Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Woensdag 6 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

06 Augustus 2008 | China, Beijing

Zo het is inmiddels al nacht hier...maar toch maar even een stukje schrijven in de wetenschap dat een aantal mensen in NL voor de computer liggen te wachten op een nieuw berichtje haha.

Gisterenavond hebben Aukje(damesjurylid) en ik met Gerard en Esther (damescoaches) afgesproken bij het National Indoor Stadium om vervolgens iets te gaan drinken in een Chinees restaurant.....kroegen zijn niet te vinden.........

Eerst heb ik met de Duitsers, de Zwitser en de Oostenrijker heerlijk gegeten op de zolder van het meest aftanse restaurantje wat je je maar voor kunt stellen. Toen we daar aan kwamen waren de Engelstaligen daar al aan het eten en waren ook de Chinese juryleden daar. Die Chinezen hebben ons eten betaald, hartstikke leuk.

Daarna zijn Aukje en ik met de taxi naar het NIS gereden. Naast het NIS staat het Birdsnest en het zwemstadion. In het Birdsnest vond een generale repetitie van de opening plaats, waardoor alle wegen er omheen afgesloten waren. Behalve voor onze taxi natuurlijk die op vertoon van onze Olympische accredaties vrij baan had! Het Birdsnest en het zwemstadion waren prachtig verlicht (zie foto's).

Het zien van Esther en Gerard was echt geweldig. Het was super gezellig. Voor het eerst kennisgemaakt met de ontzettend gore wc's hier......brrrrrrrrr Eigenlijk wil je vleugels hebben zodat je boven de wc kan zweven.....

Erg vast en lekker geslapen maar omdat ik er pas laat in lag, leek het alsof de wekker veel te vroeg ging. Enigszins brak aan het ontbijt. Terug op de kamer werd ik gebeld dat mijn kostuum er is. De mensen die dit binnenkort op de foto zien gaan zich echt kapot lachen. Het jasje is blauwer dan blauw....een spierwitte broek (fijn ik heb alleen zwarte nette schoenen bij me....staat natuurlijk voor geen meter) en een hele aparte beetje vreemde stropdas! En ongelofelijk....alles paste. Bij het pakket zaten ook eindelijk onze andere casual broeken. Kan ik eindelijk iets anders aan hahahha. Not.....ik heb weer een damesmaat ontvangen....womensmaat S....dat betekent dat ik morgen wéér naar het Uniformcentre moet om de boel om te ruilen.....weer het astronomische bedrag van 1 euro kwijt aan een taxi.

Vandaag de eerste echt belangrijke dag....de podiumtraining van de mannen. Epke moest al vroeg aantreden.....1e subdivisie, 1e rotatie. Dat is een superslechte loting voor in de wedstrijd maar ach hij kan het dus moet het in de wedstrijd maar proberen te laten zien. Voor de turnleken onder jullie. Een podiumtraining heet zo omdat alle toestellen niet op de vloer staan maar op een speciaal podium. De vering van de toestellen kan hierdoor net iets anders zijn dan normaal. Hierdoor krijg je als turner 1 x de kans om voor de wedstrijd op het podium te trainen, zodat je niet voor verrassingen kan komen te staan tijdens de wedstrijd. Juryleden moeten verplicht aanwezig zijn (12.00 uur tot 22.00 uur) om alles te bekijken en ook een beetje te oefenen waarbij pré-judging niet toegestaan is om vooroordelen te voorkomen.

Epke draaide een moeizame podiumtraining. Hij was moe en voelde zich niet zo fit (verkoudheid). Hij heeft wel alles geturnd wat we tijdens de wedstrijd kunnen verwachten maar hij moest heeel hard werken waardoor hij meer aftrek had dan normaal in de oefening. Hopelijk gaat het tijdens de wedstrijd (9 augustus)soepeler en kan hij zich mengen in de strijd om een finaleplaats. Een plek waar hij absoluut thuis hoort.

Daar zit je dan....van 12.00 uur tot 22.00 uur in de hal en is er gewoon geen eten geregeld. Omdat je niet echt om smerige koekjes kan leven die er voor juryleden zijn, zijn we met een aantal juryleden op zoek gegaan naar iets te eten op het terrein. Helaas ALLES is dicht tot de dag van de opening, 8 augustus.

We kwamen een Mc Donalds tegen waar het helemaal vol was met medewerkers van de Mac....blijkbaar werd er proefgedraaid en mochten alle werknemers genieten van patat en burgers. Wij kwamen niet binnen. Een heel lief meisje deed open maar gaf aan dat we niet naar binnen konden. Vincent geeft zich echter niet zomaar gewonnen natuurlijk...honger honger honger. Ah Miss...."we are friends please let us in". Miss: "You are my friend but we are closed". Vincent: "One world...one dream...a MacDonaldsdream" (het motto van deze spelen).....helaas niets kon haar overhalen. Toen we ook haar chef niet konden overreden zijn we maar met lege magen teruggekeerd naar de hal om toch maar die ineens heeeeel lekkere koekjes te veroberen!

In de avondpauze zijn we naar een Chinees restaurant buiten het immense terrein gegaan. Helaas geen menukaart maar wel een enorme vitrine met voorbeeldgerechten dat functioneerde als menukaart (zie foto). Heerlijk gegeten en daarna de laatste subdivisie gekeken.

Wat viel op tijdens de podiumtraining: China en Japan zullen strijden om plaats 1 en 2. Duitsland, USA en Rusland zullen gaan strijden om het brons. Roemenië viel heeeel erg tegen, ik ben benieuwd of zij de teamfinale gaan halen!

Yibing (CHN) zeer sterk aan ringen. Yovtchev (BUL) iets beter dan de laatste wedstrijden.....en verder is het matig....Yuri het is een schande dat je hier niet mag staan...Een finaleplaats was 5 vingers in de neus geweest!

Na afloop nog even een biertje gedronken met Gerard en Esther waardoor het nu nachtwerk is geworden!

Ciao amigos!

  • 06 Augustus 2008 - 17:17

    Esther:

    Toch een paar spelfouten ;), hoe zou dat toch komen ;) ???

    XXX

  • 06 Augustus 2008 - 18:07

    Martin:

    Hey Vincent!!!

    Super gaaf om je verhalen zo te lezen!!!
    Ben benieuwd wat je ons morgen weer te vertellen hebt?

    Veel plezier
    groeten,

    Martin Verweij

  • 06 Augustus 2008 - 18:26

    Paul:

    Vincent, dit is weer een supergaaf verhaal. Dat je de mac donalds niet in komt, ja ik had er natuurlijk bij moeten zijn. Dan was het zeker gelukt. Ik ben erg benieuwd naar dat ontzettende mooie blauwe pak van je. Zal je zeker goed staan.
    Doe Alain de groeten van me.

  • 06 Augustus 2008 - 18:27

    Annette:

    Geen foto van je pak? ;)
    Groetjes,
    Annette

  • 06 Augustus 2008 - 18:28

    Liesbeth:

    Supergezellig!
    Jij hebt ook alleen maar over eten, hahaha

  • 06 Augustus 2008 - 19:16

    Buufmieke:

    hoi die vin
    ik val in herhaling, maar echt het is hartstikke leuk om die verhalen van jou te lezen. epke gehoord in het sportjournaal. nou die zag er inderdaad niet fris gezond uit. hopelijk knapt ie gauw op. ik tel de uren af dat HET gaat beginnen.
    xxbuufmieke

  • 06 Augustus 2008 - 19:20

    Ingrid:

    hey schat je kunt echt leuk schrijven. ik lig in een deuk achter mn laptop. zorg je wel voor foto's van je nieuwe jurypak ( wellicht een leuk idee voor de NL juryleden... haha ). jammer dat het eten zo k.. geregeld is, wordt in 2010 wel beter in Rotterdam.. geloof mij maar. leuke foto's van de andere juryleden. kun je er ook een maken van jou met mijn bulgaarse vriend :)..je weet wel wie ik bedoel.
    nou jij lekker vrij morgen en zaterdag weer aan de bak. nou ik zit dan voor de tv, ben benieuwd of je in beeld komt.
    dikke kus ingrid

  • 06 Augustus 2008 - 19:37

    Marian:

    Nou, dus ik ben zo'n turnleek.Het ziet er allemaal erg mooi en leuk uit. Je foto van "gezellig"ziet er meer als serieus uit, vind je het gek dat je bij het ontbijt 'n beetje suf was.
    Maar je uitleg begrijp ik helemaal. Daaaaag Vincent.

  • 06 Augustus 2008 - 19:48

    Marjan (Slinge):

    Ga zo door. Ik blijf je lezen.

  • 06 Augustus 2008 - 21:36

    Annemieke:

    bedankt voor alweer een superleuke blog:-) erg vermakkelijk allemaal...ik begreep van Dennis dat je wel op msn kan,maar ik zei tegen hem dat je verhalen op deze blog zo leuk zijn dat hij ze wel moet gaan lezen...by the way,het adres van deze blog stond in onze lokale krant dussss ik weet niet of je nou wat censuur moet gaan toepassen(russische schone&andere smeuige verhalen ha ha)je moet natuurlijk wel aan je reputatie denken.;-)

    kussie annemieke

  • 06 Augustus 2008 - 21:41

    Manja:

    Wat geeft je dagboek een geweldige extra dimensie aan deze Olympische Spelen! Weet uit ervaring van EK's en WK's hoe hard juryleden ( en alle anderen) moeten werken, maar het plezier spat er vanaf. Ik lees het met veel plezier.

  • 06 Augustus 2008 - 22:12

    Dusty:

    Heerlijk die verhalen, ik moet er erg om lachen. Zo heeft Rem iedere avond zijn verhaaltje voor het slapen gaan, die ik met liefde voor 'm voorlees natuurlijk.

    Xus mij

  • 06 Augustus 2008 - 23:28

    Anthony:

    het bevalt daar goed lees ik al. Hier is het wel redelijk weer :) Wordt zeker steeds spannender hoe dichterbij het komt. Wat een hal!!!!!!!!! Geniet ervan en alvast heel veel succes
    anthony

  • 07 Augustus 2008 - 00:05

    Felicia:

    Oh oh vin.. yuri moest helemaal huilen, nadat ie het stukje las wat je tegen em zei.. ;-)

  • 07 Augustus 2008 - 05:22

    Suze:

    Hey Vincent,
    Het eerste waar ik naar uitkijk 's morgens vroeg op de pc. Jouw verschrikkelijk vermakelijke stukjes.
    Man na afloop bundelen en je hebt een fantastisch product in handen. Als economieleraar moet je dit toch weten te verkopen.
    Maar zonder gein we duimen hier verschrikkelijk voor Epke, kregen van Sophie al een noodkreet dat Epke niet fit was.
    Een huilende Yuri in mijn achterhoofd als ik straks naar de ringen zit te kijken werkt ook al niet aan een opgelucht gevoel.
    Vin blijf schrijven en heel veel succes!!!!

  • 07 Augustus 2008 - 07:09

    Nel:

    Natuurlijk lees ik ook je stukjes. LEUK !! Ben het met Suze eens - kan een leuk boekje worden. Ik weet wel een uitgeverijtje (ha-ha)

  • 07 Augustus 2008 - 08:06

    René De Koster:

    Hee gozer,
    Goeie loting (lees het net pas, internet lag eruit....)
    Er is er natuurlijk maar één die een beetje met de tijd om kan gaan. :)
    Doe je collega's de groeten, vooral die van rek!!
    Wel even een foto plaatsen in je mooie pakkie graag.
    René

  • 07 Augustus 2008 - 12:08

    Papa&mama:

    ik ben blij de je iets beter slaapt wij hebben de foto''s bekekenhardstikke leuk ik zou ook wel z'n menu kaart willen hebben tot morgen dikke kus

  • 07 Augustus 2008 - 14:45

    Cathy Durville:

    Hoi Vincent
    Net heb ik alles gelezen wordt er ook nog serieus gewerkt daar????? In het AD van vandaag stond ook een stukje over Epke jammer en van de week een stukje dat Yuri vissen is. Mocht het nu een probleem zijn met dat geld moet je je nummer maar geven ik heb nog wel wat vakantiegeld over.Blijf je volgen dus tot gauw. Dikke kuz cato

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: