Vrijdag 08 augustus The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Vrijdag 08 augustus The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Vrijdag 08 augustus The Great Wall

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

08 Augustus 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal!

Over 40 minuten moet ik beneden in lobby klaar staan om naar de opening te gaan. Voor die tijd snel jullie op de hoogte brengen van de trip naar de Chinese muur.

Het was vandaag extreem smoggy (hoe zeg je dat?) Zo erg is het nog niet eerder geweest. Met 3 busjes zijn we naar de muur gereden. Een echte toeristische attractie die commercieel uitgebuit wordt. Ondanks de vele toeristen vond ik het toch mega bijzonder. Als je erbij nadenkt dat in de geschiedenis velen onder dwang mee hebben gebouwd aan de 6500 km lange muur en daarbij soms hun leven hebben gelaten, dan is het terecht 1 van de 7 wereldwonderen. Ongelofelijk hoe die lui vroeger de enorme stenen naar boven hebben moeten krijgen. De klim was pittig maar ik vond hem goed te doen. Het zwaarste was misschien nog wel de hoge temperatuur waarbij we moesten klimmen. Erg leuk was dat we niet terug zijn gelopen maar vanaf de muur naar beneden zijn gerodeld. Met kleine sleetjes in rappe vaart naar beneden. Het Wit-Russische jurylid Felix Karassik was met zijn sleetje de baan uitgevlogen. Als je weet dat deze man redelijk log (maar wel heel vriendelijk) is en gouden tanden heeft dan kun je je misschien voorstellen dat ik toen ik hem naast de baan zag liggen met zijn benen omhoog, niet meer bij ben gekomen. Gelukkig mankeerde hij niets en kwam hij alsnog heelhuids naar beneden.

Met de bus terug en onderweg gegeten bij een forellenrestaurant. Op de foto kun je zien dat men onze forel aan het vangen is. Het eten was echt geweldig lekker!

Hoe dichterbij het Birdsnest we kwamen hoe hectischer het was. Om de 5 meter staat een politieagent, de straten zijn hermetisch afgesloten, de Chinezen lopen met vlaggetjes. In gedachten besefte ik me dat het voor China echt een hele belangrijke dag is, waarbij het volk de rest van de wereld kan laten zien waartoe het positief in staat is. De spanning neemt toe in Beijing!

Ik kan bijna niet wachten.....helaas wordt het dat wel....we zullen veel moeite moeten doen om het stadion in te komen. Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat velen van jullie tenminste een stukje van de opening zullen kijken! Als jullie nou aan mij denken,denk ik aan jullie!

Oh ja ma...ik heb 6 boeddha's voor je gekocht die geluk en gezondheid gaan brengen!!!!!

grtn

Allemaal

  • 08 Augustus 2008 - 07:12

    Chantal Van Oort:

    Hey,

    Nou nu gaat het dan eindelijk echt gebeuren. Veel plezier en have a lots of fun.

  • 08 Augustus 2008 - 07:19

    Paul:

    Leuk die trip naar de muur. Ja nu gaat het eindelijk beginnen. Geniet van de opening. Ik ga zeker kijken. Wie weet zie ik je zitten.

  • 08 Augustus 2008 - 07:37

    Johan:

    Wordt een lange zit wellicht maar je bent er bij en dat telt!!! Jammer dat er geen fotos beschikbaar zijn van de actie van Felix Karassik :)

  • 08 Augustus 2008 - 07:40

    Wim:

    Ik ben een paar dagen internetloos geweest en dan mis je meteen jouw leuke verhalen. Het werkt gewoon verslavend. Ga dus door, straks in Nederland ook maar weer.
    Ik zie het helemaal voor me: jou in tranen na het zien van die Rus!
    Geniet van de openeningsceremonie. Ik ga zeker kijken (of ik je zie).

    Wim

  • 08 Augustus 2008 - 07:50

    Peter De Galan:

    He Vincent,

    Heel veel plezier bij de opening. Kan er helaas niets van zien omdat ik gewoon aan het werk ben!

    Enne als je daar toch alles kunt vinden.. neem voor mij een imitatie Feyenoord shirt mee ;)

  • 08 Augustus 2008 - 08:18

    Raymond Nankoe:

    Heee Vincent!
    Gaaf man al je belevenissen daar! Heel veel plezier bij de opening en met jureren morgen!

    Grtz,
    Ray

  • 08 Augustus 2008 - 08:23

    Mama:

    ik kan niet wachten op die boedha,s ik wil ze nu !!!!!!!!!!!!!!!!!! fijne dag dikke kus

  • 08 Augustus 2008 - 08:34

    Lisette Van Der Wal:

    VINCENT!!!!

    Heel veel plezier bij de opening straks, gaat zeker een groot spektakel worden!
    Vind je verhalen echt super!

    Kus

  • 08 Augustus 2008 - 09:07

    Annemarie:

    Hey Vin,

    Wat ontzettend leuk om je belevenissen op deze manier te kunnen volgen!! Ik ben vandaag heerlijk de hele dag vrij en ga dan ook (op grote afstand) genieten van het spektakel wat de chinezen ongetwijfeld zullen brengen.
    Heel veel plezier nog daar!!

    Groeten Annemarie

  • 08 Augustus 2008 - 09:27

    Daniël:

    Veel plezier bij de opening. Die smog is niet normaal man. Wel gaaf dat je bij de muur bent geweest. Geniet ervan daar! Groetjes Daan en Kim

  • 08 Augustus 2008 - 09:39

    P-tje:

    jij met je boeddha's voor tante betty... zit ik hier meteen te snotteren ...
    ik hou van je!
    xxx p

  • 08 Augustus 2008 - 09:42

    Mereke:

    hoi vincent
    heb je lekker gegeten met stokjes?

  • 08 Augustus 2008 - 09:57

    Dusty:

    He stuk,

    Verhalen blijven leuk, zit ook steeds te smullen bij je verhalen over het eten.

    Dikke Xus mij

  • 08 Augustus 2008 - 10:19

    Ed En Erik:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin.

  • 08 Augustus 2008 - 12:21

    Cock En Tiny:

    We zitten naar de opening te kijken. GEWELDIG! En dat je dat live meemaakt is natuurlijk een superhoogtepunt! Betty de boedha's werken nu al want Vince heeft ze al gekocht, dus .... zijn ze al van jou! En laat ik nu op mijn vensterbank Confucius hebben staan! Heel toepasselijk allemaal.
    Vince we benijden je dat je dit live mee kunt maken maar we zijn ook tevreden met ons plaatsje voor de beeldbuis. China is groot maar alle niet-Chinezen kunnen er toch niet bij! xxxx

  • 08 Augustus 2008 - 12:29

    Wouter:

    Hoi Vincent,

    ben behoorlijk jaloers op je als ik zou al die verhalen lees en zeker dat je bij de opening aanwezig zal zijn, maar het is je van harte gegund hoor!!
    wij weer terug in het natte nl na 4 weken quatemala en belize.
    nog heel veel plezier en ben benieuwd naar de volgende foto's
    gr

  • 08 Augustus 2008 - 14:42

    Marian.:

    We zitten net naar de opening te kijken. We zien jou dus niet maar we denken tegelijkertijd aan jou, toch wel erg indrukwekkend. Leuk dat je die Boeddha's voor m'n zus gekocht hebt, zal ze zeker blij mee zijn.
    Héél veel plezier gewenst.

  • 08 Augustus 2008 - 17:22

    Huub:

    (Vader van Dusty)

    Ik kreeg je site door van Dusty. Leuk om al die verhalen te lezen en op de hoogte te blijven van wat je allemaal meemaakt...goed idee van je. We zullen zoveel mogelijk proberen te volgen. Succes met de wedstrijden en ...

    CU

  • 08 Augustus 2008 - 17:30

    Anneke Smit:

    Hi Vin, je wist toch wel dat je niet in Mexico zit,Chihuahua en China mixen niet zo, hoop dat je veel plezier hebt bij de opening. Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: