Donderdag 7 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Donderdag 7 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

07 Augustus 2008 | China, Beijing

Lieve landgenoten,

Het is fantastisch om te zien hoe iedereen met me mee leeft! Ik gun het een ieder om hier aanwezig te zien, helaas kan ik jullie dat niet bieden, maar ik geloof dat de meesten toch wel genieten van mijn stukjes en daardoor een klein beetje meer betrokken kunnen zijn bij de Spelen.

Alles is hier mooi, alles is hier leuk, alles is hier prachtig, alles is geweldig. Het enige minpuntje is de kledingverstrekking....

Afgelopen februari heeft iedereen zijn maten door moeten geven en heb ik mijn goddelijke lichaam prijs moeten geven door een foto met daarop mijzelf in mijn onderbroek te tonen aan de naaistertjes hier in China en omgeving. Hoewel de business clothes die ik heb gekregen prima passen (ik ben in dit geval de uitzondering die de regel bevestigt), klopte er van mijn casual clothes helemaal niet. Ik heb nog net geen rok gekregen maar verder had ik alles in damesmaten. Vanmorgen heb ik mijn broeken geruild voor mannenbroeken waarvan ik de knoop wel dicht krijg. Ik weet dat een aantal mensen nu denken dat ik de knoop niet dicht krijg door de ook bij mij ontstane kleine buik, maar dat is echt niet het geval!

Een aantal juryleden heeft vanmorgen de businesclothes proberen te ruilen......en al snel bleek dat dat niet eenvoudig was. Het Luxemburgse jurylid (echt een klein mannetje (-:) heeft colbert maat 50 gekregen terwijl hij 44 nodig heeft. We zijn 2 en een half uur bezig geweest maar het is niet gelukt....Hij zal het dus moeten blijven doen met het jasje van Holle Bolle Gijs.

Mijn Chinees wordt met de dag beter.....Ik heb de taxichauffeur vandaag verteld hoe hij naar het Uniformcentre moest rijden. Dit tot groot vermaak van mijn jurycollega's die ook in de taxi zaten.

Dat mijn motoriek toch niet zo slecht is als de meeste serveersters denken blijkt wel uit het feit dat ik mijn stokjes nu redelijk onder controle heb. Het enige wat moeilijk blijkt is om een rijstkorrel op te pakken met 2 stokjes! Tot mijn grote ergernis kwam gisteren in een ander restaurant dan op de eerste avond, weer een serveersterchick aanlopen met mes en vork. Ik geef haar toch ook geen satéprikkers om haar ogen open te houden!!! (-:

Grappig Liesbeth...dat jij juist degene bent die zegt dat ik het alleen maar over eten heb hahaha. Ik vind het super leuk je binnenkort te zien!!!!!!!

Vanmiddag heb ik weer een bezoekje gebracht aan de Silkmarket om mijn nog in de steigers staande pak te passen. Het wordt best mooi! Op een gegeven moment werd ik wel een beetje gek van al die verkoopsters die aan je armen trekken. Op een gegeven moment gaf één van de verkoopster me een arm. Ik heb haar arm toen in de mijne geklemd en haar mee genomen (getrokken) naar de volgende kraam en haar verteld dat ik het heel gezellig vond dat ze met me mee ging winkelen. Het was snel over met haar opdringerige gedrag daarna.

Daarna weer met de metro richting hotel gegaan. Eerst zijn we nog even overgestapt op de Olympische lijn. Dat gaat zo: Je stapt uit de metro, moet het gebouw uit, moet om het gebouw heen lopen, weer naar beneden gaan om vervolgens door een securitycheck te gaan om vervolgens weer de metro in te kunnen. Een vrij lange overstap dus voor de eigenlijke 25 meter die je moet overbruggen om naar het andere perron te komen. De veiligheidsmaatregelen zijn heel behoorlijk hier, maar goed het is voor onze eigen veiligheid. Bij de Securitycheck moet je ook altijd het water wat je bij je hebt onder toezicht drinken om te kijken of het geen verdachte stof is!

Daarna gestopt bij de halte van de Olympic Green en een stuk gelopen in de warme buitenlucht op weg naar de officiële Olympische souvenirshop. Ongelofelijk wat een winkel. Echt grooooooooot. Ik keek mn ogen uit en het geld brandde in mijn zakken. Als ik daar al last van heb, hoe moet dat dan zijn met mijn vrouwelijke collegae????????

Ik heb een aantal pins gekocht. Een aantal mensen in NL had mij gevraagd een Olympische pin mee te nemen. Nou keuze genoeg! Daarna 6 t-shirts gepast, waarvan ik er 3 heb gekocht echt super leuk!

Zeer moe terug naar het hotel gegaan waar ik even heb zitten internetten om vervolgens om 19.20 uur met de bus mee te gaan naar het NIS waar Suzanne Harmes haar podiumtraining deed. Brug was OK, balk vond ik een beetje wiebelig, vloer ook een beetje rommelig en sprong een beetje vlak. Maar al met al zag het er toch degelijk uit en dat kan alleen nog maar groeien met een beetje wedstrijdspanning. Haar turnen zag er in elk geval uit als turnen met vertrouwen!

Morgen een SUPER dag! Eerst gaan we met 12 juryleden naar de Chinese muur (The Great Wall) om eerst naar boven te klimmen en daarna naar beneden te sleeën en 's avonds naar één van de hoogtepunten van deze reis...de opening van de Olympische Spelen. Ik verwacht een echt Chinees spektakel! Hopelijk blijft het droog want de weersvoorspelling is niet super goed! We moeten al om 15.40 uur verzamelen vanwege de grote drukte en de securitychecks. De spelen worden geopend op 08-08-08 om 8.08 pm (20.08 uur Chinese tijd).

Ik hoop veeeel foto's te kunnen maken!










  • 07 Augustus 2008 - 15:18

    Paul:

    Jeetje weer zo'n leuk verhaal. Je hebt het inderdaad erg veel over eten. Het is toch raar dat al die pakken niet passen. Je hebt tenslotte een goddelijk lichaam. hahahahaha.
    Heel veel plezier bij de opening morgen.

  • 07 Augustus 2008 - 15:22

    GYMmagazine Janet:

    Hai Vincent, via de KNGU site op jouw waar ben je nu.site gekomen. Ga door met je verhalen, erg leuk. Ik ben super jaloers op je...maak veel foto's en geniet. gr. Janet

  • 07 Augustus 2008 - 15:37

    P-tje:

    Hoi Vin, Op je vorige bericht had ik al gereageerd maar die is volgens mij niet geplaatst omdat/doordat mijn internet er uit knalde net toen ik op -reactie plaatsen- klikte. Vanmiddag hebben we al preolympisch genoten of is het olympisch pregenoten(of ...?!) bij nigeria-nederland. Mijn moeder komt zo mosselen eten maar ze staat vast bij de Botlektunnel wegens wateroverlast ...! "Wij willen SMOG, wij willen SMOG!" HEt weer is vandaag dus *@#$!^ ehm ... niet zo lekker zal ik maar zeggen. Bijzonder is dat gisteren het zusje van Rowan is geboren (ze heet Tessa) ... En verder ... tja ... ik heb net mijn teennagels geknipt ... zal ik die opsturen? In China geloven ze toch dat daar lustoppwekkende stoffen inzitten? In hoorn ... de hoorn van een neushoorn welliswaar maar ja dat is in principe van hetzelfde materiaal gemaakt als mijn teennagels ... maar wel een stuk duurder. Alhoewel ... die heb je nu natuurlijk niet nodig daar ... die stoffen ... Jij moet je concentreren ... en een goede indruk achterlaten als representatief IJslander. Nou doei!

    xxx pippi

  • 07 Augustus 2008 - 15:45

    Lenka:

    Lenka: Mamma wat doe je?Petra: Ik schrijf wat naar Vincent, de pappa van Anniek
    Lenka: Mag ik ook wat schrijven?
    Petra: Wat wil je schrijven dan?
    Lenka: Wat is de achternaam van Vincent?
    Petra: Reimering
    Lenka: Dan wil ik schrijven Reinen
    Petra: En verder niets?
    Lenka: Wat tie doet in China.
    Petra: Dat was het?
    Lenka: Ja ... nee ... of ze daar ook honden eten en of het ver is en of hij daar gaat slapen en of anniek daar ook is en of hij daar gaat logeren
    Petra: Meer niet?
    Lenka: Nee ... alleen nog groetjes van Lenka

  • 07 Augustus 2008 - 16:04

    Dusty:

    He Vin,
    Ben ook erg benieuwd naar de opening.
    Beetje jammer dat het met de kleding niet vlotten wil.

    Xus mij

  • 07 Augustus 2008 - 16:08

    Marjan :

    Kheb vroeger ook geturnd, Kdenk dat ik ook jurylid wil worden.

  • 07 Augustus 2008 - 16:20

    Marjan:

    ps: wat is een Pin?
    Wil ik er ook één?

  • 07 Augustus 2008 - 16:53

    Mama:

    ik ben zo benieuwd naar dat waanzinnige pak van je hoop dat ik het je mag zien dragen ik lig nu al in een deuk nou tot morgen maar weer doei

  • 07 Augustus 2008 - 17:13

    Marcel W.:

    Hoi vincent,
    Ik zit hier iedere dag met smart te wachten op je fantastische verhalen!
    ( Klopt, ik heb verder niets te doen...) en doorom zou ik zegge: vooral door gaan zo !
    veel plezier morgen of straks met de opening, ik zal eens uitvogelen hoe laat dat dan hier is. want van tijd heb ik geen kaas gegeten.
    (kennen ze dat wel in china)
    groet marcel

  • 07 Augustus 2008 - 17:18

    Nicolet:

    Ha Vincent,

    Geniet van het spektakel morgen!!
    Ik geniet van je verhalen, erg leuk om jou persoonlijke ervaringen te lezen, veel leuker dan alle krantenartikelen en nieuwsuitzendingen bij elkaar!

  • 07 Augustus 2008 - 17:43

    Anthony:

    je doet daar genoeg leuke dingen lees ik. En is het bier daar een beetje te drinken? Die opening zal wel een spektakel worden :). Ik wens je succes

  • 07 Augustus 2008 - 18:23

    Gerard :

    Hé Vincent,

    Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar dat pak van je. Donderbruin.... wat moet dat worden.

    Het is inderdaad leuk om je stukjes te lezen en zo ook een klein beetje dichter bij de spelen te zijn

    Heel veel plezier morgen bij de openingsceremonie. Vergeet je dit keer niet de accu van je camera!!!!

    Groeten,
    Gerard

  • 07 Augustus 2008 - 18:44

    Marcel:

    hey vincent,
    echt heel gaaf dat verslag van jou, kijken er iedere dag weer naar uit.

    groetjes
    Marcel & Rob

  • 07 Augustus 2008 - 19:24

    Yvon (die Rooie):

    Jeetje wat geweldig dat je de tijd neemt om ons mee te laten genieten van jouw Chinees avontuur. Maar denk niet te veel aan ons en geniet vooral zelf met volle teugen. Dat heb je verdiend 'vriendje'. Oh wat ben ik jaloers, maar goed we horen de dirty stories graag als je terugbent, Ing en ik. Lieve Vin, heel veel plezier en maak maar veel mooie foto's! Dikke knuffel van die Rooie

  • 07 Augustus 2008 - 19:44

    Gerda:

    hoi Vincent,
    Ik ben ondertussen erg nieuwsgierig naar je pakken. Is het wat voor de damesjuryleden om de maten aan je door te geven? Veel plezier vrijdag.


  • 07 Augustus 2008 - 20:11

    Bokito:

    Hoi Matenaaier, bij de wc afkloppen en aftikken. Wat bedoel je daar mee. een van je handige eetstokjes. Kung Fu Panda dat je bent. Voor de rest alles goed en vooral erg nat. Groeten Bob.Bokito en Marcel

  • 07 Augustus 2008 - 20:11

    Annemieke:

    heel veel plezier morgen/vandaag bij de muur en de opening....toch twee dingen die je niet gauw zal vergeten.ik ben benieuwd naar je foto's

    knuffel annemieke

  • 07 Augustus 2008 - 20:17

    Suze En Arie:

    Alweer een dagboekstory. Fantastisch. Weet Hans van Zetten al dat je naast prima kunt speakeren ook heel behoorlijk kunt schrijven? Zal ik toch eens onder zijn aandacht brengen. Tenslotte gaat hij een keer met pensioen.
    Veel plezier bij de opening maak mooie foto's voor ons. Wij kijken op tv, zwaai effe!!!!

  • 07 Augustus 2008 - 20:27

    Pauline Den Hartog :

    Vincent, Leuk om je stories te lezen.
    Bestuur O&O wenst je een ongelofelijk mooie ervaring.

    Groet,

    Pauline

  • 07 Augustus 2008 - 20:55

    Ingrid Spoelman:

    Goedemorgen !!!
    Volgens mij heb je een waanzinnige dag vandaag : de chinese muur en de opening van het meest gave sportevenement. wat wil je nog meer. Hoop dat je beter weer hebt als wij vandaag. Echt een wolkbreuk ; het was zo ernstig dat de tunnel van 4 tot 10 vanavond afgesloten was. Nou je begrijpt.... mega chaos. 2 uur in de auto om thuis te komen.
    Nou veel plezier vandaag en mooie foto's maken hoor.
    dikke kus

  • 07 Augustus 2008 - 21:11

    Lidy:

    Hoi Vincent
    Geniet zo als de rest, van je leuke verhalen. Ben je de rijst nog niet zat.Veel plezier en geniet van de muur en natuurlijk de opening. Wij kijken wel op de T.V. gr. Lidy

  • 07 Augustus 2008 - 21:42

    Cathy:

    Ha die Vincent slaap zacht. Net je laatste verhaal met Mitch samen gelezen. Hij vroeg zich af of jij aan bepaalde poppetjes kon komen ze zitten in glas en vertegenwoordigen de ringen.
    Ben zeer benieuwd naar je outfit. groetjes Cato want die kuzzen zullen nu wel je .... uitkomen :)

  • 07 Augustus 2008 - 22:15

    Buufmieke:

    het is hier inmiddels
    8-8-08. het gaat bijna beginnen. voor het slapen nog even jouw verhalen gelezen. echt leuk steeds weer. veel plezier morgen bij de opening. jij bent er dan 1 van de 90.000 die er bij mogen zijn, wat een eer.
    xbuufmieke

  • 08 Augustus 2008 - 06:23

    Annette:

    Je houdt ons goed op de hoogte zo zeg!
    Wat een veiligheidsmaatregelen hebben ze daar allemaal. Hopelijk werken ze ook en gebeurd er niets geks. Ben erg benieuwd naar de openingsceremonie en je foto's! En als je pak af is moet je daar ook even een foto van plaatsen he!

    Groetjes, Annette

  • 08 Augustus 2008 - 07:34

    Johan:

    he ben het idd eens met Suze!!! De nieuwe Hans is in aantocht!! he mis toch de foto's van de pakken:)En goddelijk lichaam?????:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 142359

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: