Vrijdag 8 augustus deel 2 De opening - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 augustus deel 2 De opening - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 augustus deel 2 De opening

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

08 Augustus 2008 | China, Beijing

Ja...deel 2...voor diegenen die het gemist hebben. Ik heb vandaag al eerder een stukje geplaatst over "the Great Wall". Die kun je aan de linkerkant vinden in het menuutje waar alle verslagen staan.

Om 15.40 uur moesten we ons verzamelen in de lobby waar we uitleg kregen. Om stipt 16.30 uur vertrok de bus naar een soort van kilometerslang circuit dat volledig omheind is met hekken en wat uiteindelijk leidt tot het Birdsnest. Na eventjes in de bus gezeten te hebben kwamen we aan bij de Securitycheck. Hier moest iedereen de bus verlaten, zodat de bus onderzocht kon worden en men tevens kon checken of we wel in het bezit waren van een kaartje en van een geldige accreditatie. Vanzelfsprekend werden we hier gecontroleerd op het bij ons hebben van verboden zaken. Nou ben ik niet echt het type gevaarlijk dus ik mocht verder. Helaas duurde het erg lang voordat onze bus ons weer op kwam halen.

Toen we eenmaal in de bus zaten hebben we een half uur lang in een zeer lange busfile stil gestaan.

Eenmaal bij het stadion konden we eigenlijk vlot naar binnen. Voor iedereen lag er een tas op de stoelen met vlaggetjes, armbandjes, zaklamp, andere lamp enz. Erg leuk!

Heeeeel bijzonder was dat het voor alle officials in het stadion de hele avond door gratis eten en drinken was. We konden dat haast niet geloven maar het was erg prettig.

De show begon en ik moet eerlijk zeggen dat ik tranen in mijn ogen had in het begin. Wat een indrukwekkend iets om bij aanwezig te zijn zeg. 1800 trommelaars, prachtige lichteffecten, het Chinese volkslied, het was allemaal fantastisch!

De binnenkomst van de atleten is zoals bij elke spelen erg langdradig. Dat vond ik al in het stadion laat staan als je thuis voor de buis zit!

De judgesoath (zeg maar de eed namens de scheidsrechters en juryleden) werd door een jurylid turnen heren uitgesproken, Huang Liping. Dat wisten we niet dus dat was een grote verrassing!

Prachtig was dat Li Ning (voormalig Olympisch kampioen en echt een turnlegende de fakkel ontstak en ik weet niet of jullie het gezien hebben...ook dit wisten de Chinezen weer tot iets heeeeeel bijzonders te maken!

Voor de terugweg kozen we ervoor om niet weer heel lang in de bus te gaan zitten, die vanwege de drukte toch niet weg zou komen, maar te gaan lopen. Onderweg werd ik nog geïnterviewd door iemand van de Chinese radio haha. Ze wilde natuurlijk weten wat ik van de opening vond en ze vond het erg grappig dat ik als jurylid turnen refereerde aan Li Ning die de vlam had ontstoken.

Na 40 minuten lopen aangekomen in het hotel waar een douche dringend nodig was om het overtollige zweet af te spoelen.

De foto's van de opening volgen later want ik wil naar mijn bed....Het is hier al 01.15 uur 's nachts en morgen een hele belangrijke dag....de kwalificaties bij de heren, dat betekent dat ik morgen tot 22.00 uur Chinese tijd ga jureren. Een spannende dag! Allemaal duimen voor Epke Zonderland. Hopelijk draait hij een fantastische oefening en kan hij zich plaatsen voor de finale rekstok!! Duim duim duim.

Welterusten allemaal!




  • 08 Augustus 2008 - 17:27

    Kai:

    Wat een gave opening zeg!

    heel veel plezier morgen.

  • 08 Augustus 2008 - 17:27

    Hans:

    Ik heb je nog gezocht, maar niet gezien tussen al die mensen. Hartstikke leuk beschreven de opening, volgende keer jouw commentaar live op tv.

  • 08 Augustus 2008 - 17:35

    Marjan:

    ksnap dat je traanklieren aan de gang gingen.
    Kheb ook een paar keer diep ademgehaald en aan jou gedacht: dat je daar zomaar ( nou ja...) als kaaskopje al het moois kon aanschouwen.
    Maar ik gun het je,....en ik wil echt dat je er een boek over gaat schrijven.

    Wie is het daar mee eens???
    ( marjanvanabeelen@hotmail.com )

  • 08 Augustus 2008 - 17:38

    Janny:

    Ik dacht al wat ben jij snel terug en dan ook nog een stukkie schrijven...geweldig hoor om ons zo op de hoogte te houden.
    Natuurlijk hier alles via de TV gevolgd en het was prachtig. Laat staan hoe mooi dit is als je er live bij bent. Ik kan me dat water in je ogen wel voorstellen.
    Heel veel succes morgen met jureren. Epke hebben we al succes gewenst via zijn weblog. Hopelijk ziet hij dat nog vooraf en anders doe jij hem de groeten.

    XXX van de turnen dametjes

  • 08 Augustus 2008 - 17:43

    Nancy :

    Geweldig dat je daar bij bent. Op de tv was het al een spektakel, laat staan als je er live bij bent. Veel succes morgen.

  • 08 Augustus 2008 - 17:48

    Wim:

    Gezocht, maar niet gevonden. Maar het was een geweldige show. Voor ons, maar voor de aanwezigen daar zeker.
    Ik wens je voor morgen (eigenlijk vandaag sus), heel veel succes.

    Wim

  • 08 Augustus 2008 - 18:26

    Dusty:

    T was zeker heel mooi die opening. Nou ik heb t niet droog gehouden hoor, beetje moeilijk met al die hormonen...

    Xus mij

  • 08 Augustus 2008 - 18:39

    Cock En Tiny:

    We hebben de hele opening 'uitgezeten'. FANTASTISCH!! Ook heel apart te beseffen dat jij op de tribune alles life zal te beleven. Inderdaad die binnenkomst van de atleten duurde wel erg lang, hoewel wij op TV alles van heel dichtbij konden zien. Maar ja, de sfeer in het birdsnest misten we natuurlijk! We hebben er wel een koel biertje op gedronken hoor! Nu aan het werk morgen, de uitzendingen beginnen hier om zes uur 's ochtends dus dat wordt voor de komende weken een ander dagschema. Misschien lassen we wel een siesta in 's middags. Kusjes van Cock en Tiny

  • 08 Augustus 2008 - 18:57

    Nicolet:

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je tranen in je ogen had, wat een spektakel!! Zelfs op tv vond ik het heel indrukwekkend, en jij zat er gewoon tussen!
    Succes morgen!

  • 08 Augustus 2008 - 19:03

    Pippi:

    Je vroeg of we aan je wilde denken tijdens de ceremonie. Ik deed niet anders dan aan je denken en toen ze `we are family` gingen zingen kon je mij wegdragen. Vin ik dacht niet alleen aan je ... in mijn hart zat ik nAAst je!!! Tussen mijn tranen door heb ik zo genoten ... niet alleen van de ceremonie maar ook omdat ik je dit zo gun. Dat jij, van alle mensen, juist jij, dit mee mag maken. Ik vind het geweldig. Je bent een kanjer en ik hou van je.
    xxx p-tje
    ps bij de binnenkomst van de landen was, voor de lekkere trek en tevens als intermezzo, een door mij gevuld eitje wel welkom geweest zeker?

  • 08 Augustus 2008 - 19:26

    Cathy:

    Weederom slaap lekker Vin
    Heb vanmiddag gekeken maar vond het echt te langdradig dus vanavond de samenvatting gezien veel succes morgen ga echt kijken ik wil dat pak zien.groetjes catootje

  • 08 Augustus 2008 - 19:45

    Paul:

    De opening was geweldig. Kan me voorstellen dat je met tranen in je ogen zat. Heb je nog proberen te zoeken tussen de menssenmassa. Ik denk dat je te klein was. sorry Turnen heren was goed vertegenwoordigd. Erg leuk. Vincent succes morgen. je kan het.

  • 08 Augustus 2008 - 19:49

    Buufmieke:

    ik hield het niet droog, zo prachtig. wat een organisatie en wat een fantasie hebben die chinezen. hopelijk kan je de slaap vatten. heel veel succes bij het jureren en uiteraard duimen we voor epke.
    xbuufmieke

  • 08 Augustus 2008 - 19:56

    Jolanda Sap:

    Leuk om je bericht te lezen. Fantastisch, he! Zo'n opening in het stadion. Ook kijkend naar de TV waren er tranen. Veel succes morgen en ik duim ook voor Epke. Tot volgende week!

  • 08 Augustus 2008 - 20:05

    Hedy:

    In één woord schitterend die opening!
    Wat een belevenis voor jou. Kippenvel gewoon!
    Veel succes strakjes met jureren. x

  • 08 Augustus 2008 - 20:08

    Hedy:

    In één woord schitterend die opening!
    Wat een belevenis voor jou. Kippenvel gewoon!
    Veel succes strakjes met jureren. x

  • 08 Augustus 2008 - 20:11

    Hedy:

    Ennuh...Marjan ik ben het met je eens dat Vincent hier een boek over moet schrijven. Wat een schrijftalentje he! En jij kan het weten...

  • 08 Augustus 2008 - 20:14

    Marty:

    Gaaf dat je er bij bent. OP tv was de opening al schitterend laat staan als je in het stadion zit.
    Ik kijk uit naar je verdere verslagen.
    Succes morgen.

  • 08 Augustus 2008 - 20:35

    Annemieke:

    echt fenomenaal wat die chinezen hebben laten zien met die opening...echt geweldig,ik heb ook wel een goed gevoel over het hele toernooi het gaat vast geweldig worden.
    Ik ga duimen voor jou en Epke...zet mijn wekker om 6 uur wil niks missen
    veel sucses en have FUN
    knuffel annemieke

  • 08 Augustus 2008 - 20:40

    Mama :

    dit moet geweldig voor je geweest zijn gek idee dat mijn zoon daar tussen zat hoop dat je van elke seconde hebt genoten kus mama

  • 08 Augustus 2008 - 20:54

    Kas:

    Echt leuk dat we via jou praatjes het allemaal kunnen volgen!! succes morgen! en nu maar hopen dat Epke goed doet!

  • 08 Augustus 2008 - 20:58

    Ingrid:

    wat een spektakel of niet ??? Heb je niet kunnen spotten tussen al die toeschouwers maar wellicht morgenochtend. starks ff slapen en om 6 uur voor de buis. wil er niks van missen maar neem ook alles op. mocht je Epke nog spreken... wens hem en Gerard succes. hij gaat het halen !!!!!!
    werk ze morgen ; het wordt een lange dag.
    kus ingrid

  • 09 Augustus 2008 - 01:00

    Felicia&Yuri:

    Ik wist niet dat je en 2e naam had... Vincent Harold Reimering :D

  • 09 Augustus 2008 - 05:14

    Marian Harmes:

    Geweldig al die berichtjes en foto's van jullie!!!
    Samen met die van Esther en Aukje zorgen ze er voor dat we het gevoel hebben er een heel klein beetje bij te zijn.....
    Epke heeft het keurig gedaan!!{ff vanmiddag afwachten.....voor de zekerheid} en nu Suus morgen nog !!!
    We leven met jullie mee !!
    Groetjes Marian Harmes

  • 09 Augustus 2008 - 06:04

    Marion:

    hai,heb net even alle berichten gelezen.liep een beetje achter omdat ik weg was. wat een ervaring om nooit meer te vergeten. veel succes

  • 09 Augustus 2008 - 07:30

    Lidy:

    Lekker geslapen na de geweldige imponerende opening? Ben gewoon jaloers op jou.Veel succes bij het jureren.

  • 09 Augustus 2008 - 07:38

    Suze:

    Hebben Epke op de tv gezien in zijn wedstrijd. Gelukkig gaf hij later aan in een gespek met onze Vlado dat hij ondanks alles genoten had van het moment.
    Vin doe dat ook genieten van het moment. Je eerste Spelen beleef je maar één keer op deze manier. Zien straks je stukje wel weer verschijnen.
    Doe de groeten aan je moeder, ik vind haar(en ik ken haar niet eens) een fantastische vrouw om zo achter jou te staan op dit moment. Die boeddah's zijn haar van harte gegund.
    Succes!!!
    P.S. die blauwe jasjes staan best mooi op tv!

  • 09 Augustus 2008 - 09:18

    Johan:

    He vin hoop dat je koppie er bij zult hebben want de opening was er weer een om nooit te vergeten, en jij was er bij!!! He heb je getracht te spotten op de tv maar je (nog) niet herkent! Epke deed het goed hoor, nog 4,5 uur en dan weten we het! He zie je fotos en lees voer weer met smart tegemoed!

  • 09 Augustus 2008 - 10:33

    Pappa:

    ik heb ook gekeken naar de opening en vond het indrukwekkend wel een lange zit , ga je ook noch naar het heineken holland house ?

  • 09 Augustus 2008 - 11:43

    Janet:

    Hai Vincent, wat heerlijk omschreven allemaal. Vooral de achtergrondinfo...ja gaaf dat het turnen zo'n prominente plek in de opening had. super... duimen voor Epke, ik hoop echt dat hij de finale haalt. De oefening was goed maar nog niet perfect...
    succes verder daar. gr. Janet

  • 09 Augustus 2008 - 12:18

    Babette Van Wetering:

    De opening was op tv prachtig, maar in het echt zal het wel helemaal wel een spektakel geweest zijn! Ik wil je heel veel succes wensen met het jureren de komende paar dagen. Tot snel, groetjes
    Babette.

  • 09 Augustus 2008 - 14:24

    Wim:

    Je was heel vaak heel goed in beeld. Staat je goed hoor, dat lichtblauw.

  • 09 Augustus 2008 - 16:30

    Mama & Papa :

    van harte gefeliciteerd met je 39ste verjaardag ik weet het niet zeker maar volgens mij ben ik de eerste maar daar ben ik je moeder voor dikke kus en n fijne dag doei

  • 09 Augustus 2008 - 16:43

    Wim:

    Ik zou het bijna vergeten,
    maar eh:
    gefeliciteerd met je 31ste (?) verjaardag!
    Maak er een leuke dag van.
    Ik neem er een paar op jouw gezondheid.

  • 09 Augustus 2008 - 17:37

    Janny :

    Ha Vincent, het is nu bij jou al 10 augustus, dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 31 toch?
    Gaaf dagje gehad zeker?
    Epke in de finale en jij hebt volgens mij wel lekker gejureerd als ik de jurycijfers zo eens bekijk.

    Maak er morgen een leuke (verjaar)dag van.
    Gewoon lekker naar de dames (Suzanne) gaan kijken.

    XXX
    Janny van de dametjes

  • 10 Augustus 2008 - 15:38

    Daisy:


    Op tv zal het allemaal niet zo heel spectaculair zijn geweest als in het echt, maar het was wel leuk om een stuk te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: