Zaterdag 9 augustus de wedstrijd - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 augustus de wedstrijd - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 augustus de wedstrijd

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

10 Augustus 2008 | China, Beijing

Jaja..ik weet dat ik heb verzaakt..ik weet dat ik prioriteiten dien te stellen en jullie beter op de hoogte moet houden. Ik maak het vandaag goed....het is al wel de 10e maar toch ga ik jullie nog even vertellen over gisteren.

's Ochtends hoorden we dat degenen die met de bus terug waren gekomen van de opening pas om 02.30 uur thuis waren. Wij hadden het met onze benenwagens dus een stuk beter gedaan (01.00 uur). Een spannende dag.....de dag van de kwalificaties. Voor Epke spannend omdat hij hier nu moest gaan laten zien wat hij waard was en voor mij spannend omdat de hele wereld kijkt naar "jouw" jureren.

Het officialspak aangetrokken en naar de lobby gegaan. Leuk om de hele groep in dezelfde kleding te zien. Mijn kleding zit prima!

Naar het stadion en weer een grote security check. Je legt bij zo'n check je accreditatie op een soort plaatje, waarbij er een foto van je gezicht wordt genomen die vergeleken wordt met de foto op de accreditatie en als het goed is krijg je dan groen licht. Het is me steeds gelukt....ik ben nog niet lelijker geworden dan ik was...ik krijg steeds groen! Daarna gaan je spullen door een scanner en loop je door het bekende poortje om vervolgens altijd gefouilleerd te worden.

Bij de juryvergadering werd alles weer even op scherp gezet en daarna om 11.53 uur de opmars van de juryleden en de binnenkomst van de turners. De Olympics started!

Als B2 had ik een perfecte plek, mijn zitpositie was zo dat ik de rekstok heeel goed kon zien. Natuurlijk was ik gefocussed (hoe schrijf je dat) op het jureren van brug, maar op het moment dat daar even niet geturnd werd kon ik mooi de rekstok in de gaten houden. Gelukkig was de jury op rek erg traag. Brug was al klaar toen Epke zijn oefening aan rekstok moest beginnen. Hij kwam zijn oefening goed door, maar er zaten wel 2 fouten in. Zijn Adler heel bleef voor de stok en het opvangen van de Kolman was met gebogen armen waardoor hij verder moest turnen met een endo. Daarna werd het wachten op het cijfer.....getelefoneer heen en weer. Dat is meestal geen goed teken, maar nu viel het mee. A-score 7.10 zoals verwacht en de B-score 8.65. Eindcijfer 15,75. Een persoonlijk record voor Epke, geweldig, maar tegelijkertijd nog de onzekerheid...geen foutloze oefening...zou dit voldoende zijn???

Het jureren aan brug ging echt lekker. Natuurlijk was er wel eens een verschil. Zo'n verschil wordt op brug vaak veroorzaakt door het aantal stops wat je als jurylid telt. In de oefening mag een turner 3 elementen 1 of meer seconden aanhouden. Houdt hij er 4 of meer aan, dan volgt er een aftrek van 0.30 pnt. per stop teveel. Als het ene jurylid 3 stops telt en het andere 5, dan wijkt je cijfer al snel 0.60 af van de ander.

Naar mate de dag vorderde werd het spannender, de ene favoriet na de andere sneuvelde op rekstok. Uiteindelijk gaat Epke als 4e naar de finale! En voor de turnleken, dat is echt heel bijzonder. Een finale halen in het turnen is zéér moeilijk! Epke heeft dus een wereldprestatie geleverd. De eerste Nederlandse turner op de Spelen sinds 1928 en dan ook nog een finale halen!


  • 10 Augustus 2008 - 06:35

    Anne-Wil:

    Hoi Vincent,

    gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben net terug uit Italie en heb je blog net helemaal gelezen. Het is grappig om het op deze manier te volgen. Dus blijf schrijven dan blijf ik wel lezen.

    groetjes Anne-Wil

  • 10 Augustus 2008 - 06:42

    Wim:

    Hoi Vincent,

    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. (Wie is er eigenlijk de tel kwijt: je moeder of jij?)
    Inderdaad geweldig dat Epke door is. Ook hier was het de hele dag spannend.
    Je had wel een erg goede plaats bij de openingscermonie, zeg. Het geluk ik toch maar met ...

    Groetjes en geniet verder van je verblijf in China.

    Wim

  • 10 Augustus 2008 - 07:09

    Annemarie:

    Ik heb je gezien hoor! Live uitzending op eurosport. Je was goed in beeld wanneer de turners aan hun aanloop voor de sprong begonnen.
    De dames teams van China en Amerika zijn ook weer errug goed dit jaar! Maak er een leuke verjaardag van!!

    Groetjes An

  • 10 Augustus 2008 - 07:45

    Carola:

    Hé VAN HARTE hè !
    Dit jaar op een unieke locatie wowww!! en met een topprestatie in het turnen GAAF joh
    Je geniet met volle teugen doorgaan zo
    Je stukje szijn geweldig om te lezen
    Groetjes...Carola

  • 10 Augustus 2008 - 08:00

    Paul:

    Vincent gefeliciteerd met je verjaardag. Ik zal er een borrel op drinken. Weer een jaartje ouder. 31 is het niet. hahahahahah.
    De wedstrijd van epke was niet vlekkeloos. Maar toen ik het cijfer zag wist ik wel dat het voldoende moest zijn. Gelukkig een finale. Epke jij ook gefeliciteerd. Suus zet hem op. Jij kan het ook.

  • 10 Augustus 2008 - 08:01

    Suze:

    Vincent van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Die te mogen vieren in China is al heel bijzonder. Jammer dat ze al het vuurwerk al hebben afgeschoten.
    Neem vanavond maar een lekkere borrel in het HHH op je verjaardag.
    Veel plezier bij de kwalificatie van Suzanne. Denk trouwens maar niet dat deze borrel ons door de neus wordt gedraaid. We zien elkaar binnnkort en dan is het trakteren!!

  • 10 Augustus 2008 - 09:19

    Hans:

    Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Nog veel plezier en turnhoogtepunten toegewenst.

  • 10 Augustus 2008 - 15:46

    Daisy:

    Hey Vin,
    Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, zo te zien van de foto's wordt het daar ook niet vergeten.
    Het echt super leuk om dit te lezen en je ben ook nog op de tv gespot.

    Daisy

  • 10 Augustus 2008 - 17:09

    Vera:

    Heee lieve broer van me, allereerst VAH HARTE GEFELICITEERD met je 39ste verjaardag!! Wie twijfelt er nu nog.... Hij is echt aan zijn 40ste levensjaar begonnen. We zijn vanmiddag teruggekomen van 6 weken camping, maar Marcel had alles uitgeprint op zijn werk en zo kon ik het dus allemaal volgen. Dat je geweldig kan schrijven dat wist ik al van je reisverslagen van vroeger. Ik lig af en toe helemaal in een deuk want ik zie ´t allemaal voor me. Ik hoop dat je m´n sms had ontvangen. Ik volg je nu op de voet hoor broer, ik ben trots op je. Een hele dikke kus van je zus XXXXXXXX en de groetjes van Marcel en Justin

  • 10 Augustus 2008 - 23:58

    Dusty:

    Aangezien ik nog niet op dit tijdstip wakker was, krijg je dus nu pas een berichie...

    Wat zat jij daar goed zeg, potverdikkie... Ongelofelijk.

    Xus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: