Zondag 10 augustus Suzanne en HHH - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Zondag 10 augustus Suzanne en HHH - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Zondag 10 augustus Suzanne en HHH

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

11 Augustus 2008 | China, Beijing

Goede morgen...het is hier nu 12.10 uur in de middag en kom net mijn bedje uit rollen. Gisterenavond een prachtige avond beleefd.

Na mijn rustige dagje waarin ik mij volledig opgeladen heb om Suzanne te gaan ondersteunen bij haar wedstrijd, ben ik naar het NIS gegaan. Suzanne begon op brug en turnde een goede oefening, waarin ze op knappe wijze kon corrigeren. Daarna balk. Ik vond het een super oefening..lekker strak geturnd, maar het cijfer viel heeeel erg tegen. Later bleek dat Suzanne echt was afgestraft op de A-score (de inhoud). Dat ze geen triple schroef heeft gekregen maar 2 en een half kan ik me nog een beetje voorstellen, alhoewel wij hem op de tribune gewoon als triple hadden gegeven, maar dat ook nog haar acrobatische serie gesplitst werd vind ik echt onvoorstelbaar! Ik zal de A-juryleden morgen eens flink toespreken! (-: Vloer was echt heel goed...een sprankelende Suzanne en sprong stond ook als een dijk en leverde een prachtig hoog cijfer op. Suzanne heeft dus echt een wereldwedstrijd gedraaid en scoorde 57.075.....0.075 tekort voor de allroundfinale. Ze staat eerste reserve....ik stel voor om een kleine voedselvergiftiging te veroorzaken bij een wel geplaatste turnster voor de finale. Het hoeft niet dodelijk te zijn, gewoon een flinke dosis diarree en een beetje koorts lijkt me genoeg.

Het regende vandaag in Beijing...ongelofelijk dat dat kan!

Na de wedstrijd moest ik fff op Gerard, Esther en Suzanne wachten, die de pers te woord stonden en daarna gingen we naar buiten waar het nog steeds erg erg nat was. De Chinezen hebben het echt goed voor elkaar, want we werden bij de uitgang opgewacht door een vrijwilliger die regenjassen aanbood (gratis). Ik maakte er dankbaar gebruik van hoewel ik een beetje het idee had dat ik een condoom om had gedaan.

Met de taxi naar het Holland Heineken House (HHH). Wat een geweldige avond werd het zeg. We hebben ontzettend veel plezier gehad! Jan Smit trad op en ook J.P. Balkenende was aanwezig en hoewel JP zeker niet mijn politieke voorkeur geniet ben ik toch maar even op de foto gegaan met hem. Ik vind dat ik elk moment van deze Spelen moet beleven en mijn fototoestel dus altijd klaar moet hebben staan liggen of hangen. Suzanne was redelijk verbijsterd dat ik de nummers van Jan een beetje mee kon zingen.....Feestnummers he! (-:

Johan Zonderland, de broer van, kwam ook nog naar het HHH en het werd dus nog gezelliger.

Ik ben ook nog met Ruben Houkes op de foto geweest, de bronzen medaille winnaar van vandaag bij judo.

Toen we rond 1.30 uur terug gingen plenste het echt verschrikkelijk. Gerard was niet echt galant door het grootste deel van zijn paraplu voor zichzelf op te eisen. Binnen de kortste keren was ik dus deelnemer aan een Mister Wetverkiezing. Gelukkig waren we niet de enigen die de onveilige kruising onveiliger maakten. We stonden daar met een heel Oranjelegioen te jagen op een lege taxi. Uiteindelijk vonden we een taxi, met een chauffeur die alleen maar Chinees sprak. Wij begrepen hem niet en hij ons niet. We kregen hierdoor ontzettend de slappe lach, hetgeen hij niet zo tof vond, want natuurlijk eigenlijk begrijpelijk is. Toen ik me ook nog met de weg ging bemoeien, begon die tegen mij te mopperen. Uiteindelijk vonden we mijn hotel en konden Esther, Suzanne en Gerard door naar the Olympic Village!

Het was top! En oh ja, Esther....bedankt!

  • 11 Augustus 2008 - 06:02

    Johan:

    He vin, feest beest!! hhh Idd ben het met je eens over de punten van Suzanne had wel hoger moeten zijn! Maar ja dat kunnen wij niet meer veranderen! Je maakt in iedergeval plezier en ga daar vooral mee door, en met je verhalen want die zijn fantastisch! Ik ga me ook maar eens inzetten om net zo goed te worden als jouw :)

  • 11 Augustus 2008 - 07:22

    Suze:

    Man wat kijk je serieus op de foto met JP. Gisteravond bij Mart Smeets op tv was die JP ineens jolig. Was waarschijnlijk na die ontmoeting met jou.
    Jammer van Suzanne, we hebben hier zo zitten duimen. Nu dan maar duimen dat er idd iemand afzegt. Maar ja OS finale!
    Die regenjas stond je trouwens fantastisch, zo lijk je net echt een chinees! Hahaha


  • 11 Augustus 2008 - 07:51

    Paul:

    Inderdaad Suze JP was erg jolig gisteravond. Vincent wat heb je met hem gedaan.
    Vind dat Suus goed heeft geturnd. Ze verdient gewoon die finale. Even kijken wat we nog kunnen regelen.

  • 11 Augustus 2008 - 09:21

    Cees:

    Die foto's zijn gewoon top. Je straalt durf uit, maar hier in Nederland missen we wat informatie. Aannemende dat de plaatjes op je eigen toestel staan moet je steeds iemand anders dat apparaat in zijn of haar handen duwen. Tenminste daarvan ga ik uit als je er zelf op staat. Heb je dan ook van die bereidwillige Chinezen in je buurt? Deel je mening over Suzanne, niet die van de damesjury dus..... O ja, een voedselvergiftiging lijkt mij iets teveer gaan. Gewoon afzeggen is ook goed om Suzanne mee te laten doen.
    Geniet van je avonturen.
    CEES

  • 11 Augustus 2008 - 09:26

    Vera:

    Nou jaaaaaa, op de foto met JP, tis toch wat!! '
    t moet toch niet gekker worden hoor, voordat je 't weet zit je in de politiek, hihi. Maar blijf jij maar lekker jureren hoor, dat zit in je bloed.Ik probeer ook nog wat mee te pakken van het turnen maar op een of andere manier mis ik het steeds. Ik geniet van je stukjes, ik hoop jij ook van de mijne :-). Kus van je zus XXX

  • 11 Augustus 2008 - 09:48

    P-tje:

    Hoi Vin,
    Wanneer ben jij te gast bij sportzomer??? Zou een aanvulling zijn naast die suffe bettine pingpongtafel. Ze stelt steeds vragen die net zijn gesteld en waar nb ook al antwoord op gegeven is!!!
    Nou doei!
    xxx pippi

  • 11 Augustus 2008 - 09:49

    P-tje:

    oh ja en nog bedankt voor je sms. Ik sms jou maar niet want volgens mij moet jij het vanaf de grens betalen en ik wil je toch al krappe budget natuurlijk niet nadelig beinvloeden.
    xxx

  • 11 Augustus 2008 - 10:04

    Marjan:

    kun je ook filmpjes maken?

  • 11 Augustus 2008 - 10:55

    Daniël:

    Anders ga jij gewoon met Jan-Peter een biertje drinken hahahah.
    Leuk man. Zo te zien heb je het nog prima naar je zin daar. Greetz! Daan

  • 11 Augustus 2008 - 11:17

    Lidy:

    Weer met veel plezier je belevenissen gelezen. Gaaf allemaal, inderdaad alles opnemen en van genieten. Groetjes feestbeest met de regenjas aan. Lidy

  • 11 Augustus 2008 - 12:00

    Dusty:

    Hoi meester,

    Je hebt weer leuke foto's en er een goed verhaal van gemaakt...

    Ik ga duimen voor Suzanne, of juist tegen de rest ;)

    Xus mij

  • 11 Augustus 2008 - 14:36

    Buufmieke:

    leuk al die foto's, vooral die met het"regenjasje" aan en "we" hebben er weer zilver bij. ga je nog een keer jureren?
    xbuufmieke

  • 11 Augustus 2008 - 14:44

    Marty:

    Weer genoten dus.
    Je zat achter het engese team op de tribunne zag ik ;)
    Leuke foto's
    Veel plezier verder

  • 11 Augustus 2008 - 14:56

    Mama :

    die regenjas he, nou die doet het erg goed wouw ik kan er geen genoeg van krijgen wouw geweldigm doe nou je gewone kleren maar weer aan dikke kus

  • 11 Augustus 2008 - 15:07

    SuuS:

    wat een leuk stukje weer:D haha was echt gezellig gister hoor! ik heb de foto's gehad.. esther en gerard zijn nog even een biertje aan et pakken beneden,dus ik moet even wachten op het fototoestel dan sturen we je wat foto's en filmpje;) haha..
    Succes morgen met jureren.. en o ja.. nog et jackje vergeten in jou tasje;) maar komt van de week wel!
    Kus suus

  • 11 Augustus 2008 - 15:29

    Marian.:

    Tjeetje Vinc dat jij met balkenende op de foto staat, dat is te gek. Als je thuis bent moet je hem laten vergroten en boven je bed hangen, misschien kom je zover dat hij je grote held wordt en zich bij zijn club aansluit. Krijgen we tenminste ook nog eens 'n president in de familie. Het lijkt met wel wat voor jou, het uiterlijk heb je er voor en schrijven kan je héél erg goed. We genieten van je kleurrijeke verhalen. Groetjes.

  • 11 Augustus 2008 - 17:35

    Esther:

    Heel graag gedaan lieve Vincent :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: