rek is geworden.

Ik blijf je volgen...

Dikke Xus

• 05 Augustus 2008 - 22:07

Rob:

He Vin,
    ga jij trouwens zaterdag na de wedstrijd nog naar dat verjaardagsfeestje bij Robert ?
    Rob

• 05 Augustus 2008 - 23:23

Liesbeth:

Hey Vince gefeliciteerd met je loting! Succes met de podiumtr. Blijf wakker, he, des te meer slaap heb je 's nachts (ahum :-)).
    Je bent al helemaal geintegreerd daar als chinees, ik zou nog een punthoed kopen met 2 zwarte vlechtjes, zal je niet misstaan, haha.
    Leuke stukjes, hoor.

groetjes, hoop dat je nu doorgeslapen hebt (geen slaaptabletten mee? waardeloos die dokters die maar thuisblijven als je ze nodig hebt)

• 06 Augustus 2008 - 06:46

Paul:

Leuk toestel heb je geloot. Ik wens je veel succes zaterdag. Leuk dat je er even bij zet welke landen erbij rek zitten. Ja dat eten in china. Ik wist soms niet wat ik at. Dat wil ik trouwens soms ook niet weten hoor. Ik kan me voorstellen dat die russiche dacht dat je een sporter bent. Dat atletische lijf van je. Menig turner is er jaloers op

• 06 Augustus 2008 - 06:50

Paul:

Ha ha ha ha. Leuk die moeder van je. Welk jaartal was het ook alweer?

• 06 Augustus 2008 - 07:20

Mama:

leuke stukjes met al die ongein van je is zelfs tiny in de war hoop dat je beter geslapen hebt liefs papa&mama

• 06 Augustus 2008 - 07:31

Suze:

Hallo Vincent
    Nu gaat het echt erom spannen, veel succes op de podiumtraining en natuurlijk zaterdag bij brug.
    Gelukkig niet weer een specialist erbij in klokken. Moeten we dadelijk nog gaan loten op de Nationale Wedstrijden wie 1e of 2e klokker wordt.
    Ik wist niet trouwens dat je al 39 wordt, man dat is bijna 40!!!!!

• 06 Augustus 2008 - 10:03

Sjoster:

Leuk hoor, brug! Mooi toestel om te jureren!

Veel succes zaterdag en alvast gefeliciteerd met je 29e verjaardag, of was het nou 30e? Of toch 39e..... Nee, dat geloof ik niet!

;-)