Donderdag 14 en vrijdag 15 aug - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu Donderdag 14 en vrijdag 15 aug - Reisverslag uit Beijing, China van Vincent Reimering - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 en vrijdag 15 aug

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

14 Augustus 2008 | China, Beijing

Ik lig wat achter....en kom net terug uit het HHH. Is dat het ideale moment om een stukje te schrijven...ik geloof het niet maar probeer het toch!

Gisterenavond naar het beachtvolleybal gaan kijken en dat was verrassend leuk! Heel toevallig speelden Duitsland en Nederland tegen elkaar en dat was erg leuk omdat we met de Duitse juryleden aan het kijken waren. Schuil en Nummerdor (NED) waren super sterk en de Duitse juryleden moesten ons wel feliciteren en erkennen dat ze beter waren. Ik had tickets gekocht zonder te weten dat NL zou spelen, een grote verrassing!

Erg leuk hoor die chearleaders tussen door. Leuke bikini's!

Na afloop terug naar huis en geprobeerd taxi's te krijgen, NOT.... dan maar op een willekeurige bus gestapt en op een gegeven moment ook weer uit gestapt om te proberen een taxi te regelen. We moesten geholpen worden door heel China en omstreken voordat onze taxichauffeur begreep waar hij naar toe moest. OIp de goede plek terecht gekomen!

Lekker ontbijtje en daarna naar de hal om te gaan jureren bij sprong.... gaaaaaaap!
Het werd een mooie wedstrijd. Khorokhordin (RUS) landde zowat op mijn jurytafel en ik schrok me de .....heel erg en probeerde hem met een afweerbeweging op te vangen en was daardoor volledig de sprong kwijt. Ik vloog er aan de onderkant uit met 0.4 pnt., mijn menselijke reactie was boven mijn juryoog gegaan. Verder heb ik lekker gejureerd, meestal aan de onderkant van de score en geprobeerd verschillen te maken.

De wedstrijd werd gewonnen door Yang Wie??? juist ja Yang Wei uit China en een Japanner eindigde 2e gevolgd door een door niemand voorspelde foutloos turnende Fransman, echt door niemand voorspeld. Na de wedstrijd zijn we met alle juryleden naar de Li Ningshop gegaan (ex wereldkampioen) en heb ik nog wat toffe dingen gekocht!

Daarna op kosten van de Fransen en Japanners gaan eten en drinken en daarna dus naar het HHH om Aukje en Gerard te onmoeten. Het was veeeeeeel te gezellig in de kolkende mensenmassa. Henk Grol (Judo brons) en de Dressuurploeg (zilver) werden gehuldigd....erg gezellig.

Morgen dames allround...succes Aukje!

  • 14 Augustus 2008 - 17:52

    Suze:

    Dacht al dat je de kroeg(HHH) weer op zou zoeken.
    Met al die huldigingen is het daar natuurlijk hardstikke druk!
    Zagen ook die Rus bijna op je tafel landen.
    Hoop dat Suzanne morgen mee kan/mag doen. We duimen nog steeds!
    Welterusten.

  • 14 Augustus 2008 - 17:58

    Vera:

    Ja die Fransman was inderdaad goed, ja ja ik moest vanmorgen vroeg m'n bed uit dus ik kon naar het turnen kijken en ja hoor zag ik JOU zitten bij de sprong. Je begint spleetogen te krijgen, is dat van het eten of van het late naar bed gaan ;) . Er gingen er ook wel een stel de mist in bij het paard voltige, zonde hoor. En als die duitser op het rek nou hetzelfde doet als ie volgende week rek moet doen tegen Epke ben ik erg tevreden :-). Ohhh wat ben ik vals he, ja je moet wat over hebben voor je landgenoot, toch!! Nou lieverd, feest maar lekker verder en slaap ze he.
    Dikke kussen xxxxxx Vera

  • 14 Augustus 2008 - 18:12

    Cees:

    Jaja, waar heb je naar gekeken bij beach-volley? Ik heb lichte twijfels of het de bal is geweest. Overigens is die Japanner (tweede in de meerkamp) een betere turner dan de Chinees die nu won. Althans voor wie een echt technisch oog heeft. Niet dat hij had moeten winnen, maar dat komt in Londen wel. Overigens vind ik dat de jury te weinig oog heeft voor techniek, liever gezegd technische fouten. Een euvel dat zich vooral bij de dames openbaart.
    Blijkbaar heb jij dat wel zo moet ik uit je verhaal concluderen. Kun je die damesjury dat niet even uitleggen?
    Groet van CEES

  • 14 Augustus 2008 - 18:20

    Ingrid:

    Nou ik hoor het al. je bent vaste klant in HHH. Ik weet nog van Athene dat het er erg gezellig is. Het lag toen niet zo op onze route dus er maar 1 keer geweest. Volop party.
    Ik kan me voorstellen dat je die Rus niet kon beoordelen. het was goed te zien dat je hem probeerde op te vangen. Gelukkig merkt niemand dat je score niet klopt want wij zien alleen het eindcijfer en dus ook geen A score ( wel jammer ).
    En inderdaad Hambuechen is nou al 2 keer van het rek gepletterd dus een derde keer, bij voorkeur 19/8 kan dus ook wel. Ik vond hem trouwens over de hele wedstrijd tegen vallen. Wat een valpartijen of niet. Tomita kan gelijk naar de fysio. Schrikken als je daar zit te jureren.
    Nou weer veel plezier morgen en ongetwijfeld is er ook weet wat te huldigen morgen dus zal je wel weer in het HHH eindigen.
    XX Ingrid

  • 14 Augustus 2008 - 18:27

    Paul:

    Je bent inderdaad echt vaste klant in het HHH. Is dat misschien ook iets voor een gezamenlijk NK? Lijkt mij wel leuk.
    Toen de sprong van de rus fout ging zag ik inderdaad een arm boven de tafel uitkomen. Ik dacht: dat is vincent. Kan me voorstellen dat je schrikt. Fabian gaat inderdaad niet zo lekker. Dat geeft hoop voor Epke. Nu maar hopen dat suzanne morgen mag turnen.

  • 14 Augustus 2008 - 18:53

    Menny:

    Je kwam wel vaak in beeld hoor, maar geniet maar hoor, voor je het weet is het weer voorbij.
    De huldigingen zijn altijd en groot feest, dat was in Sydny en Athene ook zo gezellig.
    Heb je al wat pins kunnen ruilen? Veel succes verder.
    groetjes Menny

  • 14 Augustus 2008 - 19:41

    Johan:

    Ja wie zal er niet schrikken van zo iets!! ach ja 0.4 ont verschil moet dan kunnen. Maar wel lekker dat het goed gaat met jureren en je geniet daarnaast wat moet je nog meer!!!He feest ze en geniet morgen weer een lange dag in Peking!

  • 14 Augustus 2008 - 19:57

    Buufmieke:

    het waren weer mooie wedstrijden. jij loopt, bust,taxied ook overal naar toen. hectisch allemaal? blijf je niet t/m het einde van de O.S.
    veel plezier nog met alles.
    xxbuufmieke

  • 14 Augustus 2008 - 20:16

    Robert:

    Maak nog eens wat (bikini)foto's. Die kop van Guus M. ken ik nu wel een keertje!
    Probeer ook een foto van Pieter (in zwembroek!) te krijgen, wil Carlien graag.

    Groetjes,
    PiCaRo

  • 14 Augustus 2008 - 20:36

    Nicolet:

    goh... dat je naar het beach volleybal gaat kijken, dacht dat schermen meer jouw sport was... :)
    Leuk dat je naast het jureren ook nog zoveel andere leuke dingen doet en volop feestjes hebt. Logisch dat je niet altijd meteen je wblog volschrijft...neem aan dat je af en toe ook wilt slapen. Veel plezier nog!

  • 14 Augustus 2008 - 20:43

    Tristano:

    hahahah had ie bijna een rus op schoot:P

  • 14 Augustus 2008 - 22:12

    Marty:

    Jij hebt weer alleen oog voor vrouwlijk schoon zie ik wel.
    Wat wij op tv zien van het HHH lijkt inderdaad erg gezellig.
    Veel Plezier en tot je volgende verslag

  • 14 Augustus 2008 - 22:46

    Dusty:

    hahaha, je weet er weer een mooi verhaal van te maken... om te genieten, zo ken ik je helemaal niet ;) moet nog ff naar t eerste deel kijken, was een beetje te vroeg voor mij. Moet nu goed slapen he :p

    Xus mij

  • 15 Augustus 2008 - 04:56

    René De K:

    Na een chinese verkoopster ga je ook nog bijna een turner meppen. Ik vindt het niet kunnen!!! haha.
    Vorige OS werd José uit Portugal door hetzelfde geintje voor een jaar geschorst.... Die gaf alleen veel te hoog aan Hamm. ahum....
    Groetjes van R en E. Wij gaan ook een weekje vakantie vieren.
    Kus

  • 15 Augustus 2008 - 05:41

    Sietske:

    Wat een valpartijen bij de wedstrijd.. En dan ook nog bijna een Rus op schoot krijgen.. Da's inderdaad wel schrikken..
    Dan beter zo'n cheerleader op schoot..
    Veel plezier nog in het HHH..

  • 15 Augustus 2008 - 08:19

    Arthur:

    Kan je het adres van je eindbestemming niet door een lokale chinees op een briefje laten zetten??

    Geef dat aan de taxi chauffeur en je zou zo terug moeten zijn ;-)

    Suc 6 daar en nogmaals WAT BEN IK JALOURS ZEG hahaha

  • 15 Augustus 2008 - 08:38

    Mama:

    je zet wel de bloemen tjes buiten he.nou gelijk heb je leuk alles te lezen maar volgen kan ik niet je weet wel waarom, he dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Beijing

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2008

Het vertrek, de vlucht en de thuiskomst

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

19 Augustus 2008

Dinsdag

18 Augustus 2008

17 en 18 augustus
Vincent

Jurylid turnen heren op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 142358

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Olympische Spelen 2016 Rio de Janeiro

20 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: