Dinsdag 12 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 augustus

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

12 Augustus 2008 | China, Beijing

Vroeg op...07.00 uur...niet normaal zeg! Dat allemaal vanwege de Amerikaanse televisie! Ik kan me niet voorstellen dat ze hier in China zitten te wachten op een finale die om 10.00 uur begint. Een finale houd je s'middags...maar goed.

Genoten van het echt goede ontbijtbuffet en daarna met de bus naar het NIS voor de eerste medalday...de teamfinale mannen.

In de juryvergadering kregen we complimenten voor het jureren bij de kwalificatie, de hoge heren waren zeer tevreden.

Toen we de hal binnen kwamen was de zaal nog niet echt gevuld...dat komt doordat de Security Check echt heel grondig gebeurt en mensen daardoor erg veel tijd verliezen. Om 09.53 uur was de march in van de juryleden. Ik was een beetje gespannen maar niet echt zenuwachtig wat me nogal mee viel. Ik jureerde als B4 aan ringen waardoor ik een prima positie had om op momenten dat ik zelf niet aan het werk was een prachtig uitzicht over de zaal had en de wedstrijd kon volgen. Toen de wedstrijd begon was de zaal echt afgeladen met publiek. 20.000 man in een sporthal...geweldig!

Het jureren ging echt geweldig! Ik zat in een panel met SLO - CRO - GER - NED - SUI - AUS, een redelijk Europees panel dus. Als juryleden zit je verspreid om het toestel, waardoor je dus niet bij een ander kunt kijken wat hij voor een cijfer geeft. Opvallend vond ik het echter dat GER - SUI en ik vaak rond hetzelfde cijfer zaten. Van te voren zag ik een beetje tegen ringen op, omdat dat toch wel een heel moeilijk toestel is om te jureren maar echt ik was tevreden!!!

De zaal was een heksenketel. Degenen die hun bed uit zijn gegaan om te kijken of de dvd-recorder hebben ingesteld...hebben ook kunnen horen wat een herrie het was in de zaal! De sfeer was geweldig, ook turners uit andere landen werden netjes aangemoedigd. Door die herrie en de vele camera's moet je wel veel moeite doen om je te blijven concentreren, maar dat maakt de wedstrijd wel heel speciaal. Tijdens het jureren realiseerde ik me wel heel goed dat het een voorrecht is dat ik hier mag zitten!!

China werd overtuigend Olympisch kampioen, dat was natuurlijk geen verrassing. De zaal ging uit zijn dak en de Chinese turners waren geëmotioneerd, mooi om te zien. Japan werd 2e en de VS toch wel verrassend 3e......

Na de Ceremonie Protecollaire zijn we terug gegaan naar het hotel en kondigde het Chinese jurylid aan dat er voor elk jurylid een t-shirt klaar lag als dank voor onze inzet. Een echt Chinees shirt van LiNing, best mooi! Daarna werden we door het Chinese jurylid uitgenodigd voor een lunch en een biertje op zijn kosten. Bijna alle juryleden (50) waren aanwezig, dat is een pittige rekening voor hem. Tijdens het eten was het echt heel erg gezellig, één grote "juryfamilie".

Morgen de teamfinale bij de vrouwen. Wordt ook een prachtige strijd tussen China en de VS, ik kan de wedstrijd aanbevelen!

Nog 8 dagen genieten en daarna naar huis, naar mijn kleine schatje die ik toch wel erg mis! Gelukkig is Anniek ook vakantie aan het vieren en heeft ze het reuze naar haar zin!



  • 12 Augustus 2008 - 12:28

    Johan:

    Idd op de TV was het idd ook erg lawaaig! Maar goed je hebt het weer goed gedaan!! Super hoor!! We zijn trots op je!!! En je hebt het ondanks dat weer over drank :)he

  • 12 Augustus 2008 - 12:35

    Johan:

    O jeeeee je staat wel heel close en dichtbij max zeg:)

  • 12 Augustus 2008 - 12:37

    Johan:

    O jeeeee je staat wel heel close en dichtbij max zeg:)

  • 12 Augustus 2008 - 12:54

    Annette:

    Wauw zeg, gaaf om te lezen zo. Zal vast heel speciaal zijn om daarbij te zitten en te mogen jureren. Ik hoorde trouwens dat je ook op tv was van de week, iemand had je zien zitten. Ik heb t zelf helaas gemist.
    Ook gave foto's weer!
    Groetjes,
    Annette

  • 12 Augustus 2008 - 13:03

    Kim:

    Hey Vince,

    leuk verslag weer, hier op naar lowlands, maar vrees dat alle bners wel bij jou zitten ;)
    Greetz, Kim

  • 12 Augustus 2008 - 13:22

    Dwerg:

    Ben trots op je!!!!

    APS en dat is zker!!

  • 12 Augustus 2008 - 13:39

    Dusty:

    He Vin,

    Leuke foto's hoor... Heb je weer goed voor mekaar.
    Je staat weer eens in de krant, ik stond versteld dat ze zelf van de krant wisten dat je 31 werd, erg leuk. Heb je weer uitgeknipt voor mijn verzameling 'Vincent'

    Dikke Xus mij

  • 12 Augustus 2008 - 14:44

    Renate:

    Hoi vincent,

    Mams (marty kuppens) heeft me opgegeven voor je nieuwsbrief.... en damn wat ben ik jaloers. Ik maar alles volgen via tv en internet en jij er heerlijk vertoeven!!! :D
    Geweldig om te lezen en te zien wat je daar allemaal beleefd, voor velen een droom, voor jou werkelijkheid

    Heel veel plezeir de laatste 8 dagen

    xxx
    ps de duif heb ik nog steeds, of was het nu een papegaai ;)

  • 12 Augustus 2008 - 14:50

    Paul:

    jeetje man. Het lijkt me waanzinnig om dat mee te maken. Leuk die foto's er bij.

  • 12 Augustus 2008 - 14:54

    Marjan:

    ik ben niet jaloers, maar ik benijd je wel.
    Blijf schrijven!!!

  • 12 Augustus 2008 - 15:03

    Richard:

    Leuk zo met al die celebs! Je past er echt 2x in hahaha

  • 12 Augustus 2008 - 15:06

    Gerda:

    Te gek zeg dat je zoveel mag jureren. Wij (mireille(dochter) en ik)zijn trouwens erg jaloers op de foto met Guus.

  • 12 Augustus 2008 - 15:17

    Pippi:

    Mocht je er wel bij op de foto met wim en mimi ... volgens mij ben je er gewoon stiekum tussen gekropen!!! BROEHAAA! wat een komische humor. x pip

  • 12 Augustus 2008 - 17:22

    Marian.:

    Leuk die fot's, je hebt je er goed tussen gewrongen!!!!!!!!!!
    Grapje hoor, het is elke dag weer 'n verrassing om je website te openen.
    En je verslag is weer picobello. Gr. en nog 8 fijne dagen.

  • 12 Augustus 2008 - 17:34

    Ingrid:

    Ik had je vanmorgen al weer zien zitten en lopen door de zaal ( mag dat wel tijdens de wedstrijd ???? ).
    Ik zat idd braaf om 4 uur voor de buis maar meneer Phelps is veel belangrijker als het turnen dus dat schuift dan door. Dus weer achter de laptop en vanaf 6 uur opnemen.
    Het was wel een goede wedstrijd of niet dan. Ik vond USA op rek opvakkend strak turnen en dat China zou winnen dat lag wel voor de hand. Maar goed een foutje is zo gemaakt en dan is je klassement naar de kl...
    Nou jij vermaakt je prima zo te zien aan de pics maar je zal toch ook wel moe zijn.
    Veel plezier morgen bij de dameswedstrijd en mocht je nog in de OS winkel komen denk dan nog even aan me ( ik vind zo'n pin ook altijd leuk ).
    XX ingrid en ook de groeten van mn zus en Esmee.

  • 12 Augustus 2008 - 20:20

    Buufmieke:

    adembenemend mooi het turnen. fijn dat jij het ook kan zien. leuke foto's weer. jij maakt wat mee.
    x buufmieke

  • 12 Augustus 2008 - 20:24

    René De K:

    Goed gedaan maatje!!
    We zitten net op Eurosport naar de herhalingen te kijken. We zullen zo naar je zwaaien. haha
    Feliciteer Butch en Steve van mij. 3e plaats had ik echt niet verwacht.
    Doe ook Erika de groeten van dat jurylid dat ze heeft laten schrikken in Lausanne!!
    Kus

  • 13 Augustus 2008 - 07:39

    Suze:

    Vincent wat een leuke foto's ik had je al bij Aukje egzien samen emt W en M, maar ja als je ook zo beroemd bent!!
    Dat gaat dadelijk weer tegenvallen in Nederland.
    Anniek zal jij ook vast missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: